Steam - vad är det för skit...

Permalänk
Medlem

Steam - vad är det för skit...

Köpt spelet cod mw3 och har inte spelat det på ungefär en månad, försöker logga in och det går inte. Min kompis säger att användaren inte finns längre och att den bytt namn (!?)
Det går inte att få någon bekräftelsekod för den skickas inte till min mail...

Har nån j*vel gått och stulit mitt account!? Är inte hela grejen med steam att det ska vara säkert!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Köpt spelet cod mw3 och har inte spelat det på ungefär en månad, försöker logga in och det går inte. Min kompis säger att användaren inte finns längre och att den bytt namn (!?)
Det går inte att få någon bekräftelsekod för den skickas inte till min mail...

Har nån j*vel gått och stulit mitt account!? Är inte hela grejen med steam att det ska vara säkert!?

Är det inte bättre att ringa steam än att ragea i forum? Tror nog dem hjälper dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hela grejen med steam är att du ska ha en plattform där du kan inhandla dina spel och ladda ned dessa var du än är sålänge du har internetuppkoppling, eller har jag fel?? Dessutom är det säkert men det finns idioter det gör det.

Kontakta Steam istället för att få utbrott här, dem hjälper dig bättre än vad vi kan.

Permalänk

Köpte du spelet via proxy för att komma åt dollar priset? Iåsall kan det blivit bannat.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Köpt spelet cod mw3 och har inte spelat det på ungefär en månad, försöker logga in och det går inte. Min kompis säger att användaren inte finns längre och att den bytt namn (!?)
Det går inte att få någon bekräftelsekod för den skickas inte till min mail...

Har nån j*vel gått och stulit mitt account!? Är inte hela grejen med steam att det ska vara säkert!?

Ganska stor risk, men har du blivit av med ditt steam konto kan du ha tappat mycket mer. (Ganska enkelt att ta saker när folk dumpar databaser)
Själva steam är väll säkert men om du har ett enkelt PW...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Steam guard är inte fel att ha aktiverat också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Är det inte bättre att ringa steam än att ragea i forum? Tror nog dem hjälper dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det här var nyheter för mig, kan man ringa till steam!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ganska stor risk, men har du blivit av med ditt steam konto kan du ha tappat mycket mer. (Ganska enkelt att ta saker när folk dumpar databaser)
Själva steam är väll säkert men om du har ett enkelt PW...

Mitt password är inte det enklaste, det är några siffror och bokstäver som är random bara... förstår inte hur det kunnat hända, jag har bara varit inaktiv i spelet på ca 1 månad och när jag ville återställa mitt konto så fick jag inget mail till mailen som jag angivit så nån måste varit inne på mit konto och ändrat det... Väntar på svar från steam för jag har ju min nyckel så det ska inte vara så svårt att bevis, men jag blir så irriterad när det går åt en massa tid som man ville använda till spelet.

Och ni som klagar på att man inte ska klaga, vänta bara till det blir er tur. Det är skönt att skriva av sig ibland och höra andras åsikter...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av griid_83:

Köpt spelet cod mw3 och har inte spelat det på ungefär en månad, försöker logga in och det går inte. Min kompis säger att användaren inte finns längre och att den bytt namn (!?)
Det går inte att få någon bekräftelsekod för den skickas inte till min mail...

Har nån j*vel gått och stulit mitt account!? Är inte hela grejen med steam att det ska vara säkert!?

Svårt o gå ut o slå på ett träd istället????

men att bli sur här o gnälla är bara patetiskt jag har fått mitt steam hackat och smidigt som fan o få tillbaks. Gör något åt saken istället ta det lugnt kolla till ditt steam oftare? Du borde fått mail om lösenordsändringar o diverse? eller ? Så jävla dumt o inte bara kolla mailen nån gång då och då?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Mitt password är inte det enklaste, det är några siffror och bokstäver som är random bara... förstår inte hur det kunnat hända, jag har bara varit inaktiv i spelet på ca 1 månad och när jag ville återställa mitt konto så fick jag inget mail till mailen som jag angivit så nån måste varit inne på mit konto och ändrat det... Väntar på svar från steam för jag har ju min nyckel så det ska inte vara så svårt att bevis, men jag blir så irriterad när det går åt en massa tid som man ville använda till spelet.

Och ni som klagar på att man inte ska klaga, vänta bara till det blir er tur. Det är skönt att skriva av sig ibland och höra andras åsikter...

Men har du samma PW på andra ställen?
Sidor blir hackade bra mycket oftare än man tror och det är inte ofta det kommer ut. (Endel mörkar att deras databaser har blivit stulna)
Sist jag kom över en databas så var jag in på 200~ hotmails och facebookkonton och letade.
Och den listan hade bara en mail och pw.
90% hade samma PW till sin hotmail som de hade på sidan.
90% av dem hade samma på facebook,ebay,paypal,steam etc....

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

steam är skitbra, det som är dåligt är säkerheten.

Permalänk
Medlem

Verkar som någon kommit in i min mail och gjort en massa requests om att accessa steam från en annan dator, förstår inte hur.. det är ett helt annat lösenord till mailen än till steam!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Har man tillgång till din mail så kan man ändra steam-lösenordet utan att veta vad du hade innan. Se till att alltid ha ett säkert lösenord till din mail så slipper du liknande problem i fortsättningen. Och se till att byta det ibland.

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Du kan ha fått din dator hackade, trojan eller något, så att de kunnat plocka dina lösenord från din dator ...

Permalänk
Medlem

Om du har kartongen till MW3 så lär det gå att få tillbaka kontot ganska lätt, även om Steam Support ibland kan ta flera dagar att svara.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Inaktiv

Kontakta STEAM då deras support är bra på att fixa sådana här saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av A7V:

Om du har kartongen till MW3 så lär det gå att få tillbaka kontot ganska lätt, även om Steam Support ibland kan ta flera dagar att svara.

Jodå kartongen har jag kvar, men som du säger, de verkar inte vara snabba på att höra av sig, antar att många får sina kontotn hackade...
Ska kolla min säkerhet när jag kommer hem.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Hoppas du vet att du kan binda ditt steam konto till X antal datorer, genom att du måste bekräfta att kontot ska användas till en viss IP adress + dator. Sjukt bra Fler Klienter borde ha detta.

gå till settings och aktivera Steam Guard.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Vi kan inte hjälpa dig, har hänt liknande för mig. kontaktade steam via mail, och fick hjälp direkt.
Min polares steamkonto blev hackat, och efter 1 år, ca. kontaktade han steam för att han ville ha tillbaka det till ett lan. Och det tog typ 4h:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Vi kan inte hjälpa dig, har hänt liknande för mig. kontaktade steam via mail, och fick hjälp direkt.
Min polares steamkonto blev hackat, och efter 1 år, ca. kontaktade han steam för att han ville ha tillbaka det till ett lan. Och det tog typ 4h:)

Det var snabbt.
Jag har väntat i 24h utan svar...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Hoppas du vet att du kan binda ditt steam konto till X antal datorer, genom att du måste bekräfta att kontot ska användas till en viss IP adress + dator. Sjukt bra Fler Klienter borde ha detta.

gå till settings och aktivera Steam Guard.

Har man lösenordet till mailaddressen är ju "skyddet" ganska tandlöst dock. Synd att de inte har någon "authenticator", antingen i fysisk form eller som app.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Det var snabbt.
Jag har väntat i 24h utan svar...

Jajo, men då borde det komma något svar snart!
hoppas:D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kagamex:

steam är skitbra, det som är dåligt är säkerheten.

En tjänst blir aldrig säkrare än vad användaren gör den till.

