En Warrior Tank i Nöd!

Permalänk
Medlem

En Warrior Tank i Nöd!

Tjenare kära sweclockare. Fick igår hjälp av en polare med hur jag ska reforga och gema mitt gear. Vi använde oss av elitistjerks.com/rawr.php men på något sätt har jag tappat bort all data.. Så, jag vänder er nu till er istället för att fråga min polare om hjälp ÅTERIGEN.

Så vad har jag problem med? Jag vill få ut det bästa jag kan ur mitt nuvarande gear, så att DS inte ska vara några problem överhuvudtaget när guilden kickar igång Core2. Kör som Offtank Mitigation. Armory: Leme

Är det värt att epicgema min 378 gear? Känns ju som att det bara är en liten tidsfråga innan delarna byts ut. Har pengarna att köra fullt ut, inga problem med det inte. Så.. Tack på förhand!

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

På min tid fick man inte ens joina raids om man inte var full gemad och enchantad. Så ja det är väl värt det. Pengar kommer alltid igen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Om du har items utan mastery, reforga den stat som ger mest, till mastery.
Annars ska du ha parry och dodge, för varje dodge rating du har, så vill du ha 1.3 parry rating.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa dig om att följa guiden på http://wowreforge.com.

Visa signatur

ASUS PRIME AP201 WHITE | TUF Z390M-PRO GAMING | Intel Core i7 9700K 3,6Ghz | Corsair 16GB CL15 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 4070 Ti 12GB TUF Gaming OC | Corsair RM 850W 80+ Gold | 870 EVO SATA SSD 4TB | 970 EVO 500GB NVME
CITERA SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Om du har items utan mastery, reforga den stat som ger mest, till mastery.
Annars ska du ha parry och dodge, för varje dodge rating du har, så vill du ha 1.3 parry rating.

han måste även ha expertise cap vilket är 26

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

han måste även ha expertise cap vilket är 26

Man måste inte, threat ska man ha tillräckligt av och blir över efter threat-buffen i 4.1, vilket gör att avoidance är bättre än expertise/hit

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar grabbar. Men jag tror inte att den rätta personen har tittat in ännu, utan det som jag har problem med just nu är hur Dodge/Parry är. Inte riktigt balanserad, och jag kör som sagt Metigation.. Och nej, Expertise cap behövs inte!

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Om du har items utan mastery, reforga den stat som ger mest, till mastery.
Annars ska du ha parry och dodge, för varje dodge rating du har, så du vill ha 1.3 parry rating.

Där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

han måste även ha expertise cap vilket är 26

Det är inget måste. Exp kan vara bra OM han har problem att hålla agro:) ananrs ser ja inte varför han behöver det:) I needar inte det på min war tank iaf.
Som någon ovan sade. Du ska reforga till mastery. För det ger mest survival abilities.
http://www.noxxic.com/pve/warrior/protection/stat-priority-an... <-- titta:)
Håll parry o doudge på samma nivå, dock lite mera parry i ¨%¨ p.g.a. Talents HOLD THE LINE. HA ca 1%(runt där) parry över doudge chansen.

kom ihåg att om du har 1500p dodge, och kanske 2000p parry, så får du mer avoidens om du reforgar parry --> dodge.
Jag menar, att ju mer du har av exempelvis dodge Points, ju mindre får du för varje point.

