Permalänk

Steam problem :(

när jag försökte starta steam så stod det steam error please reinstall steam och min steam mapp är på över 120 GB och om man måste installera om steam så tar jag nog självmord. undra om det är det enda sättet, tack för svar i förtid och moderator får gärna flytta tråden till något mer passande visste inte riktigt var jag skulle göra tråden

Permalänk

X:\Steam\steamapps\common så finns dina spel i mappar, flytta dem ur mappen och bam du behöver inte installera om dem eller ladda ner dem igen. Flytta tillbaka när du har installerat om (om det verkligen det du behöver göra.) CSS och andra Valve spel kan ligga i \steamapps du kan ta de stora filerna och flytta. Då behöver du bara flytta tillbaka och säga att du vill ladda ner spelen så kommer den känna igen det du redan har och skippa nerladdningen av dem.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Skrivet av gustav901:

X:\Steam\steamapps\common så finns dina spel i mappar, flytta dem ur mappen och bam du behöver inte installera om dem eller ladda ner dem igen. Flytta tillbaka när du har installerat om (om det verkligen det du behöver göra.) CSS och andra Valve spel kan ligga i \steamapps du kan ta de stora filerna och flytta. Då behöver du bara flytta tillbaka och säga att du vill ladda ner spelen så kommer den känna igen det du redan har och skippa nerladdningen av dem.

du har precis räddat ett liv! mucho gracias

Permalänk
Medlem

om det gör det så måste du vertifiera varje spel före du kan spela dom dock, finns några andra sätt och göra det på men dom är inte lika lätta