Permalänk

Google apps + domän från one.com

Som topic säger, har någon använt sin domän från one.com till google apps?
Har i dagsläget en egen .se domän via dem och allt funkar kanon. Dock så är gmail's webmail mycket bättre, saknar även kalender mm. Allt detta kommer även att fungera bättre jämnt emot min andriod mobil.

Frågar därför, vad händer med mina epost adresser som redan finns hos one.com, måste jag ta bort dem?
vad händer med allt som ligger sparat i inkorgen, egna mappar mm?
Om en användare inte skulle känna sig nöjd med detta och vill använda one.com's egna webmail, skulle det funka?

Hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig med detta.

mvh
stefan

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Om du kan routa om MX pekeren på one.com mot google så kan det fungera bra. Då slutar din mail på one.com att fungera, eftersom all mail som skickas til namn@dittdomen.com kommer att hamna hos google. Det som var på one.com kommer at bli kvar på one.com, måste i så fall flyttas manuellt.

Men får du registrera en google apps konto utan att regga /flytta domenet hos google ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Men får du registrera en google apps konto utan att regga /flytta domenet hos google ?

Senast jag provade gick det i alla fall. Men det var ju iofs 3 år sedan.

Permalänk
Medlem

Väcker liv i tråden lite eftersom jag fått upp ögonen för detta.

Hur fungerar google apps med eget domän?

Jag ska snart registrera min egna domän för låta hela familjen få en gemensam domän förnamn@efternam.se

Hur fungerar det då med google apps, kan jag både ta emot och skicka epost med hjälp av min epost som är just förnamn@efternamn.se

eller kommer jag endast att ta emot epost till förnamn@efternamn.se samt skicka epost med @gmail.com konto?

Sist men inte minst hur många epostkonton kan jag skapa om jag väljer att ge ut epostkonton till släktingar med samma efternamn.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Väcker liv i tråden lite eftersom jag fått upp ögonen för detta.

Hur fungerar google apps med eget domän?

Jag ska snart registrera min egna domän för låta hela familjen få en gemensam domän förnamn@efternam.se

Hur fungerar det då med google apps, kan jag både ta emot och skicka epost med hjälp av min epost som är just förnamn@efternamn.se

eller kommer jag endast att ta emot epost till förnamn@efternamn.se samt skicka epost med @gmail.com konto?

Sist men inte minst hur många epostkonton kan jag skapa om jag väljer att ge ut epostkonton till släktingar med samma efternamn.

Du kan både skicka och ta emot med ditt förnamn@efternamn.se konto. Man kan göra det mesta som går att gör med ett gmailkonto. Tyvärr kan man bara skapa 10 gratis-konton nu för sin domän. När jag skaffa mitt var det 100.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

registrerar du ett google apps konto idag får du 10 adresser gratis, efter det kostar de 5 euro i månaden eller 50 euro per år.

du kan skicka och ta emot e-mail via din domän och de alias du skapar.

Permalänk
Medlem

Nja, vill du har 11 adresser måste du betala för alla 11, så det blir ett litet större hopp mellan 10 - 11.
Men 10 * ca 7.5 gb mailboxar e bra för att vara gratis.

Permalänk
Medlem

Nu är jag uppe och rullar, visst fan är det grymmt smidigt allt fungerade, tog bara ett par minuter efter att jag köpt en domän tills att jag kunde maila ut med en alldeles egen domän.

Enda nackdelen är just begränsningen på 10 users, hade gärna sett så att man kunnat ha flera eller ev betala en engångssumma för att få tillgång till flera users.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Du får väl betala per extra användare har jag för mig? Om det är Gapps som har begränsning.