Hur överför jag pengar från mitt paypal konto till swedbank?

Permalänk
Medlem

Hur överför jag pengar från mitt paypal konto till swedbank?

Hejsan!

Jag har problem med att få tillbaka några pengar jag skickat till mitt paypal konto. Är det någon som har någon aning om hur man gör? Jag har hittat "överföra till bankkonto". Men jag förstår inte hur jag ska fylla i konto nummret. För det första så finns det bankgiro, plusgiro och inrikes bankkonto. Då antar jag att jag ska ta "inrikes bankkonto". Men i vilket format ska jag fylla i mitt konto nummer? Är det nummret som står på mitt kort jag ska fylla i eller numret jag hittar på hemsidan? (det i formatet YYYY-Y,XXX XXX XXX-X)?

Permalänk
Medlem

Det står på din banks websida hur du gör med utlandsöverföringar.

Permalänk
Skrivet av Kvasten:

Hejsan!

Jag har problem med att få tillbaka några pengar jag skickat till mitt paypal konto. Är det någon som har någon aning om hur man gör? Jag har hittat "överföra till bankkonto". Men jag förstår inte hur jag ska fylla i konto nummret. För det första så finns det bankgiro, plusgiro och inrikes bankkonto. Då antar jag att jag ska ta "inrikes bankkonto". Men i vilket format ska jag fylla i mitt konto nummer? Är det nummret som står på mitt kort jag ska fylla i eller numret jag hittar på hemsidan? (det i formatet YYYY-Y,XXX XXX XXX-X)?

Kortnumret är inte alls samma sak som kontonumret. Som sagt, rätta numret står när du loggat in på din internetbank.

Permalänk
Medlem

clearing+kontonr antar jag.
Så kör jag på handelsbanken.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Det är bara logga in på din bank och kolla vilket kontonummer du har och fylla i det på Paypal utan mellanslag eller bindestreck. Glöm inte clearingnumret.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Det skickades iväg pengar nu så jag antar att jag gjorde rätt

Permalänk
Medlem

Jag tackar för pengarna. Du gjorde rätt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvasten:

Hejsan!

Jag har problem med att få tillbaka några pengar jag skickat till mitt paypal konto. Är det någon som har någon aning om hur man gör? Jag har hittat "överföra till bankkonto". Men jag förstår inte hur jag ska fylla i konto nummret. För det första så finns det bankgiro, plusgiro och inrikes bankkonto. Då antar jag att jag ska ta "inrikes bankkonto". Men i vilket format ska jag fylla i mitt konto nummer? Är det nummret som står på mitt kort jag ska fylla i eller numret jag hittar på hemsidan? (det i formatet YYYY-Y,XXX XXX XXX-X)?

Kan tipsa om att aldrig ange sista femte clearing när du ska föra över från andra banken/tjänster till ert konto. Femte clearingen används enbart inom swedbankkoncernen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Kan tipsa om att aldrig ange sista femte clearing när du ska föra över från andra banken/tjänster till ert konto. Femte clearingen används enbart inom swedbankkoncernen.

haha varför i helvete skriver inte idioterna på paypal det?
min syrra har knappat in sitt kontonr två gånger och försökt att föra över
båda gångerna har pengarna kommit tillbaka och pay pal har tagit ut sin jävla avgift.

så man ska alltså skippa sista siffran i clearings numret?

vart fan får man reda på det?
det står ju inte på paypals hemsida

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

haha varför i helvete skriver inte idioterna på paypal det?
min syrra har knappat in sitt kontonr två gånger och försökt att föra över
båda gångerna har pengarna kommit tillbaka och pay pal har tagit ut sin jävla avgift.

så man ska alltså skippa sista siffran i clearings numret?

vart fan får man reda på det?
det står ju inte på paypals hemsida

Du tycker att ett amerikansk bolag ska ha bättre koll på ditt bankkonto och bank än vad du själv har? Jag har bott 9 år i Sverige, och har inte Swedbank, ändå visste jag det.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Jag har fyllt i det femte numret dvs nollan i mitt clearingnr på PayPal och det funkar i alla fall att föra över pengarna från mitt PayPal konto till mitt Swedbankkonto. Så det skall inte vara nått problem. PayPal accepterar nummer som är upp till 15 siffror långa.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

haha varför i helvete skriver inte idioterna på paypal det?
min syrra har knappat in sitt kontonr två gånger och försökt att föra över
båda gångerna har pengarna kommit tillbaka och pay pal har tagit ut sin jävla avgift.

så man ska alltså skippa sista siffran i clearings numret?

vart fan får man reda på det?
det står ju inte på paypals hemsida

Det står någonstanns om du klickat runt på lite frågetecken. Kommer ihåg att jag hittade det efter några minuters svärande.