Permalänk
Avstängd

BIOS bara för 32-bit?

Hej!

Är lite trött och känner mig dum men jag kan verkligen inte hitta vart man kan ladda ner 64-bit BIOS uppdatering för mitt GA-970A-UD3. Varje gång jag laddar ner den nyaste så står det bara att det inte stödjer mitt OS (Jag har 64-bit). Här är länken: http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3907&dl.... Ser att på drivrutiner så kan man välja sitt OS men inte på BIOS :/. Igen, är trött men vill få detta gjort innan jag sover

Permalänk
Medlem

BIOS har inget med ditt OS att göra, med andra ord finns det inte olika för 32 eller 64bit.
Ladda ner den BIOS du ska, lägg in på ett USB minne och starta om datorn, gå in i BIOS och välj att flasha bios.

Edit: Och har du inga problem med din dator med nuvarande BIOS så behöver du inte heller uppdatera den.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

BIOS har inget med ditt OS att göra, med andra ord finns det inte olika för 32 eller 64bit.
Ladda ner den BIOS du ska, lägg in på ett USB minne och starta om datorn, gå in i BIOS och välj att flasha bios.

Edit: Och har du inga problem med din dator med nuvarande BIOS så behöver du inte heller uppdatera den.

Ok tack Men jag har för mig att jag flasha förut genom att bara starta ''FLASHSPI'' eller vad det nu heter och det gick? Kan ha fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Ok tack Men jag har för mig att jag flasha förut genom att bara starta ''FLASHSPI'' eller vad det nu heter och det gick? Kan ha fel

Det finns programvaror för att uppdatera BIOS från Windows men det är rekommenderat att göra det via BIOS.
Vill du göra det från Windows ändå så kolla på den länken du har i första posten under Tillbehör istället för BIOS så kan du ladda ner programvaran @BIOS.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.