Jag tycker dock inte de är värt att sätta epic gems i 378, om det nu inte är en väldigt hög bis(best in slot) på det gearet.
Du kan titta hör på var som är best in slot för din class. http://www.wowbestinslot.com/warrior/protection/index

Såg också att du hade mkt hög parry, ta lite av din parry-> doudge, för att få dem på lite nära chansen. annars blir det dimishing returnes.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Det är inget måste. Exp kan vara bra OM han har problem att hålla agro:) ananrs ser ja inte varför han behöver det:) I needar inte det på min war tank iaf.
Som någon ovan sade. Du ska reforga till mastery. För det ger mest survival abilities.
http://www.noxxic.com/pve/warrior/protection/stat-priority-an... <-- titta:)
Håll parry o doudge på samma nivå, dock lite mera parry i ¨%¨ p.g.a. Talents HOLD THE LINE. HA ca 1%(runt där) parry över doudge chansen.

kom ihåg att om du har 1500p dodge, och kanske 2000p parry, så får du mer avoidens om du reforgar parry --> dodge.
Jag menar, att ju mer du har av exempelvis dodge Points, ju mindre får du för varje point.

Jag tycker dock inte de är värt att sätta epic gems i 378, om det nu inte är en väldigt hög bis(best in slot) på det gearet.
Du kan titta hör på var som är best in slot för din class. http://www.wowbestinslot.com/warrior/protection/index

Tackar för ditt svar. Om du tittar på min armory, ser du något knas eller ser det bra ut?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Fantasy:

Tackar för ditt svar. Om du tittar på min armory, ser du något knas eller ser det bra ut?

ditt neck ska du ta parry-> doudge
Dinna shpoulders, ska du ta exp->> doudge
din back till exp->> mastery
Dinna byxor parry-> doudge
sen weap critt->> doudge

lite små saker.
du ska inte reforga till exp/hit
Reforge till mastery i första fall, ananrs ska du reforga så att du får doudge o parry på samma nivå, dock att parryn ca 1% över pga talents

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

ditt neck ska du ta parry-> doudge
Dinna shpoulders, ska du ta exp->> doudge
din back till exp->> mastery
Dinna byxor parry-> doudge
sen weap critt->> doudge

lite små saker.
du ska inte reforga till exp/hit
Reforge till mastery i första fall, ananrs ska du reforga så att du får doudge o parry på samma nivå, dock att parryn ca 1% över pga talents

Min hit går verkligen ner om jag inte reforgar till hit, under 1.5% då.. Ska jag skita i det iaf?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Fantasy:

Min hit går verkligen ner om jag inte reforgar till hit, under 1.5% då.. Ska jag skita i det iaf?

Yes, det ska inte vara något problem alls:) jag har 0.42 % hit och exp 5 på min tank warrior, jag har då inte problem om du nu skulle ha thret problem, så är exp bättre än hit för din del. hade ca 1.5% mer parry chans än doudge. (gick inte att reforga bättre, så ja vill ha mastery )
Har du recout? dps addonen?

kör en vanligt 5man hc, och titta sen på din dps igenom hela instanten, då ser du hur många gånger du har missat o hur många parry du slagit osv,
du märker då att de inte e många gånger.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

Yes, det ska inte vara något problem alls:) jag har 0.42 % hit och exp 5 på min tank warrior, jag har då inte problem om du nu skulle ha thret problem, så är exp bättre än hit för din del.
Har du recout? dps addonen?

kör en vanligt 5man hc, och titta sen på din dps igenom hela instanten, då ser du hur många gånger du har missat o hur många parry du slagit osv,
du märker då att de inte e många gånger.

Tack som fan då. Kör på det och provar!

Edit : 0.00% hit chance.. Intressant o se hur det funkar XD

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Fantasy:

Tack som fan då. Kör på det och provar!

Edit : 0.00% hit chance.. Intressant o se hur det funkar XD

har du nåt exp kvar då? om du märker att det inte fungerar och inte är nå kul, ta tbx lite hit o exp i värsta fall.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

har du nåt exp kvar då? om du märker att det inte fungerar och inte är nå kul, ta tbx lite hit o exp i värsta fall.

