Permalänk
Medlem

vad skall man välja för moderkort??

Hej!

jag hade : asus m4a88t-v evo/usb3 /socket-am3/ DDR3/ crossfire

men det har tävärr fått sig en sm'll i frakten när den var på reperation så fick jag

detta: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 /Socket-AM3

var det ett bra byte eller är det värdelöst för det sista där känns ganska klent ??

och om det är så tror ni : ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 ligger i ca samma prisklass som det jag hade först för isf kan man tjata till sig et sådan eftersom det inte verkar som det jag fick först finns att få tag i längre??

MVH TIM!

BTW detta är köpt på boulevard.se

Permalänk
Skrivet av Timpan92:

Hej!

jag hade : asus m4a88t-v evo/usb3 /socket-am3/ DDR3/ crossfire

men det har tävärr fått sig en sm'll i frakten när den var på reperation så fick jag

detta: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 /Socket-AM3

var det ett bra byte eller är det värdelöst för det sista där känns ganska klent ??

och om det är så tror ni : ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 ligger i ca samma prisklass som det jag hade först för isf kan man tjata till sig et sådan eftersom det inte verkar som det jag fick först finns att få tag i längre??

MVH TIM!

BTW detta är köpt på boulevard.se

Hittar inte den där sidan på prisjakt..
Vad sjutton är det för sida?

Och en annan fråga: Vad för processor har du tänkt använda till moderkortet? Det är ju viktigare att veta innan du ska välja moderkort,samt resten av komponenterna egentligen.. Så som grafikkort!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

Hej!

jag hade : asus m4a88t-v evo/usb3 /socket-am3/ DDR3/ crossfire

men det har tävärr fått sig en sm'll i frakten när den var på reperation så fick jag

detta: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 /Socket-AM3

var det ett bra byte eller är det värdelöst för det sista där känns ganska klent ??

och om det är så tror ni : ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 ligger i ca samma prisklass som det jag hade först för isf kan man tjata till sig et sådan eftersom det inte verkar som det jag fick först finns att få tag i längre??

MVH TIM!

BTW detta är köpt på boulevard.se

Jag tycker att dom ser oerhört lika ut, skillnaden jag hittar är att det ena använder SB850+VT6330 och det andra SB750 för lagringen.

P8-serien är för Intel-processorer alltså...

Använd jämför-funktionen här:

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/M4A88TDV_EVOUSB3/

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/M4A88TV_EVOUSB3/

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk

Moderkorten är ganska exakt likvärdiga.

lite skillnader finns såsom antal usb-portar, sata 6Gb/s, SB850 istället för SB710 och avsaknad av ps2 för tangentbord. Men allt som allt har du fått ett likadant moderkort som det du hade förut.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=1036907&view=c

Permalänk
Medlem

Nu har jag också tittat igenom det enda jag kan se som är en skillnad är antalet usb portar samt att det är 5st sata3 6gbit istället för sata2 3gbit och att det stödjer raid 5 vilket ditt förra inte gjorde.

Annat än det är skillnaden minimal känner du att du vill ha ett annat moderkort så kan du kanske lägga till lite pengar för att få ett annat som ser estetiskt snyggare ut för mer pengar men du kommer inte hitta något som direkt tillför så mycket mer funktion än de du kunde byta till.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Hej!

det jag har i nu är AMD phenom ll X4 970 3,5ghz am3

och grafikkortet är asus HD6970 2GB pci-e dcll

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar men det ni säger är att p-8 SERIEN ÄR TILL FÖR INTELL OCH INTE AMD??

har ni något förslag till vad man skall välja eller kräva av boulevard som sagt dom skall ju fixa detta??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

Tack för alla svar men det ni säger är att p-8 SERIEN ÄR TILL FÖR INTELL OCH INTE AMD??

har ni något förslag till vad man skall välja eller kräva av boulevard som sagt dom skall ju fixa detta??

Vad håller du på med? Du Skrev vilket moderkort du fick i ersättning redan i första posten och det är ju i stort likadant som det som gick sönder för dig. Ta det så är det väl bra för fan...

Annars så ska du ha ett Moderkort för AM3 alt AM3+. Så svårt är det väl inte.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Vad håller du på med? Du Skrev vilket moderkort du fick i ersättning redan i första posten och det är ju i stort likadant som det som gick sönder för dig. Ta det så är det väl bra för fan...

