När jag ska installera drivrutiner till mitt raden hd 6950 kort slutar datorn fungera

Permalänk
Medlem

När jag ska installera drivrutiner till mitt raden hd 6950 kort slutar datorn fungera

Hej, det är så att jag installerade om windows idag. och när jag skulle installera drivrutinerna till mitt grafikkort så började problemen. När jag startade om datorn efter jag installerat det så får jag bara fram min bakgrundsbild, ser inte start knappen eller något, och jag kan inte installera några program. Men så fort jag går in i felsäkert läge och tar bort driversen och sedan startar datorn normalt fungerar det. Någon som vet vad felet är? känns nästan som det är något fel i bios eller något då jag testat installera om windows 2 gånger nu, och samma sak båda gångerna.

Specs:
MSI Z68A-GD55 G3 REV B3
i5 2500k
hd radeon 6950
8gb ram

Permalänk
Medlem

För mig låter det som att datorskärmen inte är den primära skärmen, av någon anledning.
Har du fler skärmar eller en tv inkopplad till datorn? Testa att starta dem, i så fall, och kolla att du inte har hela skrivbordet där, i stället.
Annars kopplar du ur bild kabeln till tv, eller extra skärmen och startar om datorn, så borde det fungera.

Om du inte har någon annan bildvisare inkopplad, kan du ju alltid testa ett annat uttag på grafikkortet, ifall du har flera att välja på.

Permalänk
Medlem

har endast en dator skärm, och det blev ingen skillnad att testa ett annat uttag

Permalänk
Medlem

Moderkortet har väl inbyggt stöd för grafikkretsen i processorn, eftersom det verkar vara z68, antar jag.
Kanske är så att datorn tycker att det inbyggda "grafikkortet" skall vara det primära, när du installerat drivrutinerna till AMD kortet.
Du kanske måste avaktivera det på något sätt, vet inte ifall det går att göra i bios, eller om du får avaktivera drivrutinerna till det i windows.
Eller ifall det räcker att ange pci-e som primär bildvisare i bios kanske...hmmm

Permalänk
Medlem

har försökt kolla, testade att reseta bios vilket kanske var lite dumt, men har försökt allt nu o börjar bli ganska trött på't haha

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för hjälpen, det var att den stod på en andra skärm vilket jag faktiskt inte har ^^ menmen, löst nu :>