PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Medlem

Kör hardcore så har ni mera skada, simpel as that

Permalänk
Medlem

Tur dock att de har ej nerfat mitt top vapen vilket är KH2002

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Tycker det var en riktigt bra patch. Märker ingen större skillnad på de vapen jag har kört med. Känns som att spelet flyter på bättre också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk

tycker att "hitboxen" har ändrats, man träffar inte alls på samma sätt som innan med t.ex m416(som dom tydligen inte har ändrat men ändå har blivit sämre) den enda jag testat som man träffar någolunda med är L85A2. ASVAL såg jag fram emot att testa med extended mag men den har ju fått en sådan rekyl att man blir rädd.

Permalänk
Medlem

G53 som jag använder fungerar fortfarande kanon och förmodligen lite bättre, M416 fungerar likadant som innan tycker jag, ASVAL fungerar bättre för mig. Det är dem vapnen jag använder, men skall testa USAS på PS3 efterssom ajg itne använder USAS på PC.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

AS VAL var inte lätt att träffa med, fy för den hemska rekylen. Gött med mer skott , men nu i efterhand hade jag hellre haft 21 skott och den gamla rekylen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad har du för internet ?
1mb/s här, och då har man 16mbit 3G bredband, dessutom bor jag ute i skogen.

Vaa ?
Det går snarare snabbare att döda folk, t.ex G3'an köttar ju allt i sin väg om man kan hantera det.

Tråkigt, du kanske borde sikta bättre, för precis som zhrooms säger, så har skadan inte direkt ändrats, snarare rekyl och pricksäkerhet, många vapen inklusive G3'an har fått en rejäl boost, dessutom skadar G3'an mer nu också tror jag.

Håller med, vissa älskar patchen, vissa hatar den, visar ju tydligt vilka som faktiskt vet var de träffar.
Det är alltid väldigt underhållande med COD-spelare som kommer och tror att man kan hålla in vänster musknapp och träffa allt man siktar på, sen kommer någon som vet hur man skjuter, bursts osv, och då blir man kallad för fuskare i chatten...
Bulletdrop och sådant verkar vara något som vissa glömmer bort helt också.

så dom skadar inte mindre? Kunde ge mig fan på de:P
Menmen även den bästa kan ha fel:) Brukar alltid köra på ett skott i taget eller burst för bättre träffsäkerhet!
men är iväll jag somnbillat mig det hela då
Men har dom ändrat "rekyl och pricksäkerhet" så kan det va "boven" som gjorde att jag tyckte vapnen gjorde mindre skada, har dock bara kört ngn runda sen uppdateringen så får in o köra några rundor till o testa.
tack för infon iallafall, för en gångs skull är jag glad att jag hade fel ;P

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Ta en titt på denna: http://www.youtube.com/watch?v=9l6WkLOPQ3o&feature=g-u-u&cont...

Lite intressanta tankar angående attachments och supression från något så ovanligt som ett optimistiskt "pro" som välkomnar förändringar.

Permalänk

F2000 är så overpowered, ingen recoil och riktigt snabbt vapen. Känns som att nästan alla springer med den. No chance i close combat:(

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vaa ?
Det går snarare snabbare att döda folk, t.ex G3'an köttar ju allt i sin väg om man kan hantera det.

Tråkigt, du kanske borde sikta bättre, för precis som zhrooms säger, så har skadan inte direkt ändrats, snarare rekyl och pricksäkerhet, många vapen inklusive G3'an har fått en rejäl boost, dessutom skadar G3'an mer nu också tror jag.

Nu snackar du ju ändå koblaja. Som jag beskrev så träffar jag (vet inte om du noterat det, men det dyker upp ett litet kors när man träffar?) och fienden dog inte ändå. Alltså, skadan är på tok för nerfad på vissa vapen.

Jag fick en känsla av att de mer långsamma vapnen med hög skada har fått en boost och de med hög fire-rate har blivit klenare (även vapen som är nånstans mitt emellan). Testade G3A3 och den mosade på mkt mer i förhållande till de snabbare vapnen jag testade. Visst, pricksäkerheten är ju inte heller vad den varit, men jag jämför ett fall där jag faktiskt träffar en hel drös med skott. Skade-nivån i BF3 har alltid varit helt jäkla fel. Att man överlever ett skott eller två mot huvudet är ju heldumt.

Med lite eftertanke så vill jag tillägga att jag inte spelat den nya patchen tillräckligt för att avgöra denna balansering av vapnen osv. är bra eller inte. Jag yttrar bara det jag sett hittills.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vafan!? Tog dem bort hybrid bindingen för Sprint / crouch?! Känner mig ju invalid nu.. Någon som vet hur man kan fixa ändå? Varför tar man bort en sån sak för?! Nu blev jag sne..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av scienta:

Nu snackar du ju ändå koblaja. Som jag beskrev så träffar jag (vet inte om du noterat det, men det dyker upp ett litet kors när man träffar?) och fienden dog inte ändå. Alltså, skadan är på tok för nerfad på vissa vapen.

Jag fick en känsla av att de mer långsamma vapnen med hög skada har fått en boost och de med hög fire-rate har blivit klenare (även vapen som är nånstans mitt emellan). Testade G3A3 och den mosade på mkt mer i förhållande till de snabbare vapnen jag testade. Visst, pricksäkerheten är ju inte heller vad den varit, men jag jämför ett fall där jag faktiskt träffar en hel drös med skott. Skade-nivån i BF3 har alltid varit helt jäkla fel. Att man överlever ett skott eller två mot huvudet är ju heldumt.

Med lite eftertanke så vill jag tillägga att jag inte spelat den nya patchen tillräckligt för att avgöra denna balansering av vapnen osv. är bra eller inte. Jag yttrar bara det jag sett hittills.

Inget jag märkt på något vapen jag använt..
Däremot har låter magnumen mycket coolare nu

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Inget jag märkt på något vapen jag använt..
Däremot har låter magnumen mycket coolare nu

Som sagt har jag spelat lite för lite på patchen, men det var en första tanke jag hade. Jag tkr alla vapen borde göra liite mer skada. Flera skott mot huvudet, som påpekat, är ju heldumt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Som sagt har jag spelat lite för lite på patchen, men det var en första tanke jag hade. Jag tkr alla vapen borde göra liite mer skada. Flera skott mot huvudet, som påpekat, är ju heldumt.

Är det verkligen så att det behövs mer än ett skott i huvudet för att döda? Handlar det inte mer om att träffsäkerheten förändras när du skjuter och kanske att hitboxuträkningen svajar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

G53 som jag använder fungerar fortfarande kanon och förmodligen lite bättre, M416 fungerar likadant som innan tycker jag, ASVAL fungerar bättre för mig. Det är dem vapnen jag använder, men skall testa USAS på PS3 efterssom ajg itne använder USAS på PC.

hahaha, får man fråga varför du inte testar usas-12 på pc?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Är det verkligen så att det behövs mer än ett skott i huvudet för att döda? Handlar det inte mer om att träffsäkerheten förändras när du skjuter och kanske att hitboxuträkningen svajar?

Förutom snipers så har jag inte sett ett vapen som inte kräver mer än 1 skott. Någon mer erfaren får gärna bekräfta detta, men jag har sett fler klaga på det. Jag tkr iaf det är helt otroligt dumt.

Som jag sa tidigare så visas det ju ett kors vid siktet som visar om du träffar eller inte. Säg att du skjuter 1 skott och träffar det direkt mot huvudet så verkar inte det hjälpa heller.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Förutom snipers så har jag inte sett ett vapen som inte kräver mer än 1 skott. Någon mer erfaren får gärna bekräfta detta, men jag har sett fler klaga på det. Jag tkr iaf det är helt otroligt dumt.

Som jag sa tidigare så visas det ju ett kors vid siktet som visar om du träffar eller inte. Säg att du skjuter 1 skott och träffar det direkt mot huvudet så verkar inte det hjälpa heller.

Hmm, jaha. Jag kände ingen skillnad igår på ett par timmars spelande iaf. Får försöka tänka lite på detta ikväll då.

Jo, men träffsäkerheten förändras när du skjuter, även när du använder vissa attachments. Det kan bli hitmarker men skottet kan ju faktiskt träffa i bröstet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

hahaha, får man fråga varför du inte testar usas-12 på pc?

