PC-patch för Battlefield 3 är ute! (29/3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

En vanlig assault rifle gör som max 25 damage i close range och som minst 17 long range. Träffar du i huvudet får du en multiplier på x2. Alltså krävs det 2 skott i huvudet close range för att döda någon.

Pratar inte om dig nu utan folk i tråden generellt, men jag stör mig verkligen på folk som inte kan sikta och skyller på att vapnen gör för lite damage.

Tack för svaret på vår fråga! Skadan är alltså helt orealistisk och oavsett om man siktar eller inte så kan det krävas en hel del skott för att få ihjäl någon.

Och helt klart skyller man ibland, i stridens hetta, lite för mkt på andra saker än sin egen förmåga. Men skade-nivån på alla vapen känns enligt mig på tok för låg.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Tack för svaret på vår fråga! Skadan är alltså helt orealistisk och oavsett om man siktar eller inte så kan det krävas en hel del skott för att få ihjäl någon.

Och helt klart skyller man ibland, i stridens hetta, lite för mkt på andra saker än sin egen förmåga. Men skade-nivån på alla vapen känns enligt mig på tok för låg.

2 skott är verkligen inte för lite om man tänker på hur lång tid dessa tar att avfyra. Du tål till och med mindre i BF3 än de gamla BF spelen.
Som jag uppfattar det är inte BF3 Normal något för dig. Spelet är inte gjort för att vara realistiskt utan är precis som CS/CoD/de gamla BF-spelen Arkadshooters. Det viktigaste är vapenbalans och simpel underhållning.

Jag tror att Red orchestra skulle passa dig bättre.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

2 skott är verkligen inte för lite om man tänker på hur lång tid dessa tar att avfyra. Du tål till och med mindre i BF3 än de gamla BF spelen.
Som jag uppfattar det är inte BF3 Normal något för dig. Spelet är inte gjort för att vara realistiskt utan är precis som CS/CoD/de gamla BF-spelen Arkadshooters. Det viktigaste är vapenbalans och simpel underhållning.

Jag tror att Red orchestra skulle passa dig bättre.

CS är ju bra mkt mer realistiskt med tanke på att det krävs 1 hs för att döda. Förstår inte varför man inte skulle kunna få simpel underhållning med en mer realistisk skade-nivå (typ CS). Jag eftersträvar väl inte något helt realistiskt, för då bör man rimligtvis vara nere efter högst 1-2 skott - i princip vart de än träffar. Men 2 skott mot huvudet är ju helt åt pipsvängen. Jag får väl testa att köra en hardcore-runda nästa gång jag får för mig att spela.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Skulle sålt spelet om du fick som du ville scienta. För det betyder om folk dör lättare kommer folk campa mer och folk skulle köra mer snipers, söla ner spelet helt enkelt. Du borde testa arma2 då dör direkt om du blir träffad i foten av en m95 sniper.

Permalänk
Medlem

Headshot borde alltid ge kill oavsett vapen.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Skulle sålt spelet om du fick som du ville scienta. För det betyder om folk dör lättare kommer folk campa mer och folk skulle köra mer snipers, söla ner spelet helt enkelt. Du borde testa arma2 då dör direkt om du blir träffad i foten av en m95 sniper.

Varför skulle folk campa mer för det? Tkr det campas oerhört mkt i BF3 ändå. Testade nyss en runda HC och var väldigt nöjd med skade-nivån på vapnen. Mindre nöjd med vissa andra saker som kommer med det spel-läget, men om jag kör lite till så vänjer jag mig säkert.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Helt rätt!! Dom har verkligen krossat min goa MG36 kan inte träffa någonting längre

och så har dom tagit bort extended mag till den, eller vad dom nu har gjort. jag hade den, men nu står det bara null/300 när man håller musen över extnded iconen i battlog.

Permalänk
Skrivet av scienta:

CS är ju bra mkt mer realistiskt med tanke på att det krävs 1 hs för att döda. Förstår inte varför man inte skulle kunna få simpel underhållning med en mer realistisk skade-nivå (typ CS). Jag eftersträvar väl inte något helt realistiskt, för då bör man rimligtvis vara nere efter högst 1-2 skott - i princip vart de än träffar. Men 2 skott mot huvudet är ju helt åt pipsvängen. Jag får väl testa att köra en hardcore-runda nästa gång jag får för mig att spela.

Du fattar att de inte snackas om snipers utan kulsprutor i allmänhet? CS tog INTE 1-2 träffar var som helst i kroppen, och de flesta vapen dödar INTE på 1 skott i huvudet.

Dessutom skulle ett spel som BF3 bli så vansinnigt tråkigt om vapnen skadade så mycket, vill du ha den typen av realism finns alltid ARMA.

Hoppas på att det kommer något ARMA-liknande med grafik som man faktiskt kan stå ut med, grafiken är så himla jobbig att titta på, gnuggar mig i ögon en hela tiden, då grafiken ser ut som man har på sig ett par fettiga glasögon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden men är relativt övertygad om att flertalet inte gillar dom nya uppdateringarna på supportvapnen, enda vapnet som nu går att användas är RPK-74M (smått lol att man nu kan ha 200 kulor i de magget men QBB-95 och MG36 har inte extended längre). Och det sjukt buffade suppression är bara löjligt.. har en hel lista med skit dom sabbade men orkar inte dra allt

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av Inzanity:

Har inte läst tråden men är relativt övertygad om att flertalet inte gillar dom nya uppdateringarna på supportvapnen, enda vapnet som nu går att användas är RPK-74M (smått lol att man nu kan ha 200 kulor i de magget men QBB-95 och MG36 har inte extended längre). Och det sjukt buffade suppression är bara löjligt.. har en hel lista med skit dom sabbade men orkar inte dra allt

M240B med Bipod är smått löjlig nu. Man kan bokstavligen snipa i full auto med den. Gissa om man blev kallad hacker några gånger?

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

M240B med Bipod är smått löjlig nu. Man kan bokstavligen snipa i full auto med den. Gissa om man blev kallad hacker några gånger?

Kör en alldeles för aggressiv stil för att ha nån större användning av bipod.. och tyvärr har jag hört att det är fullständigt värdelöst med bipod om man blir beskjuten, som sagt suppresion buffen är fullständigt störd

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

M240B med Bipod är smått löjlig nu. Man kan bokstavligen snipa i full auto med den. Gissa om man blev kallad hacker några gånger?

Vilket supportvapen kan man INTE Snipa i full auto med?

Det verkar som att man inte kan hipfira med shotguns längre, har nästan missat varje gång jag försökt :S

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Efter ganska många svordomar har ja lyckats hitta ett någorlunda fungerande koncept till min QBB-95 (reddot, grip och heavy barrel) dock fungerar det endast om man får iväg första salvan, spelar ingen roll om man är så nära att man kan peta ut ögat på motståndarn om man e "suppressed", lyckas man få in 1-2 skott har man tur...

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Skrivet av Inzanity:

Kör en alldeles för aggressiv stil för att ha nån större användning av bipod.. och tyvärr har jag hört att det är fullständigt värdelöst med bipod om man blir beskjuten, som sagt suppresion buffen är fullständigt störd

Kör vanligtvis inte heller denna spelstil, men var tvungen att testa då jag hörde att det skulle vara otroligt effektivt med nämnda vapen+equipment.

Suppression och påverkan på bipod märkte jag inget av, men det kanske beror på att jag kunde ligga så pass långt bort från det mesta av striderna.
Otroligt nog blev jag heller aldrig snipad under tiden jag testade

EDIT:
Ja du har rätt. Suppression gör Bipod helt värdelöst.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Skrivet av Mr Najsman:

Har inte kunnat utvärdera vapnen. Patchen sänkte min fps till 15-20. Provat sänka från Ultra/High till medium, hjälper knappt.

Det var kanske bara jag som märkte en jätteskillnad i prestanda men jag kan meddela att efter igår fm är den tillbaka som innan patchen. Dvs istället för 15 fps på low har jag 35-40 fps på High.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du fattar att de inte snackas om snipers utan kulsprutor i allmänhet? CS tog INTE 1-2 träffar var som helst i kroppen, och de flesta vapen dödar INTE på 1 skott i huvudet.

Dessutom skulle ett spel som BF3 bli så vansinnigt tråkigt om vapnen skadade så mycket, vill du ha den typen av realism finns alltid ARMA.

Hoppas på att det kommer något ARMA-liknande med grafik som man faktiskt kan stå ut med, grafiken är så himla jobbig att titta på, gnuggar mig i ögon en hela tiden, då grafiken ser ut som man har på sig ett par fettiga glasögon.

Du fattar att det var jag som startade diskussionen och mkt väl vet att jag inte pratar om snipers? Ja, vad jag minns så räckte det med 1 skott ifrån ett en vanlig AK eller Colt för att få ihjäl någon. Kan såklart minnas fel, det var inte igår man spelade skiten precis.

