SweClockers besöker Dustin Expo 2012

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Vad är Syftet med Thunderboltadaptern till dessa hårddiskar? Vad ska man med 10Gbit Transferrate när hårddiskarna bara har 5400/7200Rpm? Den överföringshastigheten cappar väl ändå inte en vanlig sata3/6?

Daisy chain såklart...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite sugen på 21:9 till datorn. Ett (förhoppningsvis) billigare alternativ till Eyefinity/Surround skulle vara trevligt.
Vad blir det för upplösning då då? 2560x1080 kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper1230:

Philips måste vara sämst :S Dem gör en skärm med all teknik i foten och säger att den är ultra slim min var smalare än den och min har inte tekniken i foten ens! Och den ramen runt skärmen var stor som ett hus!

Har du en IPS panel då? TN LED är lättare att göra tunnare. Ja dom är sämst för att dom inte gjort plattaste skärmen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Jag blev lite sugen på 21:9 till datorn. Ett (förhoppningsvis) billigare alternativ till Eyefinity/Surround skulle vara trevligt.
Vad blir det för upplösning då då? 2560x1080 kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

är det 1080, så ja.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Vill ha den trådlösa HHDn från Seagate! Skitsmart ju. Sen 21:9 som datorskärm, dräggel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Daisy chain såklart...

Antar att du menar raidhårddiskar och javisst, det fungerar såklart att komma upp i hastigheter på så sätt, men syftet med 1st 2tb extern hdd med thunderbolt?

Permalänk
Medlem

Haha, man måste ju bara gilla Emils instämmande nickande ca 3:17 in i filmen, när Asus-Anders säger "tredje generationens intel core"

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Minimupp:

Gigabyte Rasmus var helt klart bäst av alla de intervjuade!
Underbar dialekt han hade

Skånska! <3

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

lässen

Sony Personal 3D Viewer - Vi golvades nästan av de här häftiga 3d-glasögonen som kombineras med en komplett hemmabioupplevelse. Nu har du chansen att testa framtidsvisiret själv.

grrrrr hur kunde ni missa sony 3d viewer ?????
får väll skicka er några foton å skriva några rader skälv snart

http://www.idg.se/2.1085/1.440827/dustin-expo-2012-klam-sjalv...

Permalänk
Medlem

Synd att man inte kollade på HTC one X som hade premiär på Dustin, kanske inte datorelaterat direkt men still Bra video iaf!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Antar att du menar raidhårddiskar och javisst, det fungerar såklart att komma upp i hastigheter på så sätt, men syftet med 1st 2tb extern hdd med thunderbolt?

Nä, jag menar daisy chain. Där man kopplar hårddisk, skärm, mm till en thunderbolt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

HDDn från Seagate, yes box.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dumsnuten:

Förklarar varför vi inte fick någon panel igår?

Den bästa timman av de 168 timmar som går på en vecka.

Kanske man ska dra ditt imorgon och se hur det är där borta. Bor bara någon timma ifrån S-holm.

Råder dig att ställa in den trippen, mässan är slut.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

undra hur lång batteritid den där trådlösa HHDn från Seagate hade, sjukt intressant produkt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daggetun:

undra hur lång batteritid den där trådlösa HHDn från Seagate hade, sjukt intressant produkt iaf.

Upp till 5 timmar tydligen.

http://www.seagate.com/www/en-gb/products/external/external-h...

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

21:9, 29" PC display från Philips? låter väldigt intressant, kanske med 2560*1080 ;o

Jag tycker det låter som en riktigt rutten monitor. Kolla skillnaden mot en 30 här.

http://www.displaywars.com/30-inch-16x10-vs-29-inch-235x1

Och jämfört med en 27 här: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-29-inch-235x1

Höjden på en sådan skärm är ju värre än 16:9.

Det gäller verkligen att man bara spelar hor+ spel på den skärmen annars får man två feta ramar till höger och vänster av bilden. Assasins Creed på den skärmen .. huga.
Som tur så är 99.9 procent av alla pc spel hor+ så om man har smak på en 21:9 skärm på 29 tum så är det ju bara att slå till, själv behåller jag min 30 tills det kommer ut en liknande storlek med högre upplösning.

Permalänk
Inaktiv

Emil är riktigt bra framför kameran, skulle inte bli förvånad om någon stjäl honom snart.

Permalänk
Medlem

Visade Samsung sin 15 tums ultrabook på mässan? Någon som kanske vet bestämt när lanseringen är?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Tredje generationens core samt emils nikande. Prisless

Edit:
Jag var visst inte den första som skrattade åt det.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Lite § 7varning under seagate intervjun

Och 21:9 datorskärm borde få många användare här att se rött! Men kol kanske gillar det?!

Permalänk

Visste att det var nåt jag glömt

Men såna här inslag är ju något av en tröst då iaf

Permalänk
Medlem

Bra inslag. Mycket trevligt med intervjuver med lite svenska representater för de olika företagen.

Måste säga att jag skrattade gott åt Intel-Thomas fullständiga oförmåga att uppfatta Emil's ironi.
E: -"Ultrabooks? Det var ju ovanligt."
T: -"Var det? De har väl funnits ett tag?"

Skrivet av tsc:

Bwahaha, gilla att han sa "the shit".

Det var ett skönt break från de vanliga försäljarna som snackar örat av en med sjutusen orsaker varför deras produkt är bäst.
Den här var helt enkelt "The Shit". Störtskönt.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det låter som en riktigt rutten monitor. Kolla skillnaden mot en 30 här.

http://www.displaywars.com/30-inch-16x10-vs-29-inch-235x1

Och jämfört med en 27 här: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-29-inch-235x1

Höjden på en sådan skärm är ju värre än 16:9.

Det gäller verkligen att man bara spelar hor+ spel på den skärmen annars får man två feta ramar till höger och vänster av bilden. Assasins Creed på den skärmen .. huga.
Som tur så är 99.9 procent av alla pc spel hor+ så om man har smak på en 21:9 skärm på 29 tum så är det ju bara att slå till, själv behåller jag min 30 tills det kommer ut en liknande storlek med högre upplösning.

Japp men alla tycker inte som du. De kanske vill ha det formatet för bio film känsla tex.
Min åsikt är att bredden är betydligt viktigare än höjde på både spel och film.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det låter som en riktigt rutten monitor. Kolla skillnaden mot en 30 här.

http://www.displaywars.com/30-inch-16x10-vs-29-inch-235x1

Och jämfört med en 27 här: http://www.displaywars.com/27-inch-16x9-vs-29-inch-235x1

Höjden på en sådan skärm är ju värre än 16:9.

Det gäller verkligen att man bara spelar hor+ spel på den skärmen annars får man två feta ramar till höger och vänster av bilden. Assasins Creed på den skärmen .. huga.
Som tur så är 99.9 procent av alla pc spel hor+ så om man har smak på en 21:9 skärm på 29 tum så är det ju bara att slå till, själv behåller jag min 30 tills det kommer ut en liknande storlek med högre upplösning.

Ja... två feta ramar är nog mer troligt att du får ovanför och under än på sidorna speciellt med filmer, eller hur? Och spel, som du så bra säger själv, 99,9%... Så då tycker man ju att du borde förstå varför man satsar på det istället? För det låter ju som om du förstår

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Leendet på Emil vid 2:20 när snubben säger "Tredje generationens Intel core"!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Hemskt med ännu bredare skärmar dock, bättre att ha två eller tre skärmar bredvid varandra än att förlora massa på höjden!

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt att man var där i torsdags när det inte var för privatpersoner, inte så trångt då.
Sen 16:57 fick ni med hon engelskspråkiga gigabyte-asiattjejen :). Hon snackade igenom alla gaming produkter de hade när jag var där bara efter jag nämnt att jag spelar lite ibland. Med en sådan där entusiasm som de kan ha
Gigabytes monter var helt klart den bästa om man vill klämma på komponenter eftersom det inte var något problem att plocka upp moderkorten och vrida och vända på dem. Har för mig ASUS hade några få moderkort i glasmonter.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Mina egna bilder från mässan (Där jag även fick bild av Emil och Andreas:))

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151459187600074.8...

"Materialet är inte tillgängligt för tillfället"

=(

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk

Ultrabooks är ju lite ovanligt... xD

Visa signatur

NZXT H2|i5 2500k @ 4.2GHz|Asus GTX 580 DirectCUII|Asus P8Z68-V Pro|Corsair Vengeance 2x4gb CL-8 1600MHz|Corsair Force GT 120gb|Corsair AX 850W|Western Digital Caviar® Black 1TB|Corsair H80|Windows 7 Ultimate 64-bit|