Det är en dumhet jag kör med, jag är ingen hängiven FPS spelare utan BF3 är mitt första FPS sen Quake 2 (är RPG spelare igentligen) så om jag kör USAS på mindre kartor ett tag tycker jag att jag förlorar min förmåga att sikta och träffa lika bra med vanliga vapen så då tycker jag itne det är värt att använda den, dock är USAS bekväm på PS3 då det är betydligt lättare att sikta och döda någon snabbt med, dock lite samma sak där så jag varierar mig och kör bara USAS på dem klasserna som jag är låg nivå i, men får byta och pendla mellan så jag inte blir bortskämd med att peka skjuta utan att ta hänsyn till vart deras huvud är

Så jag är ingen duktig BF3 spelare utan ligger precis strax över 1/1 i K/D ratio vilket jag är nöjd med, har mina bra och mina dåliga banor

PC är svårare än PS3 då PC spelare är mycket duktigare.

EDIT: Jag kör nästan helt uteslutande enbart Conquest på båda systemen, börjar det gå dåligt för mig på PC spelar jag PS3 en stund och vise versa, konstigt nog så tycker jag BF3 är extremt beroende på mitt humör/trötthet hur ajg spelar, ör jag trött eller haft en dålig dag på jobbet spelar jag dåligt i BF3, väldigt konstigt men verkar vara så, då jag är piggast runt 01:00 spelar jag bäst (jobbar kvällar så är piggast på natten).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hmm, jaha. Jag kände ingen skillnad igår på ett par timmars spelande iaf. Får försöka tänka lite på detta ikväll då.

Jo, men träffsäkerheten förändras när du skjuter, även när du använder vissa attachments. Det kan bli hitmarker men skottet kan ju faktiskt träffa i bröstet istället.

Absolut! Bulletdrop och recoil måste ju tas i beräkningen. Någon kanske borde se till att verkligen pröva detta för att bekräfta?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Entusiast
Skrivet av scienta:

Förutom snipers så har jag inte sett ett vapen som inte kräver mer än 1 skott. Någon mer erfaren får gärna bekräfta detta, men jag har sett fler klaga på det. Jag tkr iaf det är helt otroligt dumt.

Som jag sa tidigare så visas det ju ett kors vid siktet som visar om du träffar eller inte. Säg att du skjuter 1 skott och träffar det direkt mot huvudet så verkar inte det hjälpa heller.

Skrivet av scienta:

Absolut! Bulletdrop och recoil måste ju tas i beräkningen. Någon kanske borde se till att verkligen pröva detta för att bekräfta?

Varför kör du inte hardcore då ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har då inte märkt av någon ändring av skadan, lirar iofs bara hardcore, så det kan ju påverka. Måste säga att jag än så länge gillar den nya patchen skarpt, vissa vapen har fått en välbehövlig nerf, vissa en liten buff.

Måste säga att jag älskar hur suppression fungerar nu, var lite besviken på hur lite det gjorde när jag först köpte spelet. Lite synd att "initial" rekylen på alla supportvapen blivit högre, mitt favoritvapen m249 har blivit mycket sämre utan bipods. Fast tänker man efter var det lite efterblivet som det fungerade innan, så egentligen är det väll bra ^^ Gillar att de tagit bort möjligheten att köra "spray and pray", krävs lite mer skills nu

Så till alla er som gnäller på skadan, börja lite HC istället, så mkt roligare

Permalänk
Skrivet av scienta:

Förutom snipers så har jag inte sett ett vapen som inte kräver mer än 1 skott. Någon mer erfaren får gärna bekräfta detta, men jag har sett fler klaga på det. Jag tkr iaf det är helt otroligt dumt.

Som jag sa tidigare så visas det ju ett kors vid siktet som visar om du träffar eller inte. Säg att du skjuter 1 skott och träffar det direkt mot huvudet så verkar inte det hjälpa heller.

