sapphire hd 5850 xtreme pipp?

Permalänk

sapphire hd 5850 xtreme pipp?

Hej!

Jag har problem att mitt sapphire hd 5850 xtreme pipper när jag sätter igång furmark, dvs när jag sätter igång furmark då pipper det, sen så stänger jag av furmark då slutar det. Så det måste ju vara grafikkortet? Om jag vet rätt kallas pippet coil whine? Går det på garantin? Ska jag vända mig till komplett eller sapphire? kommer jag få ett likadant tbx?

Jag är trött så klaga inte om något är fel xd

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Hej!

Jag har problem att mitt sapphire hd 5850 xtreme pipper när jag sätter igång furmark, dvs när jag sätter igång furmark då pipper det, sen så stänger jag av furmark då slutar det. Så det måste ju vara grafikkortet? Om jag vet rätt kallas pippet coil whine? Går det på garantin? Ska jag vända mig till komplett eller sapphire? kommer jag få ett likadant tbx?

Jag är trött så klaga inte om något är fel xd

Piper*

Troligtvis coilwhine, kolla dock så det inte kommer från nätaggregatet, det borde gå på garanti och du ska vända dig till komplett.

Dom skickar oftast en likvärdig eller bättre produkt, om du inte får en likadan!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Piper*

Troligtvis coilwhine, kolla dock så det inte kommer från nätaggregatet, det borde gå på garanti och du ska vända dig till komplett.

Dom skickar oftast en likvärdig eller bättre produkt, om du inte får en likadan!

Haha, var lite trött då xD

Okej, jag ska försöka analysera det där bättre ikväll, Men när jag spelar Battlefield 3 så piper det inte, kan det bero på att furmark anstränger det skitmycket?

De har inget likadant kort inne.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -