SweC BF3 event #2 (Reality, PW only)

Permalänk
Skrivet av Geist:

varför tisdagar som sagt? det är dumt då fler människor spelar på helgen.

Vad jag förstått så var detta den veckodag som admins (flest admins?) var ledig och kunde hålla ordning på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

Skulle bli lite olika dagar senare, men det var tisdagar det passade bäst på #1 och #2

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

Tror att du besvarar din egen fråga där....

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Snälla, sätt 60% health. Då blir det riktigt roligt. Om ni kör 100% health och 100% bullet damage blir det inte så mycket PR utav det =/

Permalänk
Medlem

Jag ser ett problem med reality-grejen. Folk kommer slå upp tält överallt. Om det är lätt att dö så blir folk lite för försiktiga ibland. Tänkt på detta redan kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eavo:

Jag ser ett problem med reality-grejen. Folk kommer slå upp tält överallt. Om det är lätt att dö så blir folk lite för försiktiga ibland. Tänkt på detta redan kanske?

Vi får väl ladda upp med en massa visor som vi kan sjunga över lägerelden i såna fall!

Visa signatur

Meow

Permalänk

Projekt reality kan vara den shooter man har haft de mest episka och roliga matcherna.
Ska bli kul att se om det kan mäta sig, annars får man väl tanka PR igen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Räkna med mig

Note to self: Se för fasen till att vara snabb i tvättstugan

Och använd push to talk så vi slipper höra ditt tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Lan:

run & gun funkar inte

Run & Gun funkar alltid bara du är tillräckligt bra.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Vi får väl ladda upp med en massa visor som vi kan sjunga över lägerelden i såna fall!

haha, ja lite snapsvisor!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Geist:

Vad har du för belägg för ditt påstående? Vet du om admins har tid på helgerna? Vet du om vi tänkt köra alla event på tisdagar?

Eftersom jag inte är dum (läs elak i sammanhanget) så ska jag svara.

Det har blivit tisdagar för det passade kalendern hos de huvudadmins med mest serverconfigvana (det var ändå strul i tisdags).

Vi har tänkt lite mer variation på andra dagar för att väcka intresse och därmed vana att spela på servern.

Olika människor har olika veckorytmer, olika platser i livet, olika studier, jobb eller arbetslöshet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas nån kit begränsning som i PR, typ max en sniper per squad? Kan bli riktigt tråkigt om alla ligger och sniprar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreeM:

Sitter nån av er på mumble o snackar lite under dessa spelkvällar? Visst många kanske tycker det är obehagligt o prata med främmande människor o det förstår ja, men ack så mycket roligare det blir när man kollar bortom det. Skulle gärna vilja vara med om flertalet satt o snackade lite över mumble eftersom de ja känner inte har tid just då.

jag kan ställa upp o prata med dig så du inte känner dig ensam ;P

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Kommer det finnas nån kit begränsning som i PR, typ max en sniper per squad? Kan bli riktigt tråkigt om alla ligger och sniprar...

Att köra sniper kommer ju bli en dröm med den health percentage som är menad att köra.

Tror dock det kan bli ett riktigt bra event. Gillar skarpt att det inte blir någon jävla surrogat stil på fordon som bara krystas ut nya hela tiden. Då kanske fler också ser hur viktigt det är med att vara engineer eller c4 support t.ex. Tror det blir riktigt bra för folk kommer inse hur viktigt det är med alla klasser. Det kommer helt enkelt lyfta fram alla klasser till samma nivå för olika purposes.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av krigarkungen:

Run & Gun funkar alltid bara du är tillräckligt bra.

Jag åsyftade mentaliteten i att "man alltid kan spawna om, ifall man dör". Med 75% tickets så skall man inte vara vårdslös med dem, fine, klarar du av att köra din spelstil så varsågod men om du kostar trettio tickets så kommer nog laget att morra lite.

Bättre att spela med sin grupp och ha backup med sig, som kan göra revives och därmed spara tickets.

