Mass Effect 3 - tråden

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det kommer nån stor DLC snart? Vill ha mer Single Player. Spelet var ju mkt kortare än ME2. Känner inte att jag fått tillräckligt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Nån som vet om det kommer nån stor DLC snart? Vill ha mer Single Player. Spelet var ju mkt kortare än ME2. Känner inte att jag fått tillräckligt

http://www.gamefront.com/rumor-mass-effect-3-dlc-the-truth-du... snart kanske

Sägs vara nytt slut/fortsättnign på ditt slut

Dold text
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Är den nån som tagit reapers på Gold än? Banshee's är ju helt galna när de kommer 4 st mot dig :S

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Är den nån som tagit reapers på Gold än? Banshee's är ju helt galna när de kommer 4 st mot dig :S

Tycker dom är svåra nog på Bronze än så länge, speciellt om det kommer 2 och man är själv den enda som lever. Är dock bara Level 16 soldier än så länge.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Är den nån som tagit reapers på Gold än? Banshee's är ju helt galna när de kommer 4 st mot dig :S

Har klarat gold reapers med både kompisar och randoms. Det bästa tipset jag kan ge är att ha 2 biotics som spammar abilities för att utlösa "Biotic Explosions" då de helt klart gör mest skada på kortast tid. När ni håller på att bli overrun'ade av Banshees så skjuter ni en missile och försöker få minst 3 Banshees.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 9 5950X GPU Gigabyte RTX 4090 RAM G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600MHz CL16
MOBO Asus ROG Crosshair VIII Hero CHASSI Fractal Design Define 7 Compact SKÄRM LG UltraGear 27GN950
SSD Corsair Force MP600 2TB PSU Corsair HX 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyreavan91:

Är den nån som tagit reapers på Gold än? Banshee's är ju helt galna när de kommer 4 st mot dig :S

Reapers var den första gold jag körde, och klarade på försat försöker.
Men vi var 4st adepts så det var lätt som en plätt.
Nästan iaf.

Biotic explosions är grymma mot banshees och blir det för tight med reavers som skjuter på avstånd så är det att skjuta raket.

Permalänk
Medlem

Finns det några bra guider för gold/silver multiplayer? Så man slipper famla i blindo.
Låste upp Asari Adept häromdagen och tyckte först inte att det var så mycket att ha.
Tänkte kasta iväg ett par "värdelösa" throw på några mobs med armor innan jag gick tillbaka till Drell Adept.
Asari Adept är ju rena kulsprutan med throw. Snacka om tennis-armbåge.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Gratis DLC på gång. Mass Effect 3: Extended Cut. Verkar inte som BW ändrar på slutet utan bara lägger till lite nya saker.
http://news.ea.com/portal/site/ea/index.jsp?ndmViewId=news_vi...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Jag har inte spelat klart ME3 än, men jag känner hittils en enorm besvikelse på storyn.. det känns så ologiskt, svarsalternativen är ofta att välja mellan idioti 1 eller idioti 2.

Vid ett tillfälle så är det enda svarsalternativet att hota din medhjälpare så att hon mer eller mindre är tvungen att blir dödad (helt utan anledning).

Och varför la de invasionen av jorden först? borde inte fokus ligga på att evakuera jorden istället för att bygga nån enorm whatever det nu är.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Och varför la de invasionen av jorden först? borde inte fokus ligga på att evakuera jorden istället för att bygga nån enorm whatever det nu är.

Lycka till med att evakuera jorden med en massiv reaper flotta som omringar planeten....

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Jag har inte spelat klart ME3 än, men jag känner hittils en enorm besvikelse på storyn.. det känns så ologiskt, svarsalternativen är ofta att välja mellan idioti 1 eller idioti 2.

Vid ett tillfälle så är det enda svarsalternativet att hota din medhjälpare så att hon mer eller mindre är tvungen att blir dödad (helt utan anledning).

Och varför la de invasionen av jorden först? borde inte fokus ligga på att evakuera jorden istället för att bygga nån enorm whatever det nu är.

Harbringer var ju uppenbarligen intresserad av jorden & människorna mest (samt Shepard)
Minns du collectors?

Angående idiotiska svarsalternativ så har det varit så i hela spelserien.
Första gången Shepard talar med en Reaper? Ja då frågar han den briljanta frågan "What do you want?! Slaves?! Resources?!"

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Lycka till med att evakuera jorden med en massiv reaper flotta som omringar planeten....

Just därför borde de ha haft scenariot med jorden i slutet, känns så konstigt att lämna jorden för att åka runt och döda reapers, hjälpa personer hitta sina försvunna syskon etc för att sedan (antar jag) komma tillbaka till jorden och döda reapers.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Harbringer var ju uppenbarligen intresserad av jorden & människorna mest (samt Shepard)
Minns du collectors?

Angående idiotiska svarsalternativ så har det varit så i hela spelserien.
Första gången Shepard talar med en Reaper? Ja då frågar han den briljanta frågan "What do you want?! Slaves?! Resources?!"

Alla reagerar så konstigt, på varje planet känns det som att minst en person av ologisk anledning begår självmord.

Typ i stil med "Hej jag är en admiral, en trupp av 5 personer har dött (i ett krig som handlar om triljoner av liv.) därför blir jag emo och tar fram en handgranat samtidigt som jag skriker alienvarianten på "ALLAH AKBAR" och spränger mig själv samt 2 lätta npcs.

Eller varför inte, "Ah nu kontrollerar inte längre reapers geth (som nu är våra allierade) därför är det logiskt att offra hela vår flotta för att försöka förgöra geth (anledning okänd).

De försöker hela tiden lyfta fram offren i kriget, men fokus på en bra anledningen till att offra sig finns nästan aldrig, istället blir det någon drama queen som tar livet av sig utan att nämnvärt hjälpa någon.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Alla reagerar så konstigt, på varje planet känns det som att minst en person av ologisk anledning begår självmord.

Typ i stil med "Hej jag är en admiral, en trupp av 5 personer har dött (i ett krig som handlar om triljoner av liv.) därför blir jag emo och tar fram en handgranat samtidigt som jag skriker alienvarianten på "ALLAH AKBAR" och spränger mig själv samt 2 lätta npcs.

Eller varför inte, "Ah nu kontrollerar inte längre reapers geth (som nu är våra allierade) därför är det logiskt att offra hela vår flotta för att försöka förgöra geth (anledning okänd).

De försöker hela tiden lyfta fram offren i kriget, men fokus på en bra anledningen till att offra sig finns nästan aldrig, istället blir det någon drama queen som tar livet av sig utan att nämnvärt hjälpa någon.

Gissar på att du inte importera en spar fil från ME2 där teamet överlevde och var lojala?
För om dom överlevde och är lojala så överlever dom flesta när du träffar dom i ME3.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Jag har inte spelat klart ME3 än, men jag känner hittils en enorm besvikelse på storyn.. det känns så ologiskt, svarsalternativen är ofta att välja mellan idioti 1 eller idioti 2.

Vid ett tillfälle så är det enda svarsalternativet att hota din medhjälpare så att hon mer eller mindre är tvungen att blir dödad (helt utan anledning).

Och varför la de invasionen av jorden först? borde inte fokus ligga på att evakuera jorden istället för att bygga nån enorm whatever det nu är.

Jo, de har ju "strömlinjeformat" svarsalternativen så de ska stämma med vad användarna vill ha, oavsett om vi vet om det själva eller inte.
Eller så har de dragit ner på antalet svarsalternativ för att spara in pengar på skådespelarbudgeten. Själv tyckte jag svarsalternativen var dåliga redan i ME1; antingen var man en skitstövel(renegade) eller så var man en mes(paragon).

