Permalänk
Medlem

Project Mame

Blev inspirerad av en annan tråd och vipps så var man inställd på att bygga en liten arkad.

Börjat så smått med det ni ser ovan, en klassisk maskin som kommer framställas av främst mdf, vilket kommer ha sparsamma röda detaljer, målade huvudytor samt fanerade utsidor.

GALLERI
-------------------

Skapade ett galleri för arbetets gång istället så kan eventuella frågor och liknande dras i tråden

http://www.sweclockers.com/galleri/9193-projekt-mame

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Nostalgikick

Kommer följas!

Men frågan är, vad kommer det att vara? En dator? Dockstation till iPad? Ska den ha inbygd skärm om det är en dator?

Permalänk
Medlem

Detta kommer uppdateras, men tanken är att det ska vara en fristående liten maskin, driven av en via-bräda med mame-emulatorn.
Sen ska jag försöka fixa en billig 19" lcd att ha i den. Och sedan det man antar en maskin ska ha, joystickar och de sedvanliga knapparna. Ska även meka dit ett myntinkast är tanken så man kan lira lite billigt

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Modellerat upp ungefär så som jag tänkt att maskinen ska vara uppbyggd, sidorna är i rätt storlek sen innan och redo att fräsas ut.
Resterande delar har modellerats upp för att testa storlekar och liknande.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ett par första staplande steg. Körde in det jag utgått ifrån i fräsen och några minuter senare hade jag mina sidstycken
Tanken med projektet är att bygga hela chassit med rent spillmaterial som jag har så det kan komma att ändras liiiite.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Även om en rendering ger en exakt det resultat man får ut i slutändan om man följer sin ritning slaviskt så vill man ju ändå så hur saker och ting ter sig IRL.
Därför har jag nu testmonterat lite fusklaminat i den stilen som jag önskar för att se hur det ser ut och det ser ju så bra ut som jag önskar så nästa steg är bara att fortsätta med resterande delar sen.

För de som vill tillverka egen sen, så kommer jag slänga ut alla filer som önskas då jag tycker att öppen sås är trevligt
Även om grunddesignen inte är min så är det ju ändå trevligt om man har ritningar och liknande med konkrete mått.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ett steg längre, nu är elektronik till spakar och liknande beställt, samt givetvis spakarna och knapparna.
Som grädde på moset är även myntmekanismen spikad och beställd.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz