Permalänk

Är mitt 7970 skadat?

Sedan jag fick mitt XFX HD 7970 Black Edition så har jag försökt överklocka det och varje gång så har det resulterat i att spelen krashar efter bara någon sekund.

I BF3 har jag fått lite olika felyttringar:

Andra spel såsom Shogun 2, Dragon Age 2, Gotham City Impostors, bara krashar utan något meddelande, men alla gör det efter bara någon sekund inne i spelet.

Allt jag har gjort är att jag har kört med Graphics Overdrive i olika versioner av CCC (12.2 , 12.3b 12.4b) och det har alltid gett samma resultat. Jag vet att det finns annan mjukvara för överklockning (AB och Trixx) men noob som jag är och efter att ha läst hur många inte kan använda programmen på 7970 korten så har jag inte ens försökt.

Men jag börjar undra om det kanske inte finns något fabrikationsfel på mitt kort? Tre olika drivrutiner och alla krashar på samma sätt? Den enda gemensamma nämnaren är kortet som är konstant. Får inga BSODs eller något i den stilen, allt är stabilt förutom att spelen krashar efter bara någon sekund.

Tankar?

Permalänk
Medlem

Fungerar det i stock?

Om ja: överklocka mindre/höj spänningen

Om nej: drivers eller kortet (ev. annat fel) som orsakar problemen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken processor har du? Hur många hdd's, har du några andra pci-kort och vilket nätagg kör du med?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig jag fick något likande då min i5 750 började gå sänder(eller om der var moderkortet). Bärjade bli fel på minnesbärelningen och sedan hadde jag skadade filer.

Undar om jag inte fick någont liknande då jag kernelpatshade virtualbox drvs experimental drvs in på windows8 fast dom var gjorda för w7. =).

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Vilken processor har du? Hur många hdd's, har du några andra pci-kort och vilket nätagg kör du med?

Intel Core i5-2500k @ 3.30 ghz (stock)
1st Corsair Force GT, 2st Sata diskar
Inga andra pci-kort
Corsair HX 650W

Nu har jag en ny härlig bugg istället där CCC vägrar godkänna verkställ knappen efter att jag dratt ner allt till standardvärden igen *suck*

Permalänk
Medlem

fick samma/liknande felmeddelande med ostabil överklockning på grafikkortet. Som någon redan har skrivit, testa höj spänningen lite om det funkar i stock. Vet inte om det löser problemet för kan inte ändra volten på mitt kort så var tvungen att sänka klockhastigheterna. Lycka till!