Att folk använder dåliga lösenord, eller samma lösenord på många olika platser, kan man inte skylla på steam.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tcntad:

Hela grejen med steam är att du ska ha en plattform där du kan inhandla dina spel och ladda ned dessa var du än är sålänge du har internetuppkoppling, eller har jag fel??

Grejen är minst lika mycket att man inte ska kunna sälja spel begagnade. Ett otroligt fult trick av branschen om du frågar mig.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Folk som hackar steamkonton går andra hållet, mailen först sen kontot, spelar knappt ingen roll vad du har för lösenord. Regga aldrig dig på sidor med samma pass som mailen. Det är sjukt lätt att få reda på det krypterade lösenordet i en databas i nästintill alla stora forums(om de manuellt inte valt salt)
Kör med flera lösenord och mailadressen, klart kan du fått en keylogger/trojan med, men jag satsar mina bananer på en databas som blivit hackad.

Edit: andra hade redan svarat samma men låter det stå kvar.

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Grejen är minst lika mycket att man inte ska kunna sälja spel begagnade. Ett otroligt fult trick av branschen om du frågar mig.

Fult av branschen? Det är ju ingen hemlighet att det är så det fungerar, det fattar man väl direkt när man köper ett spel digitalt. Vilket också är anledningen varför jag aldrig skulle göra det själv, men det är ju en annan sak.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Fult av branschen? Det är ju ingen hemlighet att det är så det fungerar, det fattar man väl direkt när man köper ett spel digitalt. Vilket också är anledningen varför jag aldrig skulle göra det själv, men det är ju en annan sak.

Och vissa säljer inte sina spel och älskar steam.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av sparriskrigaren:

Fult av branschen? Det är ju ingen hemlighet att det är så det fungerar, det fattar man väl direkt när man köper ett spel digitalt. Vilket också är anledningen varför jag aldrig skulle göra det själv, men det är ju en annan sak.

Det spelar ingen roll om man köper digitalt eller ej. Man kommer ändå inte undan. Jag köpte Call of Duty: Black Ops på DVD, men jag var ändå tvungen att registrera det på Steam, så nu kan jag inte sälja det trots att jag gärna skulle vilja det. Jag har bara spelat kampanjen, för det var inte så roligt. 450 kr i sjön.

Samma sak med Battlefield 3. (Ja, det är på Origin, men det är samma sak.) Det gör visserligen inte så mycket, eftersom jag spelar det såpass mycket att det kommer vara värt pengarna iallafall, men det är fortfarande värdelöst att man inte kan sälja spel begagnade.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Fult av branschen? Det är ju ingen hemlighet att det är så det fungerar, det fattar man väl direkt när man köper ett spel digitalt. Vilket också är anledningen varför jag aldrig skulle göra det själv, men det är ju en annan sak.

Jag tycker också det är fult av branchen. Bara för att det är så det fungerar behöver man inte gilla det. Säkert bara en tidsfråga innan det gäller fysiskt media också. Men vänta, det gör det ju!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Folk som hackar steamkonton går andra hållet, mailen först sen kontot, spelar knappt ingen roll vad du har för lösenord. Regga aldrig dig på sidor med samma pass som mailen. Det är sjukt lätt att få reda på det krypterade lösenordet i en databas i nästintill alla stora forums(om de manuellt inte valt salt)
Kör med flera lösenord och mailadressen, klart kan du fått en keylogger/trojan med, men jag satsar mina bananer på en databas som blivit hackad.

Edit: andra hade redan svarat samma men låter det stå kvar.

Hade två olika lösenord till mailen och steam så jag förstär inte hur det har kunnat gå till...
Men jag såg i min mail att jag hade en massa öppnade mail från steam om en request att accessa från en annan dator och det var verifieringskoder där, så jag misstänker att nån komit in i mailen, men hur har de kunnat logga in i steam utan att ha lösenordet där förstår jag inte... om man inte kan reseta lösenordet utan att kunna det ursprungliga!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"