Sen när började posten jobba på söndagar?

Permalänk
Medlem

Sen när började posten jobba på söndagar?

Jobba på söndagar eller hade jag bara förvånad värd tur? Har aldrig varit med om att dem har jobbat på söndagar innan så ni kan nog kanske förstå varför jag blev lite chockad...

Citat:

1 apr kl 21:34
Örebro, Sorterad

Tack för snabbt svar!

Mvh,
Sebastian!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk

Aprilskämt från posten såklart!

Nej men skämt åsido, posten jobbar alla dagar, dock är det bara utlämning på vardagar.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Aprilskämt från posten såklart!

Nej men skämt åsido, posten jobbar alla dagar, dock är det bara utlämning på vardagar.

jasså så mitt paket skickas på helger också?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

jasså så mitt paket skickas på helger också?

Javisst. Posten stannar ju inte upp bara för att det är helg. Det är ju bara själva utdelningen som görs på vardagarna, precis som 4everapple1 säger. Postgången med allt vad flyg, tåg, båt och buss heter, körs ju 24 timmar om dygnet. Världen över.

Postleveransen skulle ju inte fungera om man tog ledigt bara för att det blev helg. Leveranser lär ju fram. Söndag som Tisdag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Jobba på söndagar eller hade jag bara förvånad värd tur? Har aldrig varit med om att dem har jobbat på söndagar innan så ni kan nog kanske förstå varför jag blev lite chockad...

Tack för snabbt svar!

Mvh,
Sebastian!

De måste ju jobba söndagar för att få fram posten som är skickad på fredag. Den ska ju vara framme på måndag.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Hoppas att min paket kommer idag då, den skickades i fredas på morgonen från adlibris så den borde vara här vid den här tiden.... Hoppas bara att dom på konsum inte klantar sig då!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Hoppas att min paket kommer idag då, den skickades i fredas på morgonen från adlibris så den borde vara här vid den här tiden.... Hoppas bara att dom på konsum inte klantar sig då!

Mitt paket kom precis och det va 50 mil från örebro till mig, så det kommer nog komma i dag beställde mitt i torsdags fast sent på kvällen.

Håller tummarna för dig!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Beställde min i tisdags- direkt på morgonen.. dom skickade den först på fredag och posten har inte skickad någon sms än... men den brukar ju komma runt 12-13 tiden om brevbäraren inte tycker att paketet är för stor... Verkar som om det är ganska godtyckligt när det gäller storlek på paketet... ibland får jag den i lådan iblad så måste jag hämta den själv

EDIT:
Hade tur och den kom idag, dock fick jag hämta den själv från posten men lite motion skadar ju inte och jag skulle ändå förbi biblioteket för att återlämna "släktet"

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Betyder detta att jag kan hämta ut paket imorgon? Eller körs det inte ut till uthämtningsställen?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -