Hjälp!!! Fläktar går på högvarv!!!

Permalänk
Avstängd

Hjälp!!! Fläktar går på högvarv!!!

Tja!

Sätte precis ihop min nya dator och startade den, men fläktarna går på högvarv allihop. Håller på att installera w7 just nu.

Har följande delar-

ASRock A75M-HVS mATX socket fm1

AMD Athlon2 X4 641 2.8GHz, 4MB, 100W, FM1

Geforce gt 440 1gb

Corsair 8GB (KIT) DDR3* 1600MHz/VENG.

OCZ ModXStream PRO 500W

Är det någon inställning/uppdatering för nya fm1 brädorna? eller någon annan ide vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara en idé att kolla i BIOS så att temperaturerna inte är helt åt fanders. Alternativt vänta tills du installerat klart och kan kolla med något program inne i windows.
AMDs kylare är väl inte direkt kända för att vara tysta heller.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Du hittar fläktkontroller i bios tänkte jag säga. Men du har väll uefi på det där kortet? Titta där så hittar du inställningar för dina fläkt profiler.

Är väll det vanliga trycka på DEL under uppstart av datorn.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Avstängd

Tack för svar, men datorn blev lugnt helt plötsligt efter installationen. Tempen var det inga problem med

Har dock ett annat problem, hårddisken är dryg och segar ner datorn ganska mycket. 5min för att installera nod32, vilket tar 2min på min P4... Webbläsaren tar flera sekunder att starta och cod6 tog 15min att installera. Får bara 5.9 i windows index för min hårddisk :/

Har en seagate barracuda 500gb sata 600 / 16mb 7200rpm.

Any ideas?

EDIT: firefox crachar hela tiden nu med

EDIT IGEN: Jag får bara 5.9 i diskens dataöverföringshastighet i windows klassifiering är det normalt?