I rätt läge så är en P90 "Spray-n-Pray" helt ok men avsikten med detta event är en komplett ändring av tänkandet. Om alla kör arkad "Run and gun" kommer det att bli förlust och en väldigt snabb runda.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Toye666:

Det finns scripts för att avgränsa vilka vapen du kan använda men tyvärr så är enda indikatorn på att du inte får spela med ett vapen ett spam meddelande i chatten och sedan ett kill kommando. Så då har man redan dragit av en ticket...inte så bra lösning och folk blir rätt griniga. Så nej, denna gången kör vi utan scripts.

Skrivet av Eavo:

Att köra sniper kommer ju bli en dröm med den health percentage som är menad att köra.

Tror dock det kan bli ett riktigt bra event. Gillar skarpt att det inte blir någon jävla surrogat stil på fordon som bara krystas ut nya hela tiden. Då kanske fler också ser hur viktigt det är med att vara engineer eller c4 support t.ex. Tror det blir riktigt bra för folk kommer inse hur viktigt det är med alla klasser. Det kommer helt enkelt lyfta fram alla klasser till samma nivå för olika purposes.

Vi har inte ändrat från 100% health, diskussionen pågår fortfarande och chansen är att vi låter det vara 100%.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Lan:

Jag åsyftade mentaliteten i att "man alltid kan spawna om, ifall man dör". Med 75% tickets så skall man inte vara vårdslös med dem, fine, klarar du av att köra din spelstil så varsågod men om du kostar trettio tickets så kommer nog laget att morra lite.

Bättre att spela med sin grupp och ha backup med sig, som kan göra revives och därmed spara tickets.

I rätt läge så är en P90 "Spray-n-Pray" helt ok men avsikten med detta event är en komplett ändring av tänkandet. Om alla kör arkad "Run and gun" kommer det att bli förlust och en väldigt snabb runda.

Men om man är riktigt bra så kostar man inte laget 30 tickets? :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Låter trevligt! är "tyvärr" sjuk så det blir inget jobbande på ett par dagar då jag knappt ens tar mig ur sängen.. men mår förhoppningsvis lite bättre tills på tisdagen, kommer inom servern och även mumble om halsen/kroppen nu tillåter det.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns scripts för att avgränsa vilka vapen du kan använda men tyvärr så är enda indikatorn på att du inte får spela med ett vapen ett spam meddelande i chatten och sedan ett kill kommando. Så då har man redan dragit av en ticket...inte så bra lösning och folk blir rätt griniga. Så nej, denna gången kör vi utan scripts.

Vi har inte ändrat från 100% health, diskussionen pågår fortfarande och chansen är att vi låter det vara 100%.

100% förstör ju allt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Noobenu:

100% förstör ju allt.

Motivera gärna med ditt resonemang, ska vi köra med andra inställningar vill jag gärna ha lite mer gameplay argument.:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Motivera gärna med ditt resonemang, ska vi köra med andra inställningar vill jag gärna ha lite mer gameplay argument.:)

Jo, men ska det vara "Verklighetstroget" så ska man ju kunna knäppa folk väldigt enkelt.

Snipers finns det ju verktyg att ta ner (mortar, MAV osv) det gäller bara att använda det på rätt sätt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Noobenu:

Jo, men ska det vara "Verklighetstroget" så ska man ju kunna knäppa folk väldigt enkelt.

Snipers finns det ju verktyg att ta ner (mortar, MAV osv) det gäller bara att använda det på rätt sätt.

Alla inställningar som ändras påverkar gameplay och därmed nöjet att spela. Att sänka hp till 60% gör att det blir lättare att döda någon, obviously. Men sedan då?

Vad händer i kombination med 75% tickets?

Vad händer med spelstilen som vi vill uppmuntra, bort ifrån run-n-Gun och mera taktiskt lagarbete, samarbete?

Finns det risk att 60% leder till campning? Att spelarna blir rädda för att röra på sig?

Snipers och oneshotkill, är det ett stort problem på HC servers?

Finns det risk att 60% leder till mer RPG vansinne?

Överlag så är jag mot 60% men ni får gärna argumentera hur ni anser 60% ökar spelnöjet, gameplay och teamwork.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

När jag tänker på mina upplevelser från hardcore servrar känns det som att halva laget lär vara snipers om vi kör på 75% eller mindre. Så är det ju störst chans att döda folk utan att själv bli dödad.

Edit; skulle nog själv välja recon för första gången på nästan 200 timmars spelande om jag visste att jag kan döda folk med ett skott.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Blir det en server denna gång med?

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nucky:

Sweclockers äger bara en server så vitt jag vet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nucky:

Skrivet av Kinekin:

Sweclockers äger bara en server så vitt jag vet.

Vi har fått erbjudande om att låna ytterligare från andra serverägare men vi har inte haft tid att ta itu med det, så om vi inte mirakulöst inom närmaste tjugofyra timmarna löser allt så blir det enbart en server imorgon.

Hmm...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir det 100% HP? Blir inte mycket PR utav det. Då jag spela PR till BF2 så var man ju mycket mer försiktig och planera alla sina rörelser noga osv.. Känns som om man tappar hela det konceptet genom att köra 100% HP.

Då kan man ta ett par skott, och det innebär att man kan springa över gator och chansa lite här och där, man blir helt enkelt mer oaktsam. Med andra ord, vanilla BF3.

Men men, det är bara vad jag tycker som en gammal PR spelare.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lindgren92:

Blir det 100% HP? Blir inte mycket PR utav det. Då jag spela PR till BF2 så var man ju mycket mer försiktig och planera alla sina rörelser noga osv.. Känns som om man tappar hela det konceptet genom att köra 100% HP.

Då kan man ta ett par skott, och det innebär att man kan springa över gator och chansa lite här och där, man blir helt enkelt mer oaktsam. Med andra ord, vanilla BF3.

Men men, det är bara vad jag tycker som en gammal PR spelare.

Precis de argument jag vill ha, just nu står det och väger och jag tar gärna vägledning utav spelarna så admins kan diskutera vidare. I en post längre upp redogör jag lite av tänkandet, detta är bra input.

Vad vi i grund försöker få fram är ju teamwork. Det kanske är sant att med mindre hp blir man försiktigare....eller så blir andra kamikazegalningar? 75% tickets också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Alla inställningar som ändras påverkar gameplay och därmed nöjet att spela. Att sänka hp till 60% gör att det blir lättare att döda någon, obviously. Men sedan då?

Vad händer i kombination med 75% tickets?

Vad händer med spelstilen som vi vill uppmuntra, bort ifrån run-n-Gun och mera taktiskt lagarbete, samarbete?

Finns det risk att 60% leder till campning? Att spelarna blir rädda för att röra på sig?

Snipers och oneshotkill, är det ett stort problem på HC servers?

Finns det risk att 60% leder till mer RPG vansinne?

Överlag så är jag mot 60% men ni får gärna argumentera hur ni anser 60% ökar spelnöjet, gameplay och teamwork.

Det är klart man blir rädd att röra på sig. Det är ju det som är lite av grejen, man måste tänka lite..

Vad jag vill säga är att mindre HP bidrar till realismen. Om det leder till raket-spam eller camping kan jag inte svara på.

Man får tänka lite på att det är "Sweclockers only", här spelar folk shjysst(oftast).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Precis de argument jag vill ha, just nu står det och väger och jag tar gärna vägledning utav spelarna så admins kan diskutera vidare. I en post längre upp redogör jag lite av tänkandet, detta är bra input.

Vad vi i grund försöker få fram är ju teamwork. Det kanske är sant att med mindre hp blir man försiktigare....eller så blir andra kamikazegalningar? 75% tickets också.

Ja det kanske blir svårt med folk som inte har spelat PR eller liknande förr. Men om vi nu kör i morgon på tex 60% hp, då kommer folk få känna på det åtminstone och vid framtida "PR-events" så kommer det nog vara mer utav rätt folk i servern så att säga.

Men i grunden handlar allt om kommunikation och teamwork. Så om folk inte lyssnar är det ju tråkigt.