(Angående sleeve) Hur får jag ur kabeln ur hanen på en PCI-E?

Permalänk
Medlem

(Angående sleeve) Hur får jag ur kabeln ur hanen på en PCI-E?

Sitter här och ska försöka sleeva en PCI-E 6pins förlängare. Jag får ut "kablarna" kanon ur honan, då jag köpte ett verktyg

http://djungelapa.se/product.php?id_product=70

men jag får inte ur de ur hanen, undrar om någon har något tips? Verktyget passar perfekt i honan, då är det bara att dra ut den, men på hanen är det för mycket mellanrum mellan stiftet och kanten Har försökt med skruvmejsel utan resultat, så ber nu om era specialknep hur man får ur de!

Tack på förhand!

Permalänk
Proffsmobbare

Verkar skumt, jag har ett liknande verktyg och det klarar även hanen, dock är det MDPC-X och inte Sunbeam. Om det är som du säger, för mycket glapp; testa stoppa i verktyget sedan två nålar, en på var yttersida av verktyget. Borde ge mer "clamping force" då.

Permalänk
Medlem

Se och lär, magic fingers!

Tryck kabeln så långt in i kontakten du kan, samtidigt som du trycker in verktyget i kontakten.
Behåll sedan trycket på verktyget och dra ut kabeln, det brukar funka.
Hade varit kanon med ca 1mm längre spetsar på verktyget då det är på gränsen att det når hullingarna på han-stiftet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Se och lär, magic fingers!

http://www.youtube.com/watch?v=BKWN07kntPg

Tryck kabeln så långt in i kontakten du kan, samtidigt som du trycker in verktyget i kontakten.
Behåll sedan trycket på verktyget och dra ut kabeln, det brukar funka.
Hade varit kanon med ca 1mm längre spetsar på verktyget då det är på gränsen att det når hullingarna på han-stiftet.

Tack så mycket. Efter lite våldande med en minus-mejsel, och sedan verktyget så funkade det

Tack för leveransen föresten!

Dock så har jag ett "klagomål" Jag tycker inte riktigt att krympslagen fäster riktigt över kablen, oavsett hur mycket jag värmer den, det kan vara jag som gör fel, men jag gjorde likadant med MDPC-X krympslang, och då hade jag inte problemet. Jag värmer över ett vanligt värmeljus, kanske är det problemet?

Mvh Brusarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Tack så mycket. Efter lite våldande med en minus-mejsel, och sedan verktyget så funkade det

Tack för leveransen föresten!

Dock så har jag ett "klagomål" Jag tycker inte riktigt att krympslagen fäster riktigt över kablen, oavsett hur mycket jag värmer den, det kan vara jag som gör fel, men jag gjorde likadant med MDPC-X krympslang, och då hade jag inte problemet. Jag värmer över ett vanligt värmeljus, kanske är det problemet?

Mvh Brusarn

Krymper du en bit över kontaktstiftet? Annars får den nämligen inte så bra fäste.
Min krympslang krymper tyvärr inte lika bra, så jag funderar på att ta in en lite bättre men det blir också lite dyrare :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Krymper du en bit över kontaktstiftet? Annars får den nämligen inte så bra fäste.
Min krympslang krymper tyvärr inte lika bra, så jag funderar på att ta in en lite bättre men det blir också lite dyrare :/

Nej, är ganska ny på sleeving så har inte fattat det än, men låter smart! Jag skulle kunna lägga dubbla priset på lite bättre krymp, det tjänar man igen på den snabba/billiga frakten jämfört med MDPC-X.

Btw så höll förlängarna (2st 6pin) riktigt hög kvalite!

Vänliga häls Brus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Krymper du en bit över kontaktstiftet? Annars får den nämligen inte så bra fäste.
Min krympslang krymper tyvärr inte lika bra, så jag funderar på att ta in en lite bättre men det blir också lite dyrare :/

Tycker också det litegrann, sleeven och allt annat är bra, men du skulle ha fixat någon annan krympslang, den funkar.. Men skulle ha varit någon som krymper bättre och drar åt mer, så man slipper värma så mycket, vit krympslang får lite brun nyans.

Visa signatur