Permalänk
Avstängd

Tankar och oro innan sömnen

Redigerat innehåll Söndagen den 25'e klockan 19:20.

Jag har läst vidare angående deppresion och mano-deppresion vilket är något som jag känner igen mig i.
Texten innehöll kritik mot vissa restauranger i förorter och även en skräck mot terrorhot som WTC. Dessa händelser påmindes jag när jag spelade skräckspelet "Cry of Fear". Det där spelet handlar om zombies och makabr* scener i mörka förorter till Stockholm.
Jag har även fått reda på att en pojke med polskt ursprung blev knivmördad i närheten där jag bor av gärningsmän tillhörande halvmånen så att säga. Fast det hände för flera år sedan.
Därför har jag i mitt psyke dragit en parallell mellan WTC terrorn och terror här i Stockholms förorter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Hmm verkar som om det där "Horror" videospelet med makabr* lemlästningar inte fungerat så bra för mitt psyke.

Permalänk

Huh? Är jag ensam om att inte förstå?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Ok! Då vet vi!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Cosmo, är detta ytterligare en tråd där kommunikation lämnas hän för blogginlägg?

---
EDIT: Aw forget it! Nu ska jag ha kul.

Cosmomenal. När du hänvisar till biblen så måste jag först och främst fråga om du med din frikyrkliga uppväxt hyser mer än bara onda tankar om judarna? När du nämner krullhåriga svarta så kommer jag direkt att tänka på muhammed, och att du nämner WTC har ju att göra med muslimerna. Så egentligen så är din ånger bara och din rädsla för judar bara en ersättning ioma du inte vill kännas vid att du är en helt vanlig islamofob.

Kommentarer på det?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alakai:

Cosmo, är detta ytterligare en tråd där kommunikation lämnas hän för blogginlägg?

---
EDIT: Aw forget it! Nu ska jag ha kul.

Cosmomenal. När du hänvisar till biblen så måste jag först och främst fråga om du med din frikyrkliga uppväxt hyser mer än bara onda tankar om judarna? När du nämner krullhåriga svarta så kommer jag direkt att tänka på muhammed, och att du nämner WTC har ju att göra med muslimerna. Så egentligen så är din ånger bara och din rädsla för judar bara en ersättning ioma du inte vill kännas vid att du är en helt vanlig islamofob.

Kommentarer på det?

Jag begrep ingenting av kloak maten, men detta var skoj.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag begrep ingenting av kloak maten, men detta var skoj.

Skickades från m.sweclockers.com

Well det fyller ju en funktion, att roa oss. Bl.a. detta leder mig till misstanken att cosmo inte alls är psykiskt sjuk.

-----
Ja, ni hörde mig. Jag tror att vi blir trollade.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Well det fyller ju en funktion, att roa oss. Bl.a. detta leder mig till misstanken att cosmo inte alls är psykiskt sjuk.

-----
Ja, ni hörde mig. Jag tror att vi blir trollade.

Jag misstänker också starkt att han bara trollar.
Det är ju bara att kolla hans postningshistoria här på forumet. Då och då skriver han något totalt vansinnigt, som detta inlägg, men sedan skriver han helt vanliga inlägg emellanåt.
Antingen kommer vansinnet i perioder eller så trollar han. Det senare verkar klart troligare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag misstänker också starkt att han bara trollar.
Det är ju bara att kolla hans postningshistoria här på forumet. Då och då skriver han något totalt vansinnigt, som detta inlägg, men sedan skriver han helt vanliga inlägg emellanåt.
Antingen kommer vansinnet i perioder eller så trollar han. Det senare verkar klart troligare.

Fast andra postningar har inte med kloakmat, judar och pentagoner att göra. Även om man är mycket störd så kan man tala om matlagning precis som man brukar tala om matlagning. Vad jag mer reagerar på är att språket är så rakt på. Jag har aldrig läst eller hört av någon med störningar så allvarliga som dessa beskrivs att man erkänner sin dåliga psykiska hälsa samtidigt som man talar om judar och krullhåriga restauranger helt rakt på sak utan omskrivningar. Även om man må vara psykiskt sjuk och ha hemska upplevelser med andra människor, påhittade eller ej, så är det viktigt att framstå som bättre i andras ögon. Det gör man inte genom att försöka att smyga fram fördomar.

Men visst, jag har haft fel förut..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Låt bli okända piller innan du går och lägger dig;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare

Hmm ta det lugnt med "happy pills" och kanske starta en blogg?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Jag vet att det är en ganska dålig tråd det här. Jag ska försöka bearbeta innehållet och producera en bättre text-tråd.

Edit: Jag har försökt att förklara djupare vad det är som är roten till mina psykiska problem.

Permalänk
Medlem

Jag förstår ingenting av den här tråden. Har jag missat något?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag förstår ingenting av den här tråden. Har jag missat något?

Fattar ingenting heller, detta är weird.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag förstår ingenting av den här tråden. Har jag missat något?

Skrivet av Agile:

Fattar ingenting heller, detta är weird.

Innan editen så stod det en doktors avhandling om hur judar styr världen och är djävulens avkomma...

Ifs förstod man nästan inget då heller då inget var sammanhängande.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Innan editen så stod det en doktors avhandling om hur judar styr världen och är djävulens avkomma...

Ifs förstod man nästan inget då heller då inget var sammanhängande.

Jaha, okej...
Men, vad vill TS få fram i den här tråden? Att han ogillar judar?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmomenal:

Jag har läst vidare angående deppresion och mano-deppresion vilket är något som jag känner igen mig i.

Så ska det se ut. Nu ser det mycket bättre ut och blev lättare att läsa, även om den mesta tolkningen får göras fritt.
Istället för att läsa själv så ska du låta experter avgöra, ta alltså kontakt med psykvården. Om du redan är i kontakt med psykvården så rekommenderar jag att fortsätta på just det spår som de föreslår, oavsett hur onödigt eller oförstående det kan låta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Innan editen så stod det en doktors avhandling om hur judar styr världen och är djävulens avkomma...

Ifs förstod man nästan inget då heller då inget var sammanhängande.

Var det såhär tråden såg ut innan redigeringen?

http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Kebab från sunkiga förortshak kan visserligen vara obehaglig, men WTC var nog värre.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Kvacksalvaren MBY ordinerar Zyprexa + Atarax 1-2 timmar innan sänggående!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."