Funderar på att köpa left 4 dead 2 (hur många spelar detta egentligen?)

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa left 4 dead 2 (hur många spelar detta egentligen?)

Ja, jag funderar på att köpa left 4 dead 2 för att lira lite online. Är det många som spelar på steam? Är det roligt att lira, även fast man inte känner personerna? Tell me! Hur många servrar är det vanligt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd

Tråkigt med randoms.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Helt okej spel med randoms, kan bli väldigt frustrerande då det är ett lagbaserat spel och någon tjomme försvinner iväg i nån gränd för att han ser nåt blänka till och blir sedan dödad direkt.
Mic är ett + om man har då det ger en stor fördel.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Alltid kul, dock som bäst med vänner
Det är ju inte direkt dyrt heller.

Permalänk

Jag och en polare sitter och spelar den och snackar skype samtidigt, Väldigt roligt om man sammarbetar

Permalänk
Medlem

köpte det för 50 spänn på nån rea, har inte spelat det dock ^^

Permalänk
Medlem

Hejsan Mattiiss,

Skrivet av Mattiiss:

Ja, jag funderar på att köpa left 4 dead 2 för att lira lite online. Är det många som spelar på steam? Är det roligt att lira, även fast man inte känner personerna? Tell me! Hur många servrar är det vanligt?

Jag tycker definitivt att du skall köpa det!
Nu får du ju L4Ds banor i L4D2, så det blir ju nästan två spel i ett.
Gillar du co-op så är detta ett spel du skall köpa.
Jag har spelat mycket sk randoms och det funkar bra överlag, åtminstånde för kampanjerna och survival
Versus är mer ett lagspel och där bör du spela med kompisar/skype, TS etc, men det funkar med randoms här med

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst att spela med randoms, blir dock roligare med vänner.

Men du kan garanterat hitta några trevliga medspelare här på Sweclockers om du frågar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ok, jag tror fan jag köper det Om någon här vill spela med mig någon kväll/ikväll kanske så heter jag MattisGo på steam.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det inte är särskilt roligt alls, även med vänner. Jag föredrar att skjuta på tänkande motspelare - men det är jag det :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag har en L4D2 gift om du vill ha, alltså hela spelet gratis. Skicka ett PM om du är intresserad och inte har hunnit köpa det än

Permalänk
Medlem

köp l4d2 och googla mgftw störst l4d2 communityt med egna servrar.

Permalänk
Medlem

Spelar varje dag med en kompis, mycket fuskare men det är kul ändå eftersom vi kör en egen server och kickar dom som går över gränsen med det

Kan tilläggas att det är VS vi kör

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Har du ett lag med polare att köra med kan det vara askul, randomsen däremot är ungefär lika användbara som en plastmugg mot en shotgun.

Permalänk
Medlem

alla kompisar vägrar betala "ifall" det inte är roligt. men som sagt, det ärj u inte dyrt och jag tänkte att om jag köper det så kanske fler köper det.

Fuskar folk? Varför då? haha

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Är det många som spelar på steam?

Tittar man på statistiken;
http://store.steampowered.com/stats/

Så är det fortfarande många som spelar.
Current Players: 4 651
Peak Today: 9 149

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

alla kompisar vägrar betala "ifall" det inte är roligt. men som sagt, det ärj u inte dyrt och jag tänkte att om jag köper det så kanske fler köper det.

Fuskar folk? Varför då? haha

För att de är dåliga?

Har mött på allt från speedhackare till aimbot / wallhack, ändå är de inte jättebra med fusket på ens

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Någon som vet vad det kostar? Funderar på att köpa det faktiskt, bara för att börja lira med lite SweCare

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Längesen jag spelade det nu men det är riktigt roligt i co-op! Survival har jag inte spelat mycket men det är ganska roligt det också. Nu blev jag duktigt sugen på att lira igenom detta underbara spel igen så vem vet, vi kanske ses!

Av någon anledning drömmer jag alltid om zombies efter jag spelat/tittat på något där handlingen kretsar kring zombies. Någon drömtydare som vill ge sig på den? Drömmer jag kanske i hemlighet om en zombieapocalypse? Kan ju iofs säga att "the walking dead" var en dålig upptäckt! En riktigt bra serie som rubbat min sömn totalt. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

jag söker efter servrar nu men hittar inga? Vad är problemet? Står att det är över 7k spelare inne

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Provat denna? Jag har inte spelet själv så kan inte testa. Annars brukar det normalt vara router-problem om man inte får serverbrowser att fungera.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=231190...

Permalänk
Medlem

nu hittar jag servrar men inga som spelar direkt.. Några som har lust att lria?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

De flesta gamemodes är ganska tråkiga (Mutation kan vara roligt ibland, den skiftar varje vecka) förutom Versus vilket endast är kul att köra med vänner. Vapnen är ganska tråkiga och saknar "punch" (finns vissa undantag: AK47, Magnum, mm.)

Visa signatur

Intel 2500k @ 3,3ghz ● ASUS 6870 1GB Crossfire ● ASUS Sabertooth P67 ● XFX 750w ● 4Gb DDR3 ● Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem

Som sagt marvelous gaming och deras points-reloaded servrar. 16 personer coop med exp-points, skill, köp-system och ett quest system. Monster som droppar toasters med exp/skill, pengar, lotto tickets, helms deep tickets, über boss figths mm...

EDIT: De har ett guild system också där man kan skapa eller gå med i en guild och få special priviligier i spelet inom gruppen. Man måste dock klara questen att döda en über boss först.

Permalänk
Medlem

Dead Island är i mitt tycke roligare än L4D2

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Blev väldigt besviken av L4D2 själv faktiskt, förväntade mig bättre. Men är nog kul med kompisar. Skulle aldrig spela det med randoms.

Visa signatur

i5 10400f | RTX 2060 | Gigabyte Z490 Gaming X | 16 GB (2x8 GB) DDR4 3,000 MHz