Permalänk
Medlem

Praktik plats i Stockholm

Hej, det är så att jag ska börja praktisera nästa vecka och behöver hjälp.
Kan ni rekommendera företag som tar emot praktik platser(gymnasie nivå) helst nätverks och kommunikation eller serveradmin(?)

Edit: har arbetat som kassör i 2år och CCNA 1-2 cert.

Permalänk
Medlem

Testa med att ringa alla företag du är intresserad av att ha praktik på...alltid bättre att visa fram fötterna & ringa själv än att andra ska fixa in dig.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Avstängd

han sa inget om att någon ska fixa in honom utan han frågar om rekommendationer :)..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Gissar att minimumkravet är att inte särskriva.

OnT: Ingen aning. Kan nada om detta. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Crystone brukar va schyssta, kolla med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Antielefant
Skrivet av sinan:

Hej, det är så att jag ska börja praktisera nästa vecka och behöver hjälp.
Kan ni rekommendera företag som tar emot praktik platser(gymnasie nivå) helst nätverks och kommunikation eller serveradmin(?)

Edit: har arbetat som kassör i 2år och CCNA 1-2 cert.

Kommuner och landsting har bland de största IT-enheterna du kommer att hitta i landet, samt ofta de största nätverken. Börja där.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinan:

Hej, det är så att jag ska börja praktisera nästa vecka och behöver hjälp.
Kan ni rekommendera företag som tar emot praktik platser(gymnasie nivå) helst nätverks och kommunikation eller serveradmin(?)

Edit: har arbetat som kassör i 2år och CCNA 1-2 cert.

Du ökar dina chanser högst avsevärt om du lägger ner mer tid på stavning och formulering.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Testa med att ringa alla företag du är intresserad av att ha praktik på...alltid bättre att visa fram fötterna & ringa själv än att andra ska fixa in dig.

Jag har redan ringt 20 företag och blivit nekad

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Crystone brukar va schyssta, kolla med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

ska kolla tack!