EA framröstad som Amerikas sämsta bolag

Permalänk
Medlem

EA framröstad som Amerikas sämsta bolag

http://consumerist.com/2012/04/congratulations-ea-you-are-the...
ja vad finns det att säga, de förtjänar den titeln.

tråden ligger säkert felplacerad, men har väldigt brotom så jag tog det som verkade mest vettigt!

Mvh David

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur känd denna sidan är? Har själv aldrig hört om den kan ju vara så att en massa personer som bara hatar EA går på denna hemsidan... (Förstå mig inte fel jag tycker inte heller EA är ett bra företag, men sämsta? Nej.)

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Så dom röstade fram EA till amerikas sämsta bolag, och så fick dom som röstade bara välja mellan 2 altenativ? Seems legit...

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av vikham:

Så dom röstade fram EA till amerikas sämsta bolag, och så fick dom som röstade bara välja mellan 2 altenativ? Seems legit...

32 företag i 1on1 matcher till finalen som var mellan två

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Citerar några kommentarer från artikeln:

* "Wow. I'm not a fan of EA, but I just don't see how this makes sense.

EA's market is videogames, which while raking in lots of money, is not really critical for people's lives. Even so, EA has not contributed (yet) to the cataclysmic collapse of the videogame market.

BOA did, and their market is a hell of a lot more important to people's lives.

"

* "That is nothing short of pathetic. A video game company is now considered worse than an overgrown, evil financial company who came this close to crashing the entire world economy. Wow!"

* "Gamers gamed the contest.
This proves that internet polls / petitions are just crap."

Denna röstning är inte legit någonstans.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Så dom röstade fram EA till amerikas sämsta bolag, och så fick dom som röstade bara välja mellan 2 altenativ? Seems legit...

Kolla bakom bilden på tummen man ser ju att det har gått till kvartsfinaler, semifinaler osv. Dom två sista är nog bara den sista avgörande finalen =D

Permalänk
Medlem

Larvigt. Massa geeks som är sura på EA pga Mass Effect. Har inget att göra med huruvida EA är ett dåligt företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Får man fråga hur känd denna sidan är? Har själv aldrig hört om den kan ju vara så att en massa personer som bara hatar EA går på denna hemsidan... (Förstå mig inte fel jag tycker inte heller EA är ett bra företag, men sämsta? Nej.)

Kanske inte så konstigt om du inte känner till konsumentorienterad sida från USA.

Men vad gör EA bra? De har monopolistisk filosofi, köper upp andra tillverkare och styr spelen till att bli urvattnade kopior, allt för snabba pengar. Kan inte komma på något amerikanskt företag som är en så negativ faktor i sin egen bransch.

Permalänk

EA Games it´s all down the drain !

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Lite lustigt att de blev framröstade till detta.

Däremot finner jag det helt otroligt att EA fortsätter att gå med förlust trots alla bra spel de trycker ut på marknaden.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Varför inte? Folk har faktiskt fått rösta fritt på alternativen.

Jah, men det är typen av människor som kollar in denna hemsida, och röstar.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Kanske inte så konstigt om du inte känner till konsumentorienterad sida från USA.

Men vad gör EA bra? De har monopolistisk filosofi, köper upp andra tillverkare och styr spelen till att bli urvattnade kopior, allt för snabba pengar. Kan inte komma på något amerikanskt företag som är en så negativ faktor i sin egen bransch.

inte? how about den andra finalisten? Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite värre i sin egen bransch än EA, no?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Sötast

Tänk världen utan EA games.... Alla studios vi saknat genom åren <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänk världen utan EA games.... Alla studios vi saknat genom åren <3

Vart nog lite tårögd nu ändå :/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Nämn ett bra spel...så får vi se om även jag kan få fram en tår:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

inte? how about den andra finalisten? Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite värre i sin egen bransch än EA, no?

Inte i sin egen bransch. Där är de nästan en i mängden, som med oljebolag.

Permalänk

Va fan Banker gillar väl ingen...alla hatar ju dem!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Inte i sin egen bransch. Där är de nästan en i mängden, som med oljebolag.

Håller inte med:

Skrivet av BJORLING:

Citerar några kommentarer från artikeln:

* "Wow. I'm not a fan of EA, but I just don't see how this makes sense.

EA's market is videogames, which while raking in lots of money, is not really critical for people's lives. Even so, EA has not contributed (yet) to the cataclysmic collapse of the videogame market.

BOA did

, and their market is a hell of a lot more important to people's lives.

