Vilket rpg skall jag spela nu?

Permalänk
Medlem

Vilket rpg skall jag spela nu?

Har spelat dragon age 1 & 2,fable 1,2,3 och nu söker jag ett nytt rpg äventyr att spela, några förslag? (dock inte mass effect spelen då jag inte gillade dem)

dock har min dator bara pentium dualcore 2.3 processor så dom allra senaste spelen kanske är lite kört att tipsa om.

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Om du inte spelat igenom Baldurs Gate, så kan jag verkligen rekommendera dem. Jag personligen har bara spelat igenom ettan och tycker att det är fantastiskt bra. Men de flesta talar mycket gott om tvåan också

Men de spelar är ju modellen äldre!

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Knights of the old republic

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

Har spelat dragon age 1 & 2,fable 1,2,3 och nu söker jag ett nytt rpg äventyr att spela, några förslag? (dock inte mass effect spelen då jag inte gillade dem)

dock har min dator bara pentium dualcore 2.3 processor så dom allra senaste spelen kanske är lite kört att tipsa om.

skyrim och föregående i elder scrolls serien

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

The elder scrolls serien, sacred 2, fallout serien... finns massor av spel. Rekommenderar dom alla!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillade du Fable, så är Kingdoms of Amalur nog ett alternativ för dig. Det är action-orienterat, men har en stor värld och mycket rollspelsdelar (olika gillen, möjlighet att vara elak (tjuv/mördare), massor av quests (även om det går ut på att döda monster), gear, etc). Finns demo.

Permalänk
Medlem

Vänta med baldurs gate tills Enhanced edition kommer ut. Lite bättre grafik och sånt gött. Det är dock fantastiskt bra (Baldurs gate 2 är ännu bättre men man spelar ju ettan först ) annars så är icewind dale (1 och 2) oxå bra. samma grej som baldurs gate, kan rekommendera dem väldigt mycket.

Permalänk
Avstängd

The Witcher 1 och 2 Föfen ! Har lagt ner mer timmar i Witcher än i något annat RPG förutom Skyrim.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Vet inte om folk klassar "Darksiders" som rpg(Hack'n'Slash) men iaf ett grymt roligt spel med bra story som man kan bränna lite tid i genom att leta collectibles osv.

Permalänk

Arcania Gothic spelen. Check it out!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

~Diablo 2 - Lord of Destruction~

Alltid kul med multiplayer!

Permalänk
Medlem

Neverwinter nights 1&2, föredrar 2an personligen. Annars håller jag med ovanstående om Baldur's Gate! BG2 är i min mening ett av världens bästa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

Har spelat dragon age 1 & 2,fable 1,2,3 och nu söker jag ett nytt rpg äventyr att spela, några förslag? (dock inte mass effect spelen då jag inte gillade dem)

dock har min dator bara pentium dualcore 2.3 processor så dom allra senaste spelen kanske är lite kört att tipsa om.

Kingsdoms of Amular Reckoning, tycker jag du borde testa. Det har mycket likheter med Fable.

Borde gå att lira på din PC om den pallar med Fable.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Divinity 2 Ego Draconis

Oj hehe klippet var visst på tyska.. men visar lite gameplay iallafall.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Fallout 1,2?

Permalänk

Star wars : Knights of the Old republic 1 & 2.
Enligt mig de bästa spelen som någonsin gjorts.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag, har lite spel att efterforska om nu

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Morrowind starkt, bästa känslan du kan få i ett RPG spel. Har spelat dragon age, mass effect, fable, och de nyare TESV spelen. Inget av dessa kan mäta sig med känslan man får av Morrowind. Om du stör dig lika mycket på grafiken som jag så finns det alltid en uppsjö moddar du kan köra med.

Permalänk
Medlem

Om du inte har något emot ett något åldrat lir så kan jag rekommendera Arcanum. Även bloodlines kanske kan vara något att spana in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Divinity 2 Ego Draconis

Oj hehe klippet var visst på tyska.. men visar lite gameplay iallafall.

Underskattat spel! Finns ju en förbättrad version ute dessutom!

Permalänk
Medlem

Gothic 1 och 2 kanske 3 och 4 om din dator klarar av det. Och såklart Star wars : Knights of the Old republic underbara spel.
Fallout new vegas och Borderlands, de är mer mot fps hållet men otroligt roliga för dem som gillar rpg:s endå.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Divinity 2 Ego Draconis

Oj hehe klippet var visst på tyska.. men visar lite gameplay iallafall.

Jag instämmer! Det var grymt hela vägen och blir bara grymmare när man kommer till andra kartan... ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

The Witcher 1 och 2 Föfen ! Har lagt ner mer timmar i Witcher än i något annat RPG förutom Skyrim.

Titta på processorn... Tror du han klarar witcher 2 med den? Annars är der ju 2Bra spel witcher 1 klarar han kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Avstängd

The Elder Scrolls: Morrowind (+ expansioner), Oblivion (+ expansioner) och Skyrim (I den ordningen).
Neverwinter nights 2 (+ expansioner).

Det är väldigt hög kvalitet på de spelen.