Ipad 3 16Gb eller Ipad 2 32Gb

Permalänk

Ipad 3 16Gb eller Ipad 2 32Gb

Jag ska nu köpa min första Surfplatta.
Jag kommer mest använda den för att surfa på internet, streama filmer, läsa PDF-er/böcker.
Är det vär att köpa den nya Ipaden? Om ja, kommer det att räcka med 16gb lagring eller ska man hellre köpa en Ipad 2 32Gb?
Har väldigt stram budget, så att lägga 800 kronor till på en ipad 3 32Gb är inte möjligt.

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk

I pad 3 helt klart glöm inte att du har 5 gb mer med icloud

Visa signatur

Citera För Svar !
NZXT Switch 810 | Intel Core i7 2600k @ 5ghz | Asrock Fatal1ty P67 Pro | G.Skill Ripjaws 8gb 1600 mhz | Msi GTX 680 | Corsair Tx 750 W | Xspc Rasa 750 Rs360 |

Permalänk
Skrivet av Dr.Swed =D:

I pad 3 helt klart glöm inte att du har 5 gb mer med icloud

Tack, jag tror jag går på "The new Ipad" isåfall..

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Medlem

Do that..!

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

Du kommer klara dig galant på 16gb, jag hade beslutsångest så jag knappt kunde sova, och köpte till slut 32gb. Inser idag att jag lätt klarat mig med 16gb. Så köp den du!

Edit: läste fel i rubriken.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eHolmberg:

Du kommer klara dig galant på 16gb, jag hade beslutsångest så jag knappt kunde sova, och köpte till slut 32gb. Inser idag att jag lätt klarat mig med 16gb. Så köp den du!

Edit: läste fel i rubriken.

Är riktigt inne på att sälja min Asus transformer 16 gb med tangentbord och köpa mig en Ipad 3, men frågan är vilken? 16gb eller 32gb:) wifi är ingen tvekan om, då jag hellre kör hotspot för att få 3g.
Iochmed att det är högre upplösning klarar man sig på 16gb eller är det ett måste att ha 32gb?? Går det streama hd filmer från sin dator till ipaden?
Vad tycker ni? 16gb är trotsallt billigare och då får man kanske råd med något tillbehör också:)

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Skrivet av wangox:

Är riktigt inne på att sälja min Asus transformer 16 gb med tangentbord och köpa mig en Ipad 3, men frågan är vilken? 16gb eller 32gb:) wifi är ingen tvekan om, då jag hellre kör hotspot för att få 3g.
Iochmed att det är högre upplösning klarar man sig på 16gb eller är det ett måste att ha 32gb?? Går det streama hd filmer från sin dator till ipaden?
Vad tycker ni? 16gb är trotsallt billigare och då får man kanske råd med något tillbehör också:)

Det ska allt gå att streama filmer från datorn med hjälp av Vlc streamer.
Om du mest kommer streama filmer från datorn och surfa räcker nog 16bg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Det ska allt gå att streama filmer från datorn med hjälp av Vlc streamer.
Om du mest kommer streama filmer från datorn och surfa räcker nog 16bg.

Ja, om jag har 16 så vet man ju att det ryms ju någon, några filmer ,men man vet att man har stopp någonstans och då kanske man börjar streama istället för att få mer utrymme..
Vet inte varför jag just vill sälja min android platta, dels för jag tycker den är lite seg, mest för att kunna få ut något värde i den, passa på när den är värd något, än oma jag vill byta nästa år då är den kanske inte mer värd en max 1000, vilket är synd..
Är IOS så låst system som jag tror? Finns någon Filhanteringsapp? Tyvärr har jag blivit skadad av android så att säga, där möjligheterna är oändliga..

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Skrivet av wangox:

Är IOS så låst system som jag tror? Finns någon Filhanteringsapp? Tyvärr har jag blivit skadad av android så att säga, där möjligheterna är oändliga..

Själv tycker jag att IOS är väldigt bra, men den frågan kan bli svår eftersom alla tycker olika.
Väldigt många ser ju iTunes som ett värdelöst program, men jag tycker om det faktiskt. Man kan hyra film, köpa musik, ladda ner podcasts.
Som sagt iCloud finns också, där kan du lagra saker och om någon skulle ta din iPad kan du se vart den är när den kopplar upp sig till ett nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Själv tycker jag att IOS är väldigt bra, men den frågan kan bli svår eftersom alla tycker olika.
Väldigt många ser ju iTunes som ett värdelöst program, men jag tycker om det faktiskt. Man kan hyra film, köpa musik, ladda ner podcasts.
Som sagt iCloud finns också, där kan du lagra saker och om någon skulle ta din iPad kan du se vart den är när den kopplar upp sig till ett nätverk.

Okej .. Känns som denna ipaden håller sig bättre i längden äv min nuvarade Asus transformer som jag snrt haft i ett år.. även känns det onödigt att ha ett tangentbord xom jag inte använder mig utavv.....
shhiit vad svårt att bestämma mig... kan få 2600 max för min gamla platta, men det stora fråge tecknet ligger i om jag vill ha android rller om jag vill testa ios

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem

Själv valde jag 16GB eftersom det trots allt är 2012 och materialet man vill titta eller lyssna på strömmas från en källa, t.ex en egen filserver.
Så fundera lite på hur du hanterar ditt material och kanske vart du brukar befinna dig med en surfplatta innan du bestämmer dig.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

[QUOTE="backspace;12133779"]Själv valde jag 16GB eftersom det trots allt är 2012 och materialet man vill titta eller lyssna på strömmas från en källa, t.ex en egen filserver.
Så fundera lite på hur du hanterar ditt material och kanske vart du brukar befinna dig med en surfplatta innan du bestämmer dig.[/

Okej. Ja det är smidigare att streama än att behöva få över filmen till prylen....
Känns mer lyxigare med ipad, men så jävla osäker är jag nu... såklart man inte skulletacka nej till att kunna få enbart betala 1800för den nya ipaden , iochmed att jag har en redan som jag kan sälja..

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem

Är budgeten så stram så tycker jag man ska fundera på om man verkligen ska köpa en iPad alls.
Men med det sagt, skippar man musik och filmer så ska nog 16 Gb kunna räcka, och jag skulle inte för allt minne i småland vilja byta bort skärmen i trean.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Är budgeten så stram så tycker jag man ska fundera på om man verkligen ska köpa en iPad alls.
Men med det sagt, skippar man musik och filmer så ska nog 16 Gb kunna räcka, och jag skulle inte för allt minne i småland vilja byta bort skärmen i trean.

Nej budgeten är egentligen inget att fundera på, så lite pengar har jag inte, bara att man vill ju få så bra som möjligt på saker man redan har som man vill bli av med, brukar alltid göra så att sälja grejjerna innan jag köper något nytt liksom..
Som sagt skärmen tror jag är den största anledningen till att man kanske håller sig kvar vid ipaden lite längre dels för den skall vara så sjukligt detaljerad och bra...

Men mitt stora frågetecken i skallen handlar egetnligen inte om pengar, utan om jag vill köra på Apple IOS eller om jag ska fega och stanna kvar med Android, som jag egentligen tycker är lite seegt. Känns som på android fronten så släpper de nya hela tiden och med tiden så kommer tegra 2 vara rejält utdött, och de satsar bara på quad eller ännu mer upp octo?? haha
Men det blir en rejäl funderare i helgen.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi