Byta linser? (märke/baskurva/dia?)

Permalänk
Medlem

Byta linser? (märke/baskurva/dia?)

Har kört linser tills jag började jobba framför en dator, då funkade det inget bra längre ...

Nu är dock de jag hade (Focus Dailies) lite "gamla" och jag funderar på att prova en nyare sort ..

Dock har de jag tänkt testa en annan diameter (14.2 mot 13.8mm) och en annan baskurva (8.5 mot 8.6) ...

Spelar det nån roll?

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

När det gäller nya märken och storlekar på linser, vore det inte lämpligast att höra med din optiker först?
Så du inte riskerar att skada ögonen tänkte jag.

Permalänk
Medlem

Det är ju det jag vill undvika..

Billigare att köpa på nätet, och min syn har inte ändrats sen jag gjorde undersökningen senast...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Om dina linser har utgått ur sortimentet så låter det som de va ett tag sen du var hos optikern

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Bara dumsnålt att strunta i optikern, jag gjorde det och förstörde totalt ögonen med linserna. Var så att mina ögon började bli för torra och jag skulle haft "bättre" linser. Slutade med att jag hade väldigt rödsprängda ögon och kunde inte ha linser på 4 år.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kolla ögonen hos optikern och få veta vilken typ av linser du behöver.
Bör inte vara något tvång att köpa linserna hos just optikern och undersökningen kostar väl bara någon hundralapp

Permalänk
Medlem

Jag va till Speccsavers här i stan o boka linsundersökning, 395 spänn kostade det. Är inte ögonen värda mer än det så är det bara gå in på lensway eller annan valfri linssida o shoppa loss o hoppas på de bästa.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Jobbar du mycket vid datorn kan jag gott rekommendera Proclear Compatibles (Proclear® Sphere), utvecklade för oss som jobbar mycket med datorn.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=348664
http://www.walgreens.com/store/c/proclear-compatibles-proclea... (användarrecensioner)

Se bara till att det är samma BC och D som på ditt recept annars kan du skada ögonen.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Köp dygnet runt linser som du normal kan bära dygnet runt, sova med etc. Fungerar helt magiskt bra för mig trots jag brukar ha dom i 2mån. Vila en dag ögonen utan linser ibland.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Oj, här har det hänt grejer!

Tack för all respons!

Linserna jag har "recept" på finns fortfarande, de funkar inte så bra framför datorn bara...

Självklart så tänker jag inte riskera synen, ville mest bara veta vad baskurva/dia har för funktion, och om man kunde byta dem utan att riskera problem... Eftersom jag har olika synfel på mina ögon får jag köpa två förpackningar, vilket gör att det är lite mkt pengar i sjön bara för att prova.. Ska nog ta sväng till specsavers och prata med dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jobbar du mycket vid datorn kan jag gott rekommendera Proclear Compatibles (Proclear® Sphere), utvecklade för oss som jobbar mycket med datorn.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=348664
http://www.walgreens.com/store/c/proclear-compatibles-proclea... (användarrecensioner)

Se bara till att det är samma BC och D som på ditt recept annars kan du skada ögonen.

vill ha engångslinser, jag vill ha glasögon ibland etc. ... (mest för att jag ser så j***a intelligent ut ) ... tack ändå ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Du kan ju alltid kolla ögonen hos optikern och få veta vilken typ av linser du behöver.
Bör inte vara något tvång att köpa linserna hos just optikern och undersökningen kostar väl bara någon hundralapp

lutar nog åt det alternativet ...

vet inte hur det är idag, men när jag var hos optikern sist var det bra stor skillnad mellan deras pris och nätbutiken ... typ dubbelt upp ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

lutar nog åt det alternativet ...

vet inte hur det är idag, men när jag var hos optikern sist var det bra stor skillnad mellan deras pris och nätbutiken ... typ dubbelt upp ...

Ofta är det så, men en undersökning kan man göra hos optikern och sen beställa från nätet. Bara att du begär ut resultatet av deras undersökning.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.