Att vissa saker i ME3 inte riktigt passar in eller kommer i fel ordning kan bero på att det, enligt ryktet, från början var meningen att ME3 skulle ha en annan story. Den författare som skrev ME2 tyckte att ME3 skulle handla om
(liten anti-spoiler)

att Reapers skördar människor för att de skulle stoppa Dark Energy som skulle vara ett ännu större hot. Mänskligheten(Shepard) skulle då hamna i valet att antingen gå samman med Reapers eller senare stå ensamma mot Dark Energy-hotet.

Dold text

Istället blev det någon annan stackars författare som fick ta över stafettpinnen och försöka skriva en ny bättre ME3-story som dessutom skulle stämma med vad BioWare redan hade skrivit och antytt i alla de tidigare spelen/böcker/animerade facebook-spel osv. Många tycker att det inte lyckades på alla punkter.

Kanske är det därför de började spelet med att jorden blev anfallen? Eller så var det något konstigt designbeslut, men tiden verkar flyta väldigt konstigt i ME3 även med tanke på att det är ett RPG. I ett sido-uppgrag kan man

befria en rachni-drottning och få hennes avkomma att

Dold text

hjälpa till att bygga "mojängen" trots att det borde ta månader innan de är tillräckligt många för att deras arbetsinsats ska märkas. Detta samtidigt som massivs med Reapers har landat på jorden och (antagligen) skördar människor i drivor varje
timme.

Dock har jag själv lite svårt att stå ut med förklaringen som kom i ME2 till att Reapers håller på att skörda människor. Och det där "bygget" som Collectors höll på med var ju bara fånigt. De flesta femte-klassare skulle förstå att det inte var ändamålsenligt och det mest opraktiska sättet att göra det på.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Gissar på att du inte importera en spar fil från ME2 där teamet överlevde och var lojala?
För om dom överlevde och är lojala så överlever dom flesta när du träffar dom i ME3.

Jag har spelat ME2 och hade alla lojala utom Tali:(

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk

Trodde först att alla överdrev hur dåligt slutet var i ME3, så körde genom hela serien vilket tog mig ca 75-80 timmar spelad tid(Gick för 100% complete i alla) och hur bra ME3 bygger upp för ett slut man verkligen drömt om, sedan kommer Bioware's Casey Hudson och kör upp en handgranat i bakvägen på en.

Jag undrar seriöst hur diskussionen gick hos Bioware hur det skulle gå till, för man ångrar verkligen totalt att man körde hela serien från sin början. Extended Cut är på väg... tycker en refund hade varit bättre.

Permalänk
Medlem

Något fel om man hamnar på 13fps i med 580 SLI? Kör visserligen på ganska hög upplösning men tycker inte det blir så mycke bättre när jag sänker..

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Husmus:

Något fel om man hamnar på 13fps i med 580 SLI? Kör visserligen på ganska hög upplösning men tycker inte det blir så mycke bättre när jag sänker..

Något är mycket fel. Kör på singel GTX 580 och utan att veta direkt fps så vågar jag säga att det ligger en bit över 13 fps i alla fall Högsta inställningarna med upplösningen 1920x1080.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Något är mycket fel. Kör på singel GTX 580 och utan att veta direkt fps så vågar jag säga att det ligger en bit över 13 fps i alla fall Högsta inställningarna med upplösningen 1920x1080.

mm, drog igång sniper elite v2 efteråt och maxade allt, låg spikad på 60fps. konstigt konstigt..

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Medlem

Någon som testat Citadel DLCn ännu? Helt klart sjukt roligt och välgjort. Använd MEHEM på det, och trilogin är komplett!

MEHEM, för den som inte har koll på vad tusan det är, och inte gillade det värdelösa originalslutet: http://social.bioware.com/forum/1/topic/368/index/14795358/1

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Skrivet av Stoffeh:

Någon som testat Citadel DLCn ännu? Helt klart sjukt roligt och välgjort. Använd MEHEM på det, och trilogin är komplett!

MEHEM, för den som inte har koll på vad tusan det är, och inte gillade det värdelösa originalslutet: http://social.bioware.com/forum/1/topic/368/index/14795358/1

Jo jag spelade igenom det igår.

