Steam - vad är det för skit...

Permalänk
Medlem

Diablo 3 kommer inte vara tvingande till steam hoppas jag!?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Diablo 3 kommer inte vara tvingande till steam hoppas jag!?

Nej, varför skulle det vara det? Steam har så vitt jag vet inga Blizzard-spel då de använder sitt eget program(Battle.Net).

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

En tjänst blir aldrig säkrare än vad användaren gör den till.

Att folk använder dåliga lösenord, eller samma lösenord på många olika platser, kan man inte skylla på steam.

Nja nu blev ju steam dock hackade förra året också.

Permalänk
Medlem

Steam, Origin, PSN, Battle.net, GFWL... Allt kommer vara bundet på liknande sätt utom indiespel framöver tror jag. Tycker steam är en ypperlig tjänst och hoppas att fler lär sig av dom, om det nu ändå är i den riktingen dom ska gå.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Han köpte MW3. Där har vi felet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Nja nu blev ju steam dock hackade förra året också.

Ännu större anledning till att inte ha samma lösenord på flera ställen.

Det finns alltid en risk med att onlinetjänster blir angripna, så jag står nog fast vid mitt påstående

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget svar från steam support...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Köpt spelet cod mw3 och har inte spelat det på ungefär en månad, försöker logga in och det går inte. Min kompis säger att användaren inte finns längre och att den bytt namn (!?)
Det går inte att få någon bekräftelsekod för den skickas inte till min mail...

Har nån j*vel gått och stulit mitt account!? Är inte hela grejen med steam att det ska vara säkert!?

du ha tagit din mejl då hade du fått tillbaka ditt lössen

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

du ha tagit din mejl då hade du fått tillbaka ditt lössen

förstår inte ditt svar.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Köpte du spelet via proxy för att komma åt dollar priset? Iåsall kan det blivit bannat.

Är det sant att man kan bli bannad? Vilken tur att jag inte har gjort det än. Jag var nästan på väg att göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hade två olika lösenord till mailen och steam så jag förstär inte hur det har kunnat gå till...
Men jag såg i min mail att jag hade en massa öppnade mail från steam om en request att accessa från en annan dator och det var verifieringskoder där, så jag misstänker att nån komit in i mailen, men hur har de kunnat logga in i steam utan att ha lösenordet där förstår jag inte... om man inte kan reseta lösenordet utan att kunna det ursprungliga!?

Anledningen till att man resetar lösenord är ju för att man inte kan det ursprungliga lösenordet... Så om någon har fått tag på ditt mail (vilket h*n har fått) så kan dom i princip logga in sig på alla ställen du är medlem i.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sacrum:

Är det sant att man kan bli bannad? Vilken tur att jag inte har gjort det än. Jag var nästan på väg att göra det.

eh va?
jag kör vpn för jobbet och kan av misstag råkat ha anslutit mig när den varit på, men de kan väl knappast banna mig för de då jag har köpt en riktig kopia?!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Anledningen till att man resetar lösenord är ju för att man inte kan det ursprungliga lösenordet... Så om någon har fått tag på ditt mail (vilket h*n har fått) så kan dom i princip logga in sig på alla ställen du är medlem i.

ok.. får se om det löser sig, tycker de är väldigt slöa på att svarafrån steam, 2 dagar snart...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hade två olika lösenord till mailen och steam så jag förstär inte hur det har kunnat gå till...

En möjlig angreppsväg är väl om man får sin smartphone hackad/infekterad och använder samma mailkonto från telefonen.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

ha flera olika mail addresser för olika saker
typ griid_83@hotmail.com där har du facebook
sen griid_83s@hotmail.com där har du steam osv

självklart olika lösenord på griid_83 och griid_83s
sen kan du ju ha samma lösen på tex griid_83s@hotmail.com och steam då det inte spelar någon roll

hoppas du fattar ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

ha flera olika mail addresser för olika saker
typ griid_83@hotmail.com där har du facebook
sen griid_83s@hotmail.com där har du steam osv

självklart olika lösenord på griid_83 och griid_83s
sen kan du ju ha samma lösen på tex griid_83s@hotmail.com och steam då det inte spelar någon roll

hoppas du fattar ^_^

Det spelar väl roll? Kommer man åt steams lösen och på så sätt kommer in på mailen så kan man ju ändra lösenordet till steam och vips är ditt konto borta om man även ändrar associerad mail vilket man kan göra från just mailen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Skrivet av griid_83:

eh va?
jag kör vpn för jobbet och kan av misstag råkat ha anslutit mig när den varit på, men de kan väl knappast banna mig för de då jag har köpt en riktig kopia?!

De tar nog bort spelet utan att ge pengar tillbaka / Bannar ditt konto om de får reda på det.

Edit; om du nu KÖPT spelet i dollar med VPN, inte bara spelat spelet. Förstod inte riktigt.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

De tar nog bort spelet utan att ge pengar tillbaka / Bannar ditt konto om de får reda på det.

Edit; om du nu KÖPT spelet i dollar med VPN, inte bara spelat spelet. Förstod inte riktigt.

Nej nej, jag har köpt spelt fysiskt i butik, har aldrig köpt något i dollar. Jag har använt min vpn enbart för jobbet och ibland har jag glömt att koppla ned när jag ska spela. Men de kan väl fan inte vara så känsliga!?
Måste väl gå att förklara hur det ligger till...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Du kan ha fått din dator hackade, trojan eller något, så att de kunnat plocka dina lösenord från din dator ...

Inga trojaner eller något farligt. varken från microsofts egna essentials eller malware bytes...
Fattar inte att de inte kan höra av sig...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hade du verifierat din e-mail? annars kan man bara byta utan någon som helst frågan om tillåtelse.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Så nu har jag fått svar... de skickade mig ett nytt lösenord som inte fungerar...
Hittade senare en funktion där man kan skriva in sin produktkod och om man inte kan lösenord eller passwrod. Då säger den att den skickat inloggningsuppgifter till den som äger produktkoden och inte har den skickat ut nånting till mig inte så det är ju nån som har snott min kod!

De på steam verkar inte fatta det här trots att jag bifogat min produktkod via en bild på själva emballaget, det jag får tillbaka är ett standardmail från deras kundtjänst... man känner sig så liten och frustrerad!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Hade du verifierat din e-mail? annars kan man bara byta utan någon som helst frågan om tillåtelse.

Behöver rätt lösenord till kontot för att ändra och det har jag ju inte eftersom nån annan verkar sitta på min produktkod... det är inte lite jobbigt det här nu...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Hade du verifierat din e-mail? annars kan man bara byta utan någon som helst frågan om tillåtelse.

Känns som att någon annan har ändrat mailen för jag får inget mail från steam när den skickar mail till den som äger koden...bevisligen så är det jag som äger den men inget mail...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Äntligen fått tillbaka mitt konto. Tog "bara" en månad! Under all kritik!
En israel hade kapat kontot...
Ska försöka få han avstängd från steam...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid_83:

Äntligen fått tillbaka mitt konto. Tog "bara" en månad! Under all kritik!
En israel hade kapat kontot...
Ska försöka få han avstängd från steam...

Samma hände min kompis. Fast han fick tillbaka sitt på en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Samma hände min kompis. Fast han fick tillbaka sitt på en dag.

Förstår inte hur detta är möjligt, de måste ha någon form av säkerhetshål...
jag har olika lösenord till allt... Får höra från fler hålla att folk blir av med sina steam-konton. Är skrämmande med tanke på hur mycket pengar som kan finnas i dem.
Killen som kapat mitt hade ställt om en massa inställningar så jag är måttligt glad...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"