Annars så ska du ha ett Moderkort för AM3 alt AM3+. Så svårt är det väl inte.

för mig är det svårt! då jag inte är speciellt data kunnig alls och med det nya moderkortet kan jag inte ha två grafikkort i framtiden om jag skulle vilja, heller inte ha i något ljud-kort för moderkortet är inte tillräckligt stort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

för mig är det svårt! då jag inte är speciellt data kunnig alls och med det nya moderkortet kan jag inte ha två grafikkort i framtiden om jag skulle vilja, heller inte ha i något ljud-kort för moderkortet är inte tillräckligt stort!

Hur många fler poster behöver du dom som konfirmerar att det moderkortet du blivit erbjuden är likvärdig det som gått sönder då?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Hur många fler poster behöver du dom som konfirmerar att det moderkortet du blivit erbjuden är likvärdig det som gått sönder då?

chilla! jag har förstått det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

chilla! jag har förstått det!

Och varför skriver du då i hela fridens namn följande:

Skrivet av Timpan92:

Tack för alla svar men det ni säger är att p-8 SERIEN ÄR TILL FÖR INTELL OCH INTE AMD??

har ni något förslag till vad man skall välja eller kräva av boulevard som sagt dom skall ju fixa detta??

När du redan fått svar?? Vem är det då som ska chilla, lillkillen?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och varför skriver du då i hela fridens namn följande:

När du redan fått svar?? Vem är det då som ska chilla, lillkillen?

vad är det för fel kan du inte läsa?? visst det jag har nu är likvärdigt med det jag hade men saknar ändå den extra garfikkort platsen eller hur?? vilket betyder att visst det jag har är lika bra men inte lika stort så vilket skall jag välja handlar inte om det jag har och hade utan det nya jag skall kräva seriost du är inte till någon hjälp så dra "SUPER MOGNA MANNEN"!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

vad är det för fel kan du inte läsa?? visst det jag har nu är likvärdigt med det jag hade men saknar ändå den extra garfikkort platsen eller hur?? vilket betyder att visst det jag har är lika bra men inte lika stort så vilket skall jag välja handlar inte om det jag har och hade utan det nya jag skall kräva seriost du är inte till någon hjälp så dra "SUPER MOGNA MANNEN"!!

?? Båda moderkorten stödjer dubbla grafikkort ingen skillnad där heller jag förstår inte vad du egentligen argumenterar om det är ingen annan skillnad än det jag skrivit och alla andra nämnt det där med grafikkorten är något du själv fabricerat ihop i ditt huvud, ingenting någon annan i den här tråden påtalat.

Nu när jag faktiskt tittar på de får du ett nyare modell av 880G chipset på det moderkort du får i utbyte vilket kan betyda att du kan kanske nyttja minnesbandbredden lite bättre.
Personligen ser jag ingen nackdel mellan korten det du får e utbyte är enligt mig bättre och som jag sa tidigare finns en enda anledning byta ut till dyrare moderkort är att man vill ha det estetiska och möjligen lite bättre kylning på vissa komponenter vid extrem överklockning.

Och vad menade du med det du skrev ovan "visst det jag har är lika bra men inte lika stort"
det har samma formfaktor atx standarden vilket är exakt samma storlek.
Jag skulle säga att det nya e till och med bättre än de förra, med tanke på snabbare sata portar stöd för raid5 nyare chipset.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

vad är det för fel kan du inte läsa?? visst det jag har nu är likvärdigt med det jag hade men saknar ändå den extra garfikkort platsen eller hur?? vilket betyder att visst det jag har är lika bra men inte lika stort så vilket skall jag välja handlar inte om det jag har och hade utan det nya jag skall kräva seriost du är inte till någon hjälp så dra "SUPER MOGNA MANNEN"!!

Du kan alldeles för lite för att skälla på mig grabben.
Läs följande:

Skrivet av BaZZe:

?? Båda moderkorten stödjer dubbla grafikkort ingen skillnad där heller jag förstår inte vad du egentligen argumenterar om det är ingen annan skillnad än det jag skrivit och alla andra nämnt det där med grafikkorten är något du själv fabricerat ihop i ditt huvud och ingenting någon annan i den här tråden påtalat.

Nu när jag faktiskt tittar på de får du ett nyare modell av 880G chipset på det moderkort du får i utbyte vilket kan betyda att du kan kanske nyttja minnesbandbredden lite bättre.
Personligen ser jag ingen nackdel mellan korten det du får e utbyte är enligt mig bättre och som jag sa tidigare finns en enda anledning byta ut till dyrare moderkort är att man vill ha det estetiska och möjligen lite bättre kylning på vissa komponenter vid extrem överklockning.

Och vad menade du med det du skrev ovan "visst det jag har är lika bra men inte lika stort"
det har samma formfaktor atx standarden
och jag skulle säga att det nya e till och med bättre än de förra.

Tack för ett välformulerat svar, Bazze. Tror dock detta kan vara ett hopplöst fall

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Du kan alldeles för lite för att skälla på mig grabben.
Läs följande:

Tack för ett välformulerat svar, Bazze. Tror dock detta kan vara ett hopplöst fall

shit the same! jag löser det på egenhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

shit the same! jag löser det på egenhand!

Så du startar en tråd ang. moderkort. Du vill ha ett moderkort för Intel, socket 1155, men det hjälper våra medlemmar dig med att komma på rätt spår med. Våra medlemmar förklarar också att moderkortet du fått i ersättning mot det gamla som gått sönder är något bättre med nyare chipset. Och alla svar som kommit i denna tråd har förtäljt samma sak. Ändå ifrågarsätter du vad du ska göra i och med P8-serien vilket ingen förnuftig jävel förstår varför.

Sen skiter du i allt och ska lösa det på egen hand.

Alltså gör oss en tjänst, vill du inte lära dig något och ta emot hjälp så håll dig till flashback. Här finns många kunniga på detta forum och du hade redan fått svar men du ska ändå tjata om de förbannade Intel-korten.

Det Moderkort du fått i ersättning är BÄTTRE än det du hade från början.

MVH

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Så du startar en tråd ang. moderkort. Du vill ha ett moderkort för Intel, socket 1155, men det hjälper våra medlemmar dig med att komma på rätt spår med. Våra medlemmar förklarar också att moderkortet du fått i ersättning mot det gamla som gått sönder är något bättre med nyare chipset. Och alla svar som kommit i denna tråd har förtäljt samma sak. Ändå ifrågarsätter du vad du ska göra i och med P8-serien vilket ingen förnuftig jävel förstår varför.

Sen skiter du i allt och ska lösa det på egen hand.

Alltså gör oss en tjänst, vill du inte lära dig något och ta emot hjälp så håll dig till flashback. Här finns många kunniga på detta forum och du hade redan fått svar men du ska ändå tjata om de förbannade Intel-korten.

Det Moderkort du fått i ersättning är BÄTTRE än det du hade från början.

MVH

å herregud!

huvudsaken är det att om du nu är så kunnig på detta så vet du att det grafik kort som jag har är riktigt stort??

vilket betyder att både SATA ingångar och den andra grafikkortplatsen är under mitt grafikkort??
nej det gjorde du troligen inte...
jag ville först och främst veta vad jag skulle byta mot på boulevard som var till svarande mitt första kort och ville veta priset.
Då jag inte hitta det själv på dom olika moderkorten.
Så jag själv har en liten hum om vart det ligger som jag nu vet tack vare bazze!
så kommer du och lägger dig i allt som en jävla stjärna och skall vara härren på teppan!!
så som sagt jag kan lösa detta själv med hjälp av den information jag redan fått!

tack och hej!

Permalänk
Medlem

PS mickeO fixa fram priserna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

å herregud!

huvudsaken är det att om du nu är så kunnig på detta så vet du att det grafik kort som jag har är riktigt stort??

vilket betyder att både SATA ingångar och den andra grafikkortplatsen är under mitt grafikkort??
nej det gjorde du troligen inte...
jag ville först och främst veta vad jag skulle byta mot på boulevard som var till svarande mitt första kort och ville veta priset.
Då jag inte hitta det själv på dom olika moderkorten.
Så jag själv har en liten hum om vart det ligger som jag nu vet tack vare bazze!
så kommer du och lägger dig i allt som en jävla stjärna och skall vara härren på teppan!!
så som sagt jag kan lösa detta själv med hjälp av den information jag redan fått!

tack och hej!

Det är nära på identisk layout på dom två modellerna...

Din första post är:

Skrivet av Timpan92:

Hej!

jag hade : asus m4a88t-v evo/usb3 /socket-am3/ DDR3/ crossfire

men det har tävärr fått sig en sm'll i frakten när den var på reperation så fick jag

detta: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3 /Socket-AM3

var det ett bra byte eller är det värdelöst för det sista där känns ganska klent ??

och om det är så tror ni : ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 ligger i ca samma prisklass som det jag hade först för isf kan man tjata till sig et sådan eftersom det inte verkar som det jag fick först finns att få tag i längre??

MVH TIM!