Absolut en av de bästa DLC till serien, nästan på samma nivå som LotSB, och definitivt det roligaste. Det kräver ju dock mer eller mindre att man är ett inbitet fan, men det behöver inte vara något negativt.

Nu hade jag visserligen inte allt för stora problem med slutet. Det var inte direkt spelets höjdpunkt på samma sätt som avslutningen i tvåan, men speciellt efter EC och Leviathan så kan jag förstå och respektera den berättelse som de ville ge oss. Inte att säga att det är helt problemfritt.

I alla fall så tycker jag att det här var ett väldigt bra sätt för Bioware att avsluta trilogin med.

Scenen med tandborsten är bland det roligaste jag sett i ett spel någonsin.

Visa signatur

Desktop) Chassi: Fractal Design Define R3, GPU: 2xGTX 560ti @1000mhz, CPU: Phenom II X4 965, HDD: Seagate 1TB , PSU: Corsair TX 850W, Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3, RAM: Corsair Vengeance 8GB, Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC360.
Laptop) MacBook ~ 2010

Permalänk
Medlem

Grymt bra DLC Citadel rekommenderas stort till alla.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har införskaffat Mass Effect 3 (fick det gratis) och funderar på att börja spela det.
Men är det tvunget att spela 1:an och 2:an först? Tänkte om det är någon djupare riktigt bra story man ska följa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thexps:

Har införskaffat Mass Effect 3 (fick det gratis) och funderar på att börja spela det.
Men är det tvunget att spela 1:an och 2:an först? Tänkte om det är någon djupare riktigt bra story man ska följa.

Storyn och karaktärerna är höjdpunkterna med Mass effect där beslut i ettan återspeglar vilka teammates man kan ha ända till trean, så man bör absolut spela de i ordning om man är ute efter en upplevelse utöver pang-pang, men då bör man egentligen inte spela ME alls som jag ser det.

Jag tycker spelen var bäst i början, så ettan har absolut bäst story, mycket bra karaktärer. Tvåan introducerar en mängd fantastiska figurer men tappar i story. Trean har varken eller och är klart sämst. Det är alltså inte bara slutet som är en besvikelse gentemot de första spelen i serien.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Storyn och karaktärerna är höjdpunkterna med Mass effect där beslut i ettan återspeglar vilka teammates man kan ha ända till trean, så man bör absolut spela de i ordning om man är ute efter en upplevelse utöver pang-pang, men då bör man egentligen inte spela ME alls som jag ser det.

Jag tycker spelen var bäst i början, så ettan har absolut bäst story, mycket bra karaktärer. Tvåan introducerar en mängd fantastiska figurer men tappar i story. Trean har varken eller och är klart sämst. Det är alltså inte bara slutet som är en besvikelse gentemot de första spelen i serien.

Tack för informationen. Spelar mest pang pang och strategi spel nu så hade varit roligt med ett bra story spel. så de blir väl att leta upp 1:an och 2:an på steam eller nått, borde inte kosta många kr nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Tack för informationen. Spelar mest pang pang och strategi spel nu så hade varit roligt med ett bra story spel. så de blir väl att leta upp 1:an och 2:an på steam eller nått, borde inte kosta många kr nu.

Du får 1 & 2 för 109kr på Origin vilket jag faktiskt tror är det billigaste alternativet idag.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TiasE:

Du får 1 & 2 för 109kr på Origin vilket jag faktiskt tror är det billigaste alternativet idag.

Tyvärr ingår ju inte DLC och till tvåan ger de mycket extra story och fler teammates. Jag har aldrig sett DLC på rea till PC och enbart de nödvändigaste DLC till tvåan kostar väl i nivå med eller mer än spelet numera? EA-greed.

Trean var ju riktigt illa med 0-day DLC där man helt missar en karaktär/teammate som har en mycket viktig del i ME-historien, om man inte betalar extra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro