Permalänk

Nästa nivå på bekvämlighet (datorstol)

Jag har letat efter en skön stol länge efter att ha provat en på ett smältverk i deras kontroll rum. Här är en liknande. Stolarna är märkta efter antal timmar man förväntas jobba i dem. Stolar från Ikea kanske funkar i 4 timmar enligt den klassificeringen och ärligt talat många här sitter säkert bra mycket längre. Jag kommer söka upp en affär och testa ut dem och återkommer med synpunkter. Dags att ta bekvämligheten till nästa nivå eller vad säger ni?

Permalänk

Ett ämne jag har börjat funderat en hel del på.
Kanske dags att sitta komfortabelt och ergonomiskt.

Jobbar på kontor och sitter en hel del, samma visa när jag kommer hem.

I'll be around.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Har nu chattat med dem och så här såg det ut.

Du Hej, kan man handla från er som privatperson?
Du pratar nu med 'Witre'.
Witre: Hej! Ja det kan man. Läs gärna igenom våra köpvilkor. Vi kan endast acceptera kortbetalning då vi inte har möjlighet att kreditkontrollera privatpersoner.
Witre: Vi levererar allt vårt gods med DHL, till angiven adress, gatuplan.
Du: Jag är intresserad av en en kontorsstol, finns det möjlighet att komma och prova?
Witre: Vi är ett "postorderföretag" och har tyvärr inte någon lokal för visning. Endast lager och kontor.
Du: Ok, stolen i fråga kostar över 10 000 kr och vore tråkigt om den inte motsvarade förväntningarna. Kan man returnera i så fall?
Witre: Absolut! Vi har 60 dagars full returrätt. När det gäller stolar har vi full förståelse för detta. Tänk bara på att stolen måste gå att demontera och få ned i en kartong igen.
Du: Tack för hjälpen, det var allt. Ha en bra dag.
Witre: Tack själv! Detsamma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verysleepyme:

Har nu chattat med dem och så här såg det ut.

Du Hej, kan man handla från er som privatperson?
Du pratar nu med 'Witre'.
Witre: Hej! Ja det kan man. Läs gärna igenom våra köpvilkor. Vi kan endast acceptera kortbetalning då vi inte har möjlighet att kreditkontrollera privatpersoner.
Witre: Vi levererar allt vårt gods med DHL, till angiven adress, gatuplan.
Du: Jag är intresserad av en en kontorsstol, finns det möjlighet att komma och prova?
Witre: Vi är ett "postorderföretag" och har tyvärr inte någon lokal för visning. Endast lager och kontor.
Du: Ok, stolen i fråga kostar över 10 000 kr och vore tråkigt om den inte motsvarade förväntningarna. Kan man returnera i så fall?
Witre: Absolut! Vi har 60 dagars full returrätt. När det gäller stolar har vi full förståelse för detta. Tänk bara på att stolen måste gå att demontera och få ned i en kartong igen.
Du: Tack för hjälpen, det var allt. Ha en bra dag.
Witre: Tack själv! Detsamma!

Värt att kolla på är Kinnarps, jag tror iaf de säljer till privatpersoner. Har även sett att de har butiker. (aldrig gått in i men det såg ut att vara öppet för vem som helst)

http://www.kinnarps.com/sv/se/Har-hittar-du-oss/Kinnarps-Inte...

Här finns de

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Vi har Kinnarps på jobbet, osäker på modell, men jäkligt sköna stolar, inga problem att sitta länge. Förmodligen inte helt billiga.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

RH stolen är ett annat känt märke.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Kan annars rekommendera R&M. Otroligt bekväma stolar.

http://abrm.se/6_kab-seating

Permalänk
Skrivet av Iskandar:

Kan annars rekommendera R&M. Otroligt bekväma stolar.

http://abrm.se/6_kab-seating

Bra fynd där, de ser exakt likadana ut och billigare!

Permalänk

Jag hade hemma i många år en begagnatköpt RH-stol, fantastisk kvalite. Men till slut blev den för sliten (katten hjälpte till också) och gasdämparna gav upp, men då var den faktiskt gjord 1986, såg jag och jag hade den från ca 1998-2008! Så det var bra grejer. Dessutom tappade jag en skruv till den, men då gick jag faktiskt bara till deras butik och fick en gratis skruv, mycket fint tyckte jag, ovanligt.

En kompis har en stokke-stol, sådana drömmer jag också om. Jag gillar dels, svampen, hästsadeln och gunghästen (vet ej de riktiga namanen), mycket udda, men sköna stolar! Men byggd efter en helt annan princip, det går nästan ej att sitta still i dem, så kroppen är i ständig rörelse, så man inte blir trött.

la in länk
Permalänk
Skrivet av bokskorpionen:

Jag hade hemma i många år en begagnatköpt RH-stol, fantastisk kvalite. Men till slut blev den för sliten (katten hjälpte till också) och gasdämparna gav upp, men då var den faktiskt gjord 1986, såg jag och jag hade den från ca 1998-2008! Så det var bra grejer. Dessutom tappade jag en skruv till den, men då gick jag faktiskt bara till deras butik och fick en gratis skruv, mycket fint tyckte jag, ovanligt.

En kompis har en stokke-stol, sådana drömmer jag också om. Jag gillar dels, svampen, hästsadeln och gunghästen (vet ej de riktiga namanen), mycket udda, men sköna stolar! Men byggd efter en helt annan princip, det går nästan ej att sitta still i dem, så kroppen är i ständig rörelse, så man inte blir trött.

Bra sida med kul stolar, det är säkert skönare än de ser ut. Varför inte gå hela vägen ut och köpa en sådan?

Permalänk

Hittade ett intressant alternativ, EVO Black. Väldigt billig jämfört med det andra, frågan är bara om den är lika skön. Saknar nackstöd.

Permalänk
Medlem

Jag har en RH stol för min dåliga rygg. Haft i 3 år nu. Värd sin vikt i guld