BTW detta är köpt på boulevard.se

Så du frågar bara om det är ett bra eller dåligt byte. Du frågar om det är ett klent moderkort men det är ju för fan bättre.

Så varför frågar du inte om var sataportar och annat sitter här?

Herren på täppan är jag

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det är nära på identisk layout på dom två modellerna...

Din första post är:

Så du frågar bara om det är ett bra eller dåligt byte. Du frågar om det är ett klent moderkort men det är ju för fan bättre.

Så varför frågar du inte om var sataportar och annat sitter här?

Herren på täppan är jag

jag vet ju redan var sata portar och till svarande sitter??

det jag är ute efter är ett kort i samma storlek som mitt första och till svarande prestanda eller hur man nu skall kalla det

Permalänk
Medlem

Utnämna denna till Roligaste Tråden 2012?

Jag fick mig ett gott skratt i alla fall :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

å herregud!

huvudsaken är det att om du nu är så kunnig på detta så vet du att det grafik kort som jag har är riktigt stort??

vilket betyder att både SATA ingångar och den andra grafikkortplatsen är under mitt grafikkort??
nej det gjorde du troligen inte...

tack och hej!

Och vad menar du då med detta?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Och vad menar du då med detta?

hmm.. mitt nya moderkort är ca 7 cm kortare en det som satt i från början och då sitter det i hop tryckt, visst det finns två grafik ingångar och en mer SATA port men dom sitter båda under mitt garfikkort.

på föregående satt SATA portarna över grafikporten och där garfikkortet sluta fanns det ytligare en plats grafikport och under det igen fanns det en ljudingång??

så min fråga är fortfarande vad för kort skall jag ta som är till svarande mitt gamla?? asså samma storlek och inte lika i hop tryck som det jag nu har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

hmm.. mitt nya moderkort är ca 7 cm kortare en det som satt i från början och då sitter det i hop tryckt, visst det finns två grafik ingångar och en mer SATA port men dom sitter båda under mitt garfikkort.

på föregående satt SATA portarna över grafikporten och där garfikkortet sluta fanns det ytligare en plats grafikport och under det igen fanns det en ljudingång??

så min fråga är fortfarande vad för kort skall jag ta som är till svarande mitt gamla?? asså samma storlek och inte lika i hop tryck som det jag nu har!

Skiljer det 7 cm så har du angett fel moderkort du haft. Du kan ha haft nån mATX version av samma för både de moderkort du angett har samma formfaktor, ATX. Har du glömt ett M i namnet, det brukar vara t.ex.:

M488T-M

För att markera att det är mATX. Skillnaden mellan ATX och mATX är 30.5x24.4 CM vs 24.4x24.4 CM.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Skiljer det 7 cm så har du angett fel moderkort du haft. Du kan ha haft nån mATX version av samma för både de moderkort du angett har samma formfaktor, ATX. Har du glömt ett M i namnet, det brukar vara t.ex.:

M488T-M

För att markera att det är mATX. Skillnaden mellan ATX och mATX är 30.5x24.4 CM vs 24.4x24.4 CM.

då måste det nästan vara så att dom gett mig ett annat en dom har skrivit på följesedeln ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Skiljer det 7 cm så har du angett fel moderkort du haft. Du kan ha haft nån mATX version av samma för både de moderkort du angett har samma formfaktor, ATX. Har du glömt ett M i namnet, det brukar vara t.ex.:

M488T-M

För att markera att det är mATX. Skillnaden mellan ATX och mATX är 30.5x24.4 CM vs 24.4x24.4 CM.

http://www.asus.se/Motherboards/AMD_AM3/M4A88TDV_EVOUSB3/#spe...

det var det som var i från början

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

då måste det nästan vara så att dom gett mig ett annat en dom har skrivit på följesedeln ??

Japp. Detta måste du ringa och kolla, tyvärr inget ovanligt med Boulevard. Har läst någon annan tråd om liknande grejer de fått för sig. Vad är det för chassi du har? (Ursäkta om jag missade detta i tråden)

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpan92:

Kan det inte vara om det nya är större för detta är ATX (står nästan längst ner i spec-fliken)

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Japp. Detta måste du ringa och kolla, tyvärr inget ovanligt med Boulevard. Har läst någon annan tråd om liknande grejer de fått för sig. Vad är det för chassi du har? (Ursäkta om jag missade detta i tråden)

det är lugnt fan inte lätt med datorer som sagt!

jag har NZXT Phantom Special Edition (Red Stripes) full tower