Har 10 expertise kvar, verkar gå bra.. Men kanske ska ta tillbaka lite hit?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Fantasy:

Har 10 expertise kvar, verkar gå bra.. Men kanske ska ta tillbaka lite hit?

det tycker jag INTE att du skall, tänkte bara, om du nu inte håller threat nå bra, och inte känner att det är nå kul då, ta tbx lite hit för din egen skull

Nu när du kör 5 man tester du ju din thret, ser om det fungerar. blir typ samma pres hdr som i DS, om inte mindre då dpsen tar det mer lugnt i guild run, och inte köttar och popar cd hej vilt så fort de ser något röra sig som i en pug 5 man HC.

Hoppas det kommer fungera för dig nu:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

men du som sa att du använde Elitist jerks och ändå frågar du här?
http://elitistjerks.com/f81/t110315-cataclysm_protection_warr...
så scrollar du ned till "Gear"
osv.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

men du som sa att du använde Elitist jerks och ändå frågar du här?
http://elitistjerks.com/f81/t110315-cataclysm_protection_warr...
så scrollar du ned till "Gear"
osv.

Frågar för att få hjälp med just MIN gear.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

det tycker jag INTE att du skall, tänkte bara, om du nu inte håller threat nå bra, och inte känner att det är nå kul då, ta tbx lite hit för din egen skull

Nu när du kör 5 man tester du ju din thret, ser om det fungerar. blir typ samma pres hdr som i DS, om inte mindre då dpsen tar det mer lugnt i guild run, och inte köttar och popar cd hej vilt så fort de ser något röra sig som i en pug 5 man HC.

Hoppas det kommer fungera för dig nu:)

Alright! Missade ca 40 gånger Twilight Hour run.. Kände inte alls att jag hade dålig threat, Tack för din hjälp. Har du något att säga om mina gems eller såg det bra ut?

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Parry>mastery>hit>dodge

Hit åker ner ett steg när du har ~5% mest för att det gör livet lättare för att få pullaggro

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

blå socets kan du ta en grön mastery/stam
i röda master/parry
i Gula Mastery
socet bonus e alltid bra för tanks då vi behöver all avoidens i kan få.

din JC gem ska bara var mastery för wrarrior tanks. då vi får så härligt mkt block av det.
sen hade du en parry/dodge gem, den e väl inte det bästa:) men får väl duga antar jag.
Fixa shoulder enchant också:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

blå socets kan du ta en grön mastery/stam
i röda master/parry
i Gula Mastery
socet bonus e alltid bra för tanks då vi behöver all avoidens i kan få.

din JC gem ska bara var mastery för wrarrior tanks. då vi får så härligt mkt blocka av det.
sen hade du en parry/dudge gem, den e väl inte det bästa:) men får väl duga antar jag.
Fixa shoulder enchant också:)

Men då har jag ju som det ska vara, bara det att jag måste fixa JC mastery istället för Dodge skiten Tack för din hjälp <3

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Fantasy:

Men då har jag ju som det ska vara, bara det att jag måste fixa JC mastery istället för Dodge skiten Tack för din hjälp <3

Sen återstår väl bara kul med guilden och klappa drakar till döds:)

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda mig av denna http://www.askmrrobot.com/wow/gear

Funkar prima!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke69:

Jag brukar använda mig av denna http://www.askmrrobot.com/wow/gear

Funkar prima!

den är bra ) men man kasnke missar hela inneböden i varför man gör det

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Lär dig din klass istället.
Varför ta massa genvägar och låta andra konfigurera hur du spelar?

Vet du vad du ska ha för stats o caps, då har du inga problem att gemma/enchanta/reforgea rätt.
Men nu verkar det ju inte så, så börja med att läsa på om din egen klass.

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk

Läs även på om CTC capen.

Permalänk

Kör själv tank, dock som DK.
Har då aldrig använt mig av guides eller liknande då jag tycker det är roligare att experimentera själv.
Ang. Dodge vs. Parry så kan jag känna att det är skitsamma vilket du har mest av.
Stamina och mastery tycker jag du ska satsa på.
Skit i expertise cappen, är helt onödigt då du har aggro nog.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"