Permalänk
Medlem

Projekt logg: WhiteStar

Inledning:
Hej allihopa, mitt namn är Choman, jag är 18 år och läser andra året på gymnasiet med inriktning IT/Teknik.

Mitt största intresse på fritiden är allt inom datorvärlden och efter att ha följt så många moddare runt om i världen lämna sina fotspår efter sig med helt otroliga "mindblowing" byggen ville jag också göra något extra speciellt, och då såg jag BitFenix ha en tävling här på Sweclockers.
Direkt fick jag upp en ide om vad jag vill bygga efter att ha sett så många reviews om Shinobi XL.

Tråkigt nog blev jag inte en av vinnarna i tävlingen men såg samtidigt att man kunde kontaka bitfenix via mail om idéer och funderingar man hade och tänkte jag kan ge det ett försök! Fick då svar utav Thomas från Bitfenix imorse om att han tyckte min idé lät bra och dom gärna sponsrar bygget, lycklig som jag är börja jag genast tänka ut hur jag vill ha bygget.

Jag kommer dokumentera hela byggloggen med min system kamera en Canon EOS 500D, från början av att packa upp alla produkter till färdiga produkten, även ett galleri kommer skapas när allting är färdig byggt!

Tankar om Project WhiteStar:
Efter att ha sett en otroligt detaljerad och bra gjord review på Shinobi XL utav TinyTomLogan på youtube tänkte jag det är det perfekta chassit för vad jag har tänkt mig.

Bygget ska grundas på vattenkylning med Orange, Röd och Vitt tema samt namnet inspireras av en döende stjärna där det utstrålar ett vackert ljust sken med en glödande röd/orange kärna!
Chassit kommer vara svart med tanke på universum döda mörker, Spectre Pro fläktar med vit LED som "auran/skenet" och insidan kommer dekoreras med vita och orange sleevade kablar, orange LED, orange kylvätska, samt svart och rött moderkort.

Kommer antagligen modda in ett plexiglas på sidan av chassit eftersom deras plexiversion utav chassit inte har släppts ännu, samt gravera in BitFenix och MAX FPS på panelen som ett tack för att ha gjort detta bygget möjligt, även andra företags namn om man nappar upp några fler sponsorer på vägen.

Komponenter:

Eftersom jag är studerande och inte har massvis med pengar kommer jag använda mig av min nuvarande riggs komponenter.

Processor: Intel Core i7 2600k @4.6 GHz
Moderkort: Asus Maximus IV Extreme P67 B3
Minnen: Corsair Dominator GT 2133MHz
GPU: AMD Radeon HD 6950 Crossfire X
Nätagg: Antec TruePower Quattro 850W
Hårddiskar: Två stycken Corsair Force GT 120 GB Raid 0 sponsrat av @Acco22 JÄTTE stort tack till honom!!!! 60GB OCZ SSD sponsrat utav CDON tack till er!
Kylning: Custom vattenkylning allting från coolingstuff.com

Framtida inköp:

EK-CoolStream RAD XT 360 [X]
EK-FC6970 Acetal [X]

Slutord:

Först och främst vill jag tacka, Thomas på BitFenix, MAXFPS Artur ägaren av coolingstuff.se, Acco22 och CDON.com för att ha gjort detta bygget möjligt, stort tack till er!!

http://www.bitfenix.com

http://www.maxfps.se

http://www.coolingstuff.se

http://www.cdon.com

http://www.gigabyte.com

Hade tänkt fortsätta leta efter fler sponsorer så att bygget blir precis som jag tänkt mig i mitt huvud, men eftersom delarna kommer redan nästa vecka har jag inte mycket tid på mig och får hoppas på det bästa.

Om "du" har något emot LED och massvis med fläktar och bling är detta bygget inget för "dig" tyvärr så bespara mig negativa onödiga kommentarer tack.

Just nu har jag inte mycket mer att säga så får invänta delarna och om jag får fler sponsorer så kommer jag så klart uppdatera tråden med det, tills dess vill jag tacka för mig så länge och hoppas ni följer det här bygget med glädje kommer uppdatera med massvis av bilder redan från dag ett av byggandet!

Kommentera gärna om det är något ni tycker jag hade kunnat ändra på eller göra bättre är alltid öppen för förslag:)!

Nyheter:
I den här delen kommer jag skriva om något fördröjs eller nya sponsorer.

Idag fick jag en ny sponsor utav självaste @Acco22 här på Sweclockers som sponsrar med en SSD till bygget! TUSEN TACK till dig Acco du har ett hjärta av guld!

Ny sponsor @Acco22 på Swec samt Artur från coolingstuff.se
Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Kommer att följas, du beskriver det riktigt bra!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Kommer att följas, du beskriver det riktigt bra!

Tack så mycket!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

låter spännande, kommer följas

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNaMeD:

låter spännande, kommer följas

Skönt och höra :D!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Go for it! Ge en gammal räv som mig ungdomlig inspiration!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Go for it! Ge en gammal räv som mig ungdomlig inspiration!

Jag ska försöka så gott jag kan!!:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har jag råkat ta fel länk på bilderna och måste ladda upp allt på nytt igen vilket jag inte har ork eller tid för ikväll, så det får bli imorn!:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Kommer följa detta helt klart. Behövs det mer till bygget som inte BitFenix har så släng iväg ett pm.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Låter riktigt bra.
Kommer definitivt att följas med spänning
Grattis till sponsorerna btw

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Kommer följa detta helt klart. Behövs det mer till bygget som inte BitFenix har så släng iväg ett pm.

Låter skit bra!:D Tack så hemskt mycket ännu en gång SSD:erna är så otroligt snabba!

Skrivet av RainesX:

Låter riktigt bra.
Kommer definitivt att följas med spänning
Grattis till sponsorerna btw

Tack så hemskt mycket, värmer att fler och fler följer projektet!:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Acco22, grymt av dig att göra en sådan sponsring. som han tidigare skrev, hjärta av guld!

Kommer följas! blev lite sugen på bitfenix tbh ;D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Acco22, grymt av dig att göra en sådan sponsring. som han tidigare skrev, hjärta av guld!

Kommer följas! blev lite sugen på bitfenix tbh ;D

Ja verkligen finns otroligt få människor där ute med ett hjärta och personlighet som honom!!

Tackar, ville ge mig på ett vattenkylningsprojekt med shinobi XL, och kan säga att jag är sinnessjukt nöjd med chassit!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

jag önskar att jag kunde uppdatera idag men tyvärr ligger i datorn i delar just nu för att sättas in i det nya projektet, blir uppdatering imorn när jag får hem sista radiatorn och bygget kan påbörjas!

För övrigt har jag gjort allting i ordning planerat färdigt slangdragningen, flätat sleeven m.m bara till att sätta i komponenterna och fylla upp.

Nästa update blir föhoppningsvis imorn med MASSA bilder och sedan nästa vecka någon gång när jag fått sidopanelen utskärd, fått hem plexiglas och graverat in sponsorerna :)!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Ja verkligen finns otroligt få människor där ute med ett hjärta och personlighet som honom!!

Tackar, ville ge mig på ett vattenkylningsprojekt med shinobi XL, och kan säga att jag är sinnessjukt nöjd med chassit!

Jag ska kolla med stort intresse!:-) vad och hur fick du ssderna? Föresten:-o

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Jag ska kolla med stort intresse!:-) vad och hur fick du ssderna? Föresten:-o

Skickades från m.sweclockers.com

Roligt och höra!:D
Acco22 ville sponsra mitt bygge med dom när jag skrev om mina tankar och liknande om bygget men eftersom jag inte kunde slutföra projektet utan SSD:er pga vanliga hårddiskar inte får plats bakom moderkortsplåten..

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Detta ser sjukt intressant ut! Känns väldigt seriöst utifrån det du skrivit. (följer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Detta ser sjukt intressant ut! Känns väldigt seriöst utifrån det du skrivit. (följer)

Tack!:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

förresten är det någon här som kan tipsa om en bra hemsida man kan ladda upp flera bilder på förutom imageshack eftersom bilderna är över 10mb samt tinypic för dom är så slöa!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

förresten är det någon här som kan tipsa om en bra hemsida man kan ladda upp flera bilder på förutom imageshack eftersom bilderna är över 10mb samt tinypic för dom är så slöa!

Kul projektidé och grattis till sponsorerna
Vad blir du försedd med av CDON?

Tinypic är inte för slöa, utan en bild över 10mb är oehört stort och tar lång tid att ladda upp!

Angående bilderna så ska du inte ha bilder över 10mb eftersom det tar åratal att ladda in, samt folk på mobiler eller slö uppkoppling inte kommer kunna titta.

