Permalänk
Medlem

ultimata fläktarna för vattenkylning?

vilka skulle ni säga är de bästa fläktarna för vattenkylning?

måste gå i svart och vitt.
vad skulle ni säga om dessa http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=FG-012-X...

regards.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

silverstone air penetrator - 120/140mm
thermalright x-silent - 120/140mm
thermalright ty-140 - 140mm

Permalänk
Medlem

Börjar fundera på om det spelar någon roll vad man har för fläkt? (förutom ljudnivå och hur mycket luft den flyttar)
Exempelvis Air Penetrator fläkten har riktat luftflöde. Men sitter inte fläkten rätt nära/och blåser direkt på radiatorn så då bör det väll inte spela någon roll vilken sorts fläkt man använder? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Börjar fundera på om det spelar någon roll vad man har för fläkt? (förutom ljudnivå och hur mycket luft den flyttar)
Exempelvis Air Penetrator fläkten har riktat luftflöde. Men sitter inte fläkten rätt nära/och blåser direkt på radiatorn så då bör det väll inte spela någon roll vilken sorts fläkt man använder? Eller?

om den inte flyttar mycket luft så kommer det inte bli bra igenom strömining i radiatron?

Permalänk
Medlem

Gentle typhoon är väldigt bra för radiatorer, och ger ett mkt behagligt ljud. Man kan inte bara kolla på DB-siffror när man ska ha fläktar till radiatorer, olika fläkar hörs inte lika mycket trots samma siffror, och det är stor skillnad

Permalänk
Medlem

Jag har Typhoon på min 120mm'ers radiator. Den flyttar igenom luft bra och låter nästa inget.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Cougar Vortex V12HP PWM ska du skaffa!

Har själv GT men kommer att byta..hehe!

Lätt att måla om i vitt;)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

GT är bäst för rads

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Noctuas NF-F12 är dom bästa fläktarna just nu på marknad för radiatorer finns väldigt många reviews där dom testat flera olika fläktar och NF-F12 sänker temperaturen med 2 grader jämfört med gentle typhoon.
Dock går det inte i svart och vit tema du är ute efter:/

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk

Enermax gör riktigt fina fläktar. Air penetrater är ju bra med bra luftflöde ljudnivån är inte något den kan skryta med.
Men om du inte bryr dig om tysthet borde några 3000+rpm vara bra för dig (120mm) fläktar funka bra för dig;) nej men frågan är vad du prioriterar, kylning eller ljudnivån.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Deltas i typ 3k RPM?

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Visa signatur

Simlärare

Permalänk

TFC triebwerk radiator fan ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

TFC triebwerk radiator fan ^^

Skickades från m.sweclockers.com

att jag inte ens tänkte på dom *facepalm*

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

TFC triebwerk radiator fan ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha, gaaaalet störig hemsida. <3

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Noctuas NF-F12 är dom bästa fläktarna just nu på marknad för radiatorer finns väldigt många reviews där dom testat flera olika fläktar och NF-F12 sänker temperaturen med 2 grader jämfört med gentle typhoon.
Dock går det inte i svart och vit tema du är ute efter:/

det är bara att måla dem vita ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

Noctuas NF-F12 är dom bästa fläktarna just nu på marknad för radiatorer finns väldigt många reviews där dom testat flera olika fläktar och NF-F12 sänker temperaturen med 2 grader jämfört med gentle typhoon.
Dock går det inte i svart och vit tema du är ute efter:/

Jag skulle väldigt gärna vilja se de recensionerna. Noctuas är definitivt inte den bästa 120mm fläkten för radiatorer.

Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

TFC triebwerk radiator fan ^^

Skickades från m.sweclockers.com

De är inte så bra om man vill köra de i lägre hastighet för bättre ljudnivå.

@TS, det enda jag kan rekommendera är Scythes GT fläktar. De är i princip det bästa man kan ha för radiatorer. En del använder till och med dessa fläktar på 140mm radiatorer med adaptrar då det inte finns någon bättre fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag skulle väldigt gärna vilja se de recensionerna. Noctuas är definitivt inte den bästa 120mm fläkten för radiatorer.

De är inte så bra om man vill köra de i lägre hastighet för bättre ljudnivå.

@TS, det enda jag kan rekommendera är Scythes GT fläktar. De är i princip det bästa man kan ha för radiatorer. En del använder till och med dessa fläktar på 140mm radiatorer med adaptrar då det inte finns någon bättre fläkt.

du kan kolla upp reviewn på tiny tom logans youtube kanal:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chosz:

du kan kolla upp reviewn på tiny tom logans youtube kanal:)

Jag orkar inte titta igenom hela videon på 32 minuter, vilka fläktar jämför han mot? Är Scyhtes GT med? Och om han inte jämför mot minst 10+ olika sorters fläktar skulle jag inte kalla det en bra jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag orkar inte titta igenom hela videon på 32 minuter, vilka fläktar jämför han mot? Är Scyhtes GT med? Och om han inte jämför mot minst 10+ olika sorters fläktar skulle jag inte kalla det en bra jämförelse.

ett tag sen jag såg videon vet ej hur många fläktar han jämför med men GT är med iaf och nf-f12 hade 2 grader mindre än GT:)

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Fractal Design verkar släppa en ny version av sina Silent Series-fläktar snart (enligt deras hemsida). Passar ju rent färgmässigt iallafall. :>

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Hahaha, gaaaalet störig hemsida. <3

Haha, ja jag vet. Tur att dom gör bra fläktar iallafall

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv

Lyfter tråden lite med samma fråga, vilka fläktar gäller 2015??
(förvisso inte bestämt radiator ännu men gissar på 10-15 FPI)