Hur hög frekvenslimit på minne till denna burk? [länk till spec]

Permalänk

Hur hög frekvenslimit på minne till denna burk? [länk till spec]

http://support.acer.com/acerpanam/notebook/2010/Acer/Aspire/A...

Hej. Jag tänkte uppgradera minnet till denna. Har idag ett 1333 4gb och ett av de som satt i 1066 2gb.
Jag kan ju ha 16gb max och undrar om det är någon idé att skaffa 2x8 gb, eller om datorn helt enkelt är för rutten att spendera pengar på.

Vilken modell av minne kan jag ha? Är alla med högre frekvens bakåtkompatibla till 1066?
Ibland är det ju så att de snabba minnena är billigare än de långsamma pga konkurrensen på marknaden, men jag vet inte om de kan vara för snabba.
Det vet säkert någon här.

Tack för hjälpen

Visa signatur

hp pavilion slimline s3050sc

Permalänk
Hedersmedlem

hej vad skall du göra på datan om du bara surfar lite och så så räker de du har men om du apsolut behöver mer kan du ju köpa 2x4 gb du behöver aldrig 16 gb på den datan isf borde du se efter en ny...

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Jag spelar en del på den. Fallout och dragon age. Det funkar nätt och jämt, mem jag vill slippa använda ready boost cache. Idag har jag 1*4 och 1*2 gb. Känns dumt att bara köpa 2 gb till.

Visa signatur

hp pavilion slimline s3050sc

Permalänk
Medlem

Vette 17 om ditt chipset stöder mixed mode på minnena.
Om inte så kommer du att få en liten prestandaboost om du pillrar i 2 likadana minnen isf de 2 olika du har nu.
Kolla med CPU-Z under memory tabben och "channels".
Men 2x4gb ddr3 sodimm kostar under 400:-, så det är inte så mycket att fungera på tycker jag
För även om ditt moderkort stöder mixed mode så blir resultatet långsammare än "riktig" dual channel.
Och den stöder bara 8gb minne enligt länken du hade, ingen ide att chansa på mer imo.
Och 8gb minne är mer än tillräckligt för de spel du kommer att kunna spela på den.

Permalänk

Tack så mycket. Det var ett mycket tillfredsställande svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

hp pavilion slimline s3050sc