Permalänk
Medlem

Asus Crosshair 890FX vs 990FX

hej jag undrar vad en stora skillnad mellan dom förutom styrkretsen. kan man köpa ett 890fx om man inte kommer att skaffa sig en FX processor och kommer inte sli. frågar är från en pollare som inte har ett swec konto.

Permalänk
Medlem

jag menar är det någon som har erfarenheter av Asus Crosshair IV Extreme, jag har hört att fläktarna låter ganska mycket kan man inaktivera dom eller ta bort dom.

Permalänk
Medlem

Du har redan ett 990FX i signaturen, får jag fråga varför du ska köpa ett till?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

jag har en pollare som ska köpa något av dom skulle kanske skriva det i första inlägget. det är ju en liten pris skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

jag menar är det någon som har erfarenheter av Asus Crosshair IV Extreme, jag har hört att fläktarna låter ganska mycket kan man inaktivera dom eller ta bort dom.

fläktar? sitter inga fläktar på Asus Crosshair IV Extreme..

samt finns ingen anledning att gå tillbaka till 890fx då 990fx är bättre hur man än gör även om du bara kommer köra Phenom och inte någon fx processor

Edit: såg det du skrev ovan.. och kör då på ett 890fx finns ingen direkt anledning att lägga ner mer pengar på 990fx.. skillnaden är så gott som att 990fx bara har sata 3 portar och lite fler usb portar

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

fläktar? sitter inga fläktar på Asus Crosshair IV Extreme..

samt finns ingen anledning att gå tillbaka till 890fx då 990fx är bättre hur man än gör även om du bara kommer köra Phenom och inte någon fx processor

Edit: såg det du skrev ovan.. och kör då på ett 890fx finns ingen direkt anledning att lägga ner mer pengar på 990fx.. skillnaden är så gott som att 990fx bara har sata 3 portar och lite fler usb portar

det sitter fläktar på 890fx modellen enligt den här videon

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

det sitter fläktar på 890fx modellen enligt den här videon

http://www.youtube.com/watch?v=1o-aVfAhUNc

Ahaa såg det nu =P lite undangömt ^^ hade bara kollat på bilder innan så

men skulle kunna tänka mig att det är bara att koppla ur den så länge du har duglig ventilation i chassit så ska det inte vara något problem

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

oki, det nog en 890xf modell