Som jag sa så blev BF3 mkt roligare på HC-nivå när det kommer till skadan (eller det är väl så att man börjar med enbart 60% HP?). Då fattas andra grejer som är lite tråkigt att vara utan, men det kan man nog lära sig att leva med.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Kör vanligtvis inte heller denna spelstil, men var tvungen att testa då jag hörde att det skulle vara otroligt effektivt med nämnda vapen+equipment.

Suppression och påverkan på bipod märkte jag inget av, men det kanske beror på att jag kunde ligga så pass långt bort från det mesta av striderna.
Otroligt nog blev jag heller aldrig snipad under tiden jag testade

Testade nämnd combo och ja fy fan de e ju helt rubbat, släng på silencer och du får ännu bättre träffbild...

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

All in all är patchen bra. Spelet känns betydligt "tightare" vid rörelse och användning av vapen.
Massvis med buggar har blivit fixade och det känns verkligen som något man inte borde varit utan från första början.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Testade precis Vipern.. tv guided är sjukt op nu, 1 shottar tanks som dom vore gjorda av papper...

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk

Det var ingen angenäm upplevelse precis, inget man skjuter träffar och i bland blir jag illamående precis som jag blev då jag spelade Quake1
DICE bör skrota denna patch
Konstigt nog är det osynliga hindret på Grand Baazar vid marknaden kvar, vet DICE om denna bug?

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

Testade precis Vipern.. tv guided är sjukt op nu, 1 shottar tanks som dom vore gjorda av papper...

Fan vad najs! Dags att börja använda den mer då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Fan vad najs! Dags att börja använda den mer då.

Skickades från m.sweclockers.com

I stort sett omöjligt att plocka ner en heli om man inte har 2 plan, 1 heli och några igla som jagar.. körde en 12-0 runda solo i vipern tack vare nerfen till alla tanks

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk

Kort sammanfattning: Spelet suger efter nya patchen.. ingen lust å spela längre.

Dessutom så faka dem upp MAV, så man inte kan glitcha längre

Permalänk

Demize99 har i intervju med Battlefieldo bekräftat att man tog hela suppression-grejen för långt och kommer skruvas ner en smula.

Håller själv på att lära mig vilka configs som funkar bäst. Känns som att AR's med hög ROF mår bäst av flash supressor och de med låg ROF mår bäst av Heavy barrel.
Foregrip vetifasen, man borde kanske helt utelämna den? (Svårt att A/B'a och få klarhet i vad man ska ha)

Permalänk
Skrivet av ElectroVoice:

Kort sammanfattning: Spelet suger efter nya patchen.. ingen lust å spela längre.

Dessutom så faka dem upp MAV, så man inte kan glitcha längre

man kan fortfarande komma upp på ställen man inte ska, det tar dock längre tid.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Hört av många att SKS är ganska bra i denna patchen. Så jag passade på att testa utan scope (bara iron sight) och jag
totallt slaktade motståndarna! SKS gör bra skada och har väldigt låg rekyl. Desutom har den 20 ammo. Bara att panga på. Testa
det grabbar

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Vafan!? Tog dem bort hybrid bindingen för Sprint / crouch?! Känner mig ju invalid nu.. Någon som vet hur man kan fixa ändå? Varför tar man bort en sån sak för?! Nu blev jag sne..

Upptäckte det samma idag när jag skulle spela lite Går det att lösa på något sätt?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

man kan fortfarande komma upp på ställen man inte ska, det tar dock längre tid.

På seine crossing, kom jag upp på alla ställen, en våning över de man kunde med hjälp utav mav.. Hur gör jag det nu då?
De får ta den tid de tar bara jag kommer upp å irriterar dem andra fienderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Upptäckte det samma idag när jag skulle spela lite Går det att lösa på något sätt?

Ja va bra då var det inte bara jag som hade drömt att den faktiskt fanns där... Det går inte att fixa med att binda samma knappar till crouch och sprint på något sett iaf. Har testat mig fram och kommit fram till att man får helt enkelt hitta en ny knapp nu.. Synd men man lär sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

I stort sett omöjligt att plocka ner en heli om man inte har 2 plan, 1 heli och några igla som jagar.. körde en 12-0 runda solo i vipern tack vare nerfen till alla tanks

Jag har testat helikopter som hastigast efter patchen, men ska ge den en ordentlig chans i helgen när man har tid att spela lite.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF