Starta Gaming Center (internet cafe) i stockholm

Permalänk
Medlem

Starta Gaming Center (internet cafe) i stockholm

Tjena gott folk,

Jag och en polare funderar på att dra igång en Gaming Center i stockholm liknande Inferno Online.
Vi kommer inte att ha lika stor lokal eller lika många datorer som inferno online, och vi kommer heller inte att försöka konkurera med inferno online. Vi tänkte ha ca 150 rikitgt vassa burkar med bra skärmar och utrustning och vi vill rikta in oss på +18 eller +20 för att bli av med skrik,stök och trasig hårdvara. Så tänk er en lite mindre och lugnare inferno online med bättre burkar och bättre käk och liknande timpriser i centrala stockholm. Så nu undrar jag?:

(1)Skulle du besöka oss?

(2)Om inte, varför?

(3)Har ni några andra förslag eller tips som skulle göra att du skulle besöka oss istället för inferno online eller någon annan internet cafe?

Tacksam för ärliga svar.

Observera att jag tar inferno online som exempel för att det går bra för dom, dom har bra burkar och bra lokal och bra priser. Som sagt så ska vi inte vara en direkt konkurent iaf till en början utan starta en lite annorlunda rörelse.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

1. Nej, vem går på internetcafé nu för tiden?

2. Spelar hellre hemma eller hyr en lokal LAN-lokal där man kan spela med polare.

3. Starta hellre en spelförening där man kan hyra en lokal för LAN. Tror annars att ni kommer kasta pengarna i sjön, men ni får gärna motbevisa mig.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Min post kanske är orelevant nu pga jag är 16 men men...
1, Kanske,
2, om det är lungt, inte dryg personal, alla nya spel installerad (IO saknar många spel MÅNGA....), bra priser (Lägre än konkurrenterna), bra skärmar
3, ha bra kontakt med polisen, skicka ut personer som stör
Lycka till

Permalänk
Medlem

Så jag hittar tillbaka..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Skulle nog endast vara intresserad om det fanns en sektion med fullständiga rättigheter och möjlighet att kolla på storskärm e-sport i hd-kvalitet. Men då blir det kanske något annat än vad ni är ute efter.

Internetcaféer har jag aldrig använt mig av förutom vid turistande, och numera har man ju smartphones etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det på tex IO jag har inte varit på ett internetcafe sen ICE fanns i Sthlm. ( i samma veva som 9 startades).

Borde man inte kunna komma förbi problemet med trasig hårdvara om man begär legitimation för att kvittera ut tangentbord, mus, hörlurar osv?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

1. Nej, vem går på internetcafé nu för tiden?

2. Spelar hellre hemma eller hyr en lokal LAN-lokal där man kan spela med polare.

3. Starta hellre en spelförening där man kan hyra en lokal för LAN. Tror annars att ni kommer kasta pengarna i sjön, men ni får gärna motbevisa mig.

Lycka till!

Det är väldigt väldigt många som går på internet cafe. Börjar bli en trend igen. Det mesta handlar om det sociala, att gå dit med vänner och spela.

Skrivet av Wully:

Min post kanske är orelevant nu pga jag är 16 men men...
1, Kanske,
2, om det är lungt, inte dryg personal, alla nya spel installerad (IO saknar många spel MÅNGA....), bra priser (Lägre än konkurrenterna), bra skärmar
3, ha bra kontakt med polisen, skicka ut personer som stör
Lycka till

Nej det är absolut inte orelevant. Det är bara bra att du säger vad du tycker borde förbättras.

Skrivet av Nightcrawl:

Skulle nog endast vara intresserad om det fanns en sektion med fullständiga rättigheter och möjlighet att kolla på storskärm e-sport i hd-kvalitet. Men då blir det kanske något annat än vad ni är ute efter.

Internetcaféer har jag aldrig använt mig av förutom vid turistande, och numera har man ju smartphones etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad menar du med fullständiga rättigheter?

Skrivet av oobum:

Hur fungerar det på tex IO jag har inte varit på ett internetcafe sen ICE fanns i Sthlm. ( i samma veva som 9 startades).

Borde man inte kunna komma förbi problemet med trasig hårdvara om man begär legitimation för att kvittera ut tangentbord, mus, hörlurar osv?