"

* "That is nothing short of pathetic. A video game company is now considered worse than an overgrown, evil financial company who came this close to crashing the entire world economy. Wow!"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

WTF...Banks a lot more important to people´s life than Videogames...are they joking;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Och vart är Activision? EA och Ubisoft tillsammans kan inte ens toppa Activision i rövhåleri.

Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Och vart är Activision? EA och Ubisoft tillsammans kan inte ens toppa Activision i rövhåleri.

UBISOFT...nämn inte det namnet...deras anti-kopieringsskydd är ju famous...ställer till mer problem för de som köpt spelet än för piraterna:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Håller inte med:

Men där har du ju det, banker är viktigare, och deras handlingar kan förstöra folks liv i större utsträckning. Men även om man styr en bank snällt så blir många drabbade. Därför får du se till vilken bransch företaget tillhör. Man måste anstränga sig för att få en datorspelstillverkare att bli hatad, medan en bank får hatet mer eller mindre på köpet även om de försöker sköta sig bra. Bank Of America är inte mycket mer hatat än andra banker, EA games är utan tvekan mycket mer hatat än någon annan spelutvecklare.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Men där har du ju det, banker är viktigare, och deras handlingar kan förstöra folks liv i större utsträckning. Men även om man styr en bank snällt så blir många drabbade. Därför får du se till vilken bransch företaget tillhör. Man måste anstränga sig för att få en datorspelstillverkare att bli hatad, medan en bank får hatet mer eller mindre på köpet även om de försöker sköta sig bra. Bank Of America är inte mycket mer hatat än andra banker, EA games är utan tvekan mycket mer hatat än någon annan spelutvecklare.

Jag personligen hatar UBISOFT mera...tror många håller med!? Undersökningen gällde ju amerikanska företag...annars hade UBISOFT vunnit stort!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Jag tror att Bank of America är oändligt mycket värre än EA.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Men där har du ju det, banker är viktigare, och deras handlingar kan förstöra folks liv i större utsträckning. Men även om man styr en bank snällt så blir många drabbade. Därför får du se till vilken bransch företaget tillhör. Man måste anstränga sig för att få en datorspelstillverkare att bli hatad, medan en bank får hatet mer eller mindre på köpet även om de försöker sköta sig bra. Bank Of America är inte mycket mer hatat än andra banker, EA games är utan tvekan mycket mer hatat än någon annan spelutvecklare.

Nu handlar det inte om hat. Nu handlar det om hur kassa de är i respektive bransch. Hur "dåligt" ett företag, kan absolut inte dömas på hur hatad företaget är, så det kan vi lägga åt sidan direkt. Det handlar om vilket företag som är sämst i sin respektive bransch.

och BOA var påväg att förstöra sin bransch, det är inte EA ens nära att göra. långt ifrån.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Varför är inte någon kyrklig organisation med på listan?

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nu handlar det inte om hat. Nu handlar det om hur kassa de är i respektive bransch. Hur "dåligt" ett företag, kan absolut inte dömas på hur hatad företaget är, så det kan vi lägga åt sidan direkt. Det handlar om vilket företag som är sämst i sin respektive bransch.

och BOA var påväg att förstöra sin bransch, det är inte EA ens nära att göra. långt ifrån.

Nja, för det första var det inte ensamma om det och för det andra så skulle de inte förstöra branschen, förändra visst, men bankbranschen finns kvar. Men måste säga att jag tycker EA har förstört mycket i spelbranschen. På 90-talet fanns det gott om nytänk och innovation, EA kväver sådant så fort de köper en konkurrent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabbeo:

Varför är inte någon kyrklig organisation med på listan?

För att de älskar sin religion i det landet. Sedan vet jag inte hur många om kan klassas som företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Kanske inte så konstigt om du inte känner till konsumentorienterad sida från USA.

Men vad gör EA bra? De har monopolistisk filosofi, köper upp andra tillverkare och styr spelen till att bli urvattnade kopior, allt för snabba pengar. Kan inte komma på något amerikanskt företag som är en så negativ faktor i sin egen bransch.

För ett tag sedan sa vi exakt samma sak om activision, det är pga alla skandaler med tex nass effect som ea har kommit i spotlighten nu, ja de gör allt det du säger men det gör activision med.. Fast för tillfället verkar alla ha glömt vad de håller på med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nja, för det första var det inte ensamma om det och för det andra så skulle de inte förstöra branschen, förändra visst, men bankbranschen finns kvar. Men måste säga att jag tycker EA har förstört mycket i spelbranschen. På 90-talet fanns det gott om nytänk och innovation, EA kväver sådant så fort de köper en konkurrent.

Det kommer mer inovation från EA än activision som har släppt samma spel de senaste 5 åren

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!!