Eh, shotgun med hagel, shotgun med slugg, Rpg, smaw, M320?
Senaste gången jag kollade så klassades de till vapen som inte är sniper.
Dessutom så tycker jag att skadan är perfekt i normal mode. I BC2 däremot så krävdes det 7 skott från ett assult rifle för att döda någon, fy sjutton vad jag irriterade mig på det.
Nu i BF3 behöver jag bara 3-4 träffar från min G3A3 för att plocka en fiende på medium avstånd.
Om du vill kunna döda ännu snabbare så kan du spela i hardcore eller spela ett annat spel, typ Red Orchestra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Jag har då inte märkt av någon ändring av skadan, lirar iofs bara hardcore, så det kan ju påverka. Måste säga att jag än så länge gillar den nya patchen skarpt, vissa vapen har fått en välbehövlig nerf, vissa en liten buff.

Måste säga att jag älskar hur suppression fungerar nu, var lite besviken på hur lite det gjorde när jag först köpte spelet. Lite synd att "initial" rekylen på alla supportvapen blivit högre, mitt favoritvapen m249 har blivit mycket sämre utan bipods. Fast tänker man efter var det lite efterblivet som det fungerade innan, så egentligen är det väll bra ^^ Gillar att de tagit bort möjligheten att köra "spray and pray", krävs lite mer skills nu

Så till alla er som gnäller på skadan, börja lite HC istället, så mkt roligare

Håller med, (förutom att börja med HC).
Tycker det är speciellt bra med hur suppression fungerar.

Permalänk
Medlem

Apropå patchförändringar: http://youtu.be/4HFFtZlGQjY

Prenumerera gärna på den killen, lägger ständigt upp bra videos om BF3.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Eh, shotgun med hagel, shotgun med slugg, Rpg, smaw, M320?
Senaste gången jag kollade så klassades de till vapen som inte är sniper.
Dessutom så tycker jag att skadan är perfekt i normal mode. I BC2 däremot så krävdes det 7 skott från ett assult rifle för att döda någon, fy sjutton vad jag irriterade mig på det.
Nu i BF3 behöver jag bara 3-4 träffar från min G3A3 för att plocka en fiende på medium avstånd.
Om du vill kunna döda ännu snabbare så kan du spela i hardcore eller spela ett annat spel, typ Red Orchestra?

Du kan ju inte jämföra ett vanligt gevärs-skott med M320, duh. Vi snackar vanliga automat-vapen.

Men ja, du har väl rätt. Jag kanske borde försöka hitta ett mer realistiskt spel eftersom det är vad jag vill ha.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

EOD bot är för en gångs skull användbar! Den är snabbare och buggar inte ur så fort man träffar en trottoar kant.

Permalänk

Har inte kunnat utvärdera vapnen. Patchen sänkte min fps till 15-20. Provat sänka från Ultra/High till medium, hjälper knappt.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Riktigt grym patch! Vet inte exakt vad men har blivigt en bättre helhets lösning. Känns för första gången som en riktigt spel.
Inga kraschar, bättre mini-map, bra mycket bättre menyer. Sen tror jag också de har buffat littlebird, var grymt lättflugen, bara åka i cirklar runt de små sniper kräken

5/5 DICE!

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Efter några timmars lir är jag rätt missnöjd med patchen, supression är helt galen. Hipfire är också alldeles för bra. Förstår inte heller varför de förstörde grip och Silencer. Pronesliden är också borta vilket är värdelöst. Annars är minimap och GUI bättre. Tanks och Jet är också för nerfade.

Permalänk
Skrivet av scienta:

Förutom snipers så har jag inte sett ett vapen som inte kräver mer än 1 skott. Någon mer erfaren får gärna bekräfta detta, men jag har sett fler klaga på det. Jag tkr iaf det är helt otroligt dumt.

Som jag sa tidigare så visas det ju ett kors vid siktet som visar om du träffar eller inte. Säg att du skjuter 1 skott och träffar det direkt mot huvudet så verkar inte det hjälpa heller.

En vanlig assault rifle gör som max 25 damage i close range och som minst 17 long range. Träffar du i huvudet får du en multiplier på x2. Alltså krävs det 2 skott i huvudet close range för att döda någon.

Pratar inte om dig nu utan folk i tråden generellt, men jag stör mig verkligen på folk som inte kan sikta och skyller på att vapnen gör för lite damage.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]