Det blir alldeles för mycket jobb och det blir strul när folk ska hålla på koppla tangentbord och möss till datorn.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Vad menar du med fullständiga rättigheter?

Alkoholtillstånd

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Alkoholtillstånd

Ja det kan ju vara något. Frågan är om det blir ännu mer stök pga alkohol.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem

Uppstartningskostnaderna till ett sådant initiativ kommer att bli astronomiska om ni verkligen siktar på 150 högkvalitativa datorer med tillhörande utrustning. Därtill kommer naturligtvis lokalhyror, el, internet, spellicenser....men det är sådant som ni antagligen redan har tagit med i beräkningen. Dock har jag svårt att se hur ett sådant företag idag skulle kunna gå med vinst, och framför allt komma över startåret med material/maskinkostnader.

Men visst, har ni finansiering och om siffrorna på sikt går runt så kan det fungera. Själv spelar jag inte lika mycket längre, skulle inte besöka det. Kom ihåg att det viktiga är att ha en väldigt realistisk syn/förväntningar och inte drömma iväg sig angående resultatet. För att ta ett exempel så skulle jag gissa på att du och din polare behöver en 2-3 miljoner som startkapital för idén för att överleva den första tiden - och då snackar vi inte 150 datorer.

Kom även ihåg att nästan 90% av alla nystartade företag går i konkurs inom de första två åren.

Lycka till!

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Alkoholtillstånd

Grejen med alkoholtillstånd är att för det första är det både dyrt och svårt att få, och man måste sälja mat för minst samma summa som man säljer alkohol.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

(1) Nej

(2) Internetcafé är så 2000 talet.

(3) Sportbar för E-sport, intresset för att se på E-Sport är stort och slå ihop det med sprit och mat så finns det potential.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Det blir alldeles för mycket jobb och det blir strul när folk ska hålla på koppla tangentbord och möss till datorn.

Även om man har en USB-hub som sitter fast på skrivbordet?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

1) Nej

2) Jag bor inte i Stockholm, men även om jag gjorde det så skulle jag aldrig få för mig tanken att åka till något offentligt hak för att spela dataspel på en burk som inte är min (allt från mjukvaruuppsättning till tangentbord, mus och sittplats) bland finniga snorungar. Vill jag spela bland folk styr jag ihop ett minilan i klassisk anda med polarna.

3) Det enda som skulle få mig att tänka tanken vore Cocas förslag ovan. Dock är det ytterst lite E-sport som intresserar mig, så det är nog kört att få dit mig.

Med risk att vara en bitter människa; finns det verkligen en marknad stor nog för ett (för att inte nämna två(!)) sådana projekt i en enda stad här i landet? Känns som något som vore kul att driva, men svårt att få ihop finansiellt (såvida ni nu inte råkar ha rejält med sponsorer.

Lycka till i vart fall!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecarion:

Kom även ihåg att nästan 90% av alla nystartade företag går i konkurs inom de första två åren.

Lycka till!

Det vill jag gärna se en källa på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Det vill jag gärna se en källa på!

http://entreprenor24.se/nyheter/3639-tanker-du-starta-foretag...

Citat:

Nackdel nr. 3 – Nio av tio nystartade företag går i konkurs inom fem år. Att bara lyckas starta ett företag är i sig inte ett lyckat företag. Det kommer ta tid innan du tjänar pengar och även om det ser bra ut i början finns det inga garantier. Med denna fakta i ryggen måste du vara väldigt modig för att ändå dra igång ett företag. Det modet visar att du kanske är på rätt ställe trots allt.

Fem år, inte två. My bad :). Siffrorna är korrekta dock.

Visa signatur

In Aere Aedificare

Permalänk
Medlem

1. Troligtvis.
2. Med bra spel, priser, utrustning och personal lär jag besöka er.
3. 18+ är ingen bra idé förutom på vissa kvällar/nätter. Låga priser och bra spel är extremt viktigt. Om IO tar 20kr per timme måste ni ligga runt det, annars kommer det gå åt skogen. Bra utrustning är också viktigt. Tuneringar med schyssta priser, tex x antal fria timmar och ett headset. Kunna boka en mindre lokal att ha för sig själva vore nog också uppskattat.

Lycka till!