0x10c, Notch nya spel.

Permalänk
Medlem

0x10c, Notch nya spel.

http://0x10c.com/

Citat:

In a parallel universe where the space race never ended, space travel was gaining popularity amongst corporations and rich individuals.

In 1988, a brand new deep sleep cell was released, compatible with all popular 16 bit computers. Unfortunately, it used big endian, whereas the DCPU-16 specifications called for little endian. This led to a severe bug in the included drivers, causing a requested sleep of 0x0000 0000 0000 0001 years to last for 0x0001 0000 0000 0000 years.

It's now the year 281 474 976 712 644 AD, and the first lost people are starting to wake up to a universe on the brink of extinction, with all remote galaxies forever lost to red shift, star formation long since ended, and massive black holes dominating the galaxy.

Features

Citat:

The game is still very early in development, but here is a list of things we hope to include:

Hard science fiction.
Lots of engineering.
Fully working computer system.
Space battles against the AI or other players.
Abandoned ships full of loot.
Duct tape!
Seamlessly landing on planets.
Advanced economy system.
Random encounters.
Mining, trading, and looting.
Single and multi player connected via the multiverse.

Vad tror vi? Verkar bli ett ambitiöst projekt och ta lite här och varifrån, närmast Eve Online kanske. Sjukt häftigt om allt klickar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Som du skrev, det verkar riktigt ambitöst

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Angående storyn. Vad sjutton har notch rökt för något?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Skrev inte FZ om det som ett aprilskämt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Skrev inte FZ om det som ett aprilskämt?

Han svarar aktivt på Twitter kring frågor om spelet så det är nog inget aprilskämt

https://twitter.com/#!/notch

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Skrev inte FZ om det som ett aprilskämt?

Nja, det var Mars Effect dom skrev om

EDIT: Det är dock identisk layout på denna sida som det var på sidan för Mars Effect... Vilken latmask

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Aprilskämtet gick ut på att spelet skulle heta "Mars Effect", komplett med logga kopierad rakt av från Mass Effect.
Info om spelet var korrekt.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Skrev inte FZ om det som ett aprilskämt?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120404/notch-nya-rymdlir-... nyhet kom lite sent då
http://www.dn.se/blogg/spelblogg/2012/04/04/0x10c/
http://www.dn.se/spel/spel-hem/notch-vill-gora-elite-uppfolja...
http://www.pcgamer.com/2012/04/03/notch-names-his-space-game-...
http://www.forbes.com/sites/alexknapp/2012/04/03/mojang-regis... (de som var först

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Skrev inte FZ om det som ett aprilskämt?

Ursäkta min okunskap, men i min värld är FZ Frank Zappa. Vad syftar du på?

OnT: Ball story

Permalänk

Där ser man, läste det inte så noga när jag såg det första gången. Då är det bara och vänta och se vad det blir av det.

Permalänk
Medlem

marseffect.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnart:

Ursäkta min okunskap, men i min värld är FZ Frank Zappa. Vad syftar du på?

OnT: Ball story

Gå in på www.fz.se så kommer du se att det inte är Frank Zappas svenska fanclub
FZ är en av Sveriges största spelsajter (som SweC fast för spel).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Johnart:

Ursäkta min okunskap, men i min värld är FZ Frank Zappa. Vad syftar du på?

OnT: Ball story

Fragzone, skriver bl.a nyheter om spelrelaterade saker.

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Nja, det var Mars Effect dom skrev om

EDIT: Det är dock identisk layout på denna sida som det var på sidan för Mars Effect... Vilken latmask

Han skojade ju med mass effect om att slutet var så konstigt, meningen var att layouten för hemsidorna skulle vara samma sak det har inte med lathet att göra

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Kommer det vara action eller kommer det vara ett openworld sandbox spel som Minecraft?

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar stentufft, borde tilltala mig som programmerande sci-fi- & spelgalen ingenjör. Jag fastnade inte för minecraft men detta ringer helt klart min klocka. Ska spela den första tillgängliga alpha-alphan!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk

Varför inte bara göra det som ett 5$ DLC till minecraft??

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Jag hoppas notch anställer ett par kunniga grafiker till det nya spelet, så grafiken åtminstone är i samma klass som X2: The Threat, även om jag hoppas den kommer att hålla samma standard som X3. Skulle däremot grafiken vara lika kass som till minecraft så blir det inget köp av det.
Gör den det så komer jag troligtvis att köpa detta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMicke:

Jag hoppas notch anställer ett par kunniga grafiker till det nya spelet, så grafiken åtminstone är i samma klass som X2: The Threat, även om jag hoppas den kommer att hålla samma standard som X3. Skulle däremot grafiken vara lika kass som till minecraft så blir det inget köp av det.
Gör den det så komer jag troligtvis att köpa detta spel.

Minecraft grafiken är ju sharmig. Den är inte gjord för att han inte kan bättre utan mest för det började så och jag med flera gillar sharmen. + ett stort spel skrivet i Java presterar ju som det gör

Skrivet av Uzor:

Kommer det vara action eller kommer det vara ett openworld sandbox spel som Minecraft?

Av vad han twittrat så ska det vara ett openworld action. resten står väll på http://0x10c.com/

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Låter kul för en gammal eve-trader

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

ser riktigt ambitiöst ut. coolt att kunna programmera skeppets dator med egen assembler.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Har han gått och bilvit girig må tro, äh inte minecraft så detta lär gå under samma kategori. Synd att han inte kan göra riktigt spel istället. Mår illa av att se block grafik

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Varför inte bara göra det som ett 5$ DLC till minecraft??

Så vitt jag förstår så står inte Notch och/eller Mojang för DLC. De anser, liksom jag, att det är ett fult sätt att käna pengar på sina fans.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

notch dissar blockgrafiken (verkar det som), vilket på sätt och vis är skönt. Men grafikstilen har använder nu är dock ännu fulare IMO.
Billig 3D är inget jag föredrar.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Skrivet av kvicksilv3r:

notch dissar blockgrafiken (verkar det som), vilket på sätt och vis är skönt. Men grafikstilen har använder nu är dock ännu fulare IMO.
Billig 3D är inget jag föredrar.
http://0x10c.com/screenshots/002.png

Man får hoppas att det kommer se bättre ut!