Har du några kunskaper inom photoshop? Där kan du enkelt sänka kvalitén så det knappt märks, men så att filstorleken minskar avsevärt!
På imageshack.us kan du även skala ner bilderna så de blir en behaglig storlek, jag rekommenderar 640*480 (for messageboards) och även då minskar filstorleken.

Vad du än gör så ska bilderna inte ens i närheten vara av 10mb!

Detta är en av mina bilder, jag tycker kvalitén är bra och det är en skön storlek.
Bilden är endast 225kb stor, det vill säga 0.25mb. Du får alltså plats med 40st sådana här bilder på 10mb!

Hoppas du förstår vad jag försöker förklara

/Nikkop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Kul projektidé och grattis till sponsorerna
Vad blir du försedd med av CDON?

Tinypic är inte för slöa, utan en bild över 10mb är oehört stort och tar lång tid att ladda upp!

Angående bilderna så ska du inte ha bilder över 10mb eftersom det tar åratal att ladda in, samt folk på mobiler eller slö uppkoppling inte kommer kunna titta.

Har du några kunskaper inom photoshop? Där kan du enkelt sänka kvalitén så det knappt märks, men så att filstorleken minskar avsevärt!
På imageshack.us kan du även skala ner bilderna så de blir en behaglig storlek, jag rekommenderar 640*480 (for messageboards) och även då minskar filstorleken.

Vad du än gör så ska bilderna inte ens i närheten vara av 10mb!

Detta är en av mina bilder, jag tycker kvalitén är bra och det är en skön storlek.
Bilden är endast 225kb stor, det vill säga 0.25mb. Du får alltså plats med 40st sådana här bilder på 10mb!

http://img507.imageshack.us/img507/6500/72197863.jpg

Hoppas du förstår vad jag försöker förklara

/Nikkop

Tackar:D! dom sponsrar med en OCZ ssd på 60GB vilken det blir vet jag dock inte liten överraskning:D

Det är min systemkamera som äääälskar och ta bilder på 10mb+, men tack så mycket för hjälpen jag börjar ladda upp bilder imorgon så fort jag hämtat radiatorn från posten då är det bara till att dra två slangar sen är insidan färdigt och dags för utsidan:D håller tummarna och hoppas på att ni gillar morgondagens bilder!!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

UPDATE
Datorn är färdigbyggd läcktestad m.m och nu ska jag bara förminska bilderna så jag kan ladda upp dom ikväll kommer en rejäl update för alla som följer:D!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Det ska bli kul att se

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Här kommer en REJÄL uppdatering åt er som följer och väntat på att det ska komma lite bilder, Enjoy!:)

Då var man och hämtade ut grejerna man väntat på från BitFenix, MaxFPS, coolingstuff och Acco22 ganska skönt att allting kom på samma dag också:)

Första paketet levererade DHL från England

Det innehöll två stycken Corsair Force GT, vilket jag ska ha i Raid 0. Tack så mycket Acco22 för att du sponsra med inte en utan två så fina SSD:er!

Ännu ett paket jag hämtade upp på schenker från caseking och bitfenix.

Här var all innehåll i det paketet allting från BitFenix, 13stycken spectre pro white LED, två stycken alchemy White LED strips 60cm, två stycken alchemy orange LED strips 60cm, 10stycken 3 pin alchemy fan extensions white, en 24pin alchemy atx extension white samt två stycken 6pin alchemy VGA extension.
1 orange EPS 8pin extension och 2stycken orange 6pin VGA extension kommer runt 20e april:)

[IMG]http://img252.imageshack.us/img252/3453/namnlst6.jpg/IMG]
Här har vi själva chassit alla godsaker ska in i!

Paketet från coolingstuff:)

Innehållet:)

Mums ögon godis<3

Några closeups på Bitfenix otroliga kvalité!

Lite specs på fläktarna ifall ni planerar på att köpa dom, måste säga dom är så otroligt snygga och även på 12V är dom knäpp tysta min pump överröstar 10 fläktar...

Bra paketerat!

Stilrent, the way we like it!

Och nu till första modding uppgiften inget speciellt svårt, bara till att kapa av den lilla järnplåten mellan 5½" "bayen" (kom inte på det svenska ordet xD)

tvättat rent alla nipplar från det förra bygget i en balja med destillerat vatten så ingen röd färg fastnar, samma sak gjordes med alla vattenblocken och radiatorer:)

Nu är det dags för det andra grafikkortet att ta på sig finkläderna (xD).

Litet utbud att välja mellan, min personliga favorit är utan tvekan MX-2:)

så där ja då var båda finklädda och redo för utsällning:D

Här kom mina flätnings skills fram tur att man har en syster som kan lära en hehe

Här kan man se varför jag valde att fläta, annars hade det sett ut som på botten och det vill vi inte...

Kabeldragningsförsök nr 1 dock kom jag på att det inte kommer fungera vilket ni kommer se om några bilder.

Påbörjat slangdragningen lite halvt, klockan var halv 5 på morgonen när bilden togs men vill man ge er på sweclockers en rejäl uppdatering idag som jag lovade kan jag ju inte prioritera sömn

Då var all slangdragning färdig och det kan se lite dåligt ut nu när det inte är uppfyllt med vätskan men jag lovar det var det snyggaste och bästa jag kunde lyckas med utan att slangen "kinkade".

Kabeldragning försök nr 2, detta var eftersom jag kom på att jag min fläktkontroller är sönder och måste sätta in ett par X-stations för 3pins kontaker så jag kan ge alla fläktar ström utan att koppla dom till moderkortet.

Rejäl ormbo men oroa er inte det fixas nästa vecka beställde in mer saker från bitfenix idag så detta här snyggas till ASAP!

Nu var det dags för uppfyllning och läcktestning av loopen:)

Loopen är fylld och några timmars läcktestning pågår:)

Liten teaser vad som står där och väntar

Äh ingen teaser när man kan se hela "halvfärdiga" bygget hehe:D

Måste säga jag är såååååååå nöjd med färgvalen jag gjorde på fläktar, LED strips och vätskan! Den oranga färgen blev helt underbar precis som jag föreställt mig hur det skulle se ut i tankarna!

Första och sista gången jag monterar min reservoar så här med pumpen i högre level, riktig j*vla pina att få ut luften ur loopen!! Men är man pedant och går efter utseende före funktion så får man klara sig med sådant:)

Datorn från en annan vy

Måste tillägga att alla som är ute efter ett chassi man kan vattenkyla i och inte vill betala en fet prislapp för det rekommenderas BitFenix Shinobi XL STARKT, och visst jag vet om att switch 810 finns och ja den har mer funktionalitet men för mig är den för "plastig" pga det blank lackerade utseendet och det är jag ingen fan av:)

Då var insidan till 95% färdig iaf, bara lite kabeldragning kvar att fixa på baksidan sam två PCI-E extensions i orange jag fortfarande väntar på
Nu blir det att designa en sidopanel, gravera och så får jag se vad mer som kommer upp på vägen:) Tills dess kommer jag uppdatera med infromation, samt lite bilder kanske på hur sidopanelen kommer se ut:) Är det någon snäll själ där ute som är duktig i photoshop med en bra fantasi så får du mer än gärna skissa en sidopanel åt mig som ska helst ha lite design i sig och inte en enkel rektangel bara:)
Som slut på denna update vill jag tacka alla er hjärtligt som följer mig och min resa till att få min drömdator färdig byggd, vill även tacka alla mina sponsorer för att gett mig denna möjlighet och ett specielt extra STORT TACK till @Acco22 här på swec för sin del av sponsringen med tanke på att han har inget IT relaterat företag och delarna kom från pengar han själv tjänat in!!
Jag hoppas ni alla kollar igenom denna uppdatering och njuter av datorn lika mycket som mig, är öppen för feedback:)
MVH Choman aka Chosz.

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Bra jävla snyggt!

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DynamitHarry:

Bra jävla snyggt!

Tack så hemskt mycket !

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att färgerna är helt underbara! Ser fram emot det färdiga galleriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holm01:

Måste bara säga att färgerna är helt underbara! Ser fram emot det färdiga galleriet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skön att du också tycker det!:D

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Ser bra ut. Man kanske skulle skaffa sig ett shinobi XL

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Ser bra ut. Man kanske skulle skaffa sig ett shinobi XL

Rekommenderas starkt faktiskt utan tvekan ett av dom bästa chassina för vattenkylning med tanke på priset!
synd bara att den endast håller en 45 mm radiator i toppen:/

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q