Permalänk
Medlem

HD7970 fast på 500MHz

Tjenare, har ett litet problem med min 7970... klocken har fastnat på 501MHz märkte av de när jag fick ca 25FPS i BF3 den har fungerat tidigare och jag har klockatt upp den med afterburner till 1125MHz. någon såm har en lösning på mitt problem?

de jag har testat är:
• sätt klocken högre
• återställt klocken till fabriks inställning

*Löst*

Problemet var att den hade satt sig i ett strömsparläge efter den senaste drivrutin uppdateringen, ni som har liknande problem men bara medflash-basera saker gör som Robin.Samuelsson sa:

Skrivet av Robin.Samuelsson:

Du kan stänga av så att det inte händer igen ... när du har uppe ett Youtubeklipp eller något liknande, högerklicka och välj inställningar -> bildskärm > kryssa ur "aktivera maskinvaruacceleration" Borde hjälpa!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Tjenare, har ett litet problem med min 7970... klocken har fastnat på 501MHz märkte av de när jag fick ca 25FPS i BF3 den har fungerat tidigare och jag har klockatt upp den med afterburner till 1125MHz. någon såm har en lösning på mitt problem?

de jag har testat är:
• sätt klocken högre
• återställt klocken till fabriks inställning

kan det vara så att datorn är inställd på energisparläge?

Permalänk
Medlem

Du råkar inte ha YouTube eller något annat flash-baserat igång i bakgrunden?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Tjenare, har ett litet problem med min 7970... klocken har fastnat på 501MHz märkte av de när jag fick ca 25FPS i BF3 den har fungerat tidigare och jag har klockatt upp den med afterburner till 1125MHz. någon såm har en lösning på mitt problem?

de jag har testat är:
• sätt klocken högre
• återställt klocken till fabriks inställning

Stäng din browser.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

kan det vara så att datorn är inställd på energisparläge?

Fan vad pinsamt (nästan lika pinsamt som när jag tog för långa distanserna till CPU blockest skruvar) den måste ha återställts efter de senaste drivrutinen kom, Tacka nu ska jag gå och hänga mig själv

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Du råkar inte ha YouTube eller något annat flash-baserat igång i bakgrunden?

Skrivet av Jilted82:

Stäng din browser.

fixa de nu men är lite nyfiken på vad de kan påverka din klock

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Fan vad pinsamt (nästan lika pinsamt som när jag tog för långa distanserna till CPU blockest skruvar) den måste ha återställts efter de senaste drivrutinen kom, Tacka nu ska jag gå och hänga mig själv

hahaha jo ibland vill man tro att problemet är allvarligare än vad det egentligen är. Skönt att det löste sig i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

fixa de nu men är lite nyfiken på vad de kan påverka din klock

Om jag fattar det rätt så låser sig ens klockfrekvens till någon sorts 2D läge när just flash körs i bakgrunden, har även det "problemet" själv.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Du kan stänga av så att det inte händer igen ... när du har uppe ett Youtubeklipp eller något liknande, högerklicka och välj inställningar -> bildskärm > kryssa ur "aktivera maskinvaruacceleration" Borde hjälpa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M