Undersökning angående livet och att må dåligt

Permalänk
Inaktiv

Undersökning angående livet och att må dåligt

Goddag
Här kommer bitterf*

Undersökning

Skulle ni vara vänliga att delta i min undersökning?
Syftet för undersökningen främst för mig själv då jag mått dåligt under en längre tid och vill veta hur andra mår och gör för att komma ur den situationen.

Jag kommer INTE att publicera era svar på de skriftliga frågorna, dock kommer jag göra en sammanställning för er på de övriga frågorna.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag tog mig igenom surveyn och hoppas fler göra det. Det tog inte särskilt lång tid

Permalänk

Jag tyckte frågorna var lite riktad åt en viss typ av depression, den typen där folk är deprimerade utan någon direkt anledning. Vilken väl dock är den vanliga. Sedan fick man inte ange graden av depression, då många bara är lite, men vissa är så nedstämda så att de skulle kunna göra en ny Breivik om de bara kunde.

Sedan bara för att man är deprimerad, nedstämd så betyder det inte att man har svårt att slita som en bäver för att nå sitt mål, såsom socialacceptans.

Sitta och glo framför tv etc så blir man bara mer deprimerad, ut och spring istället som mig.

*edit*

Dator bör också såklart undvikas, där man förutom springa kan cykla och träffa personer i liknande sits. (inget vettigt att göra på fritiden, så ut och träna)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag tyckte frågorna var lite riktad åt en viss typ av depression, den typen där folk är deprimerade utan någon direkt anledning. Vilken väl dock är den vanliga. Sedan fick man inte ange graden av depression, då många bara är lite, men vissa är så nedstämda så att de skulle kunna göra en ny Breivik om de bara kunde.

Sedan bara för att man är deprimerad, nedstämd så betyder det inte att man har svårt att slita som en bäver för att nå sitt mål, såsom socialacceptans.

Sitta och glo framför tv etc så blir man bara mer deprimerad, ut och spring istället som mig.

*edit*

Dator bör också såklart undvikas, där man förutom springa kan cykla och träffa personer i liknande sits. (inget vettigt att göra på fritiden, så ut och träna)

+1 på träning. Var ganska deppad ett tag och gick till gymmet för allt annat var rätt tråkigt. Väl där så körde jag på och efter en timme så började jag spontanskratta i fem minuter, kunde inte sluta. Kunde inte heller ta mig upp från golvet efter att totalt kört slut på magen med situps ;). Endorfiner is the shit.

Planerade dator/tv/slö-dagar/perioder är toppen. När de blir rutin bör man se upp.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

om man mår dåligt är det viktigt att ha nått som ger energi. när det är motigt är det lätt att skylla på andra även om det kanske främst är ens eget fel, resultatet är en ond spiral där andra upplever att man är jobbig och kanske avstår från att höra av sig. typiska grejer som man kan må dåligt av är bidragsberoende, inga rutiner och att gå sysslolös

har man tur finns det vänner, familj eller en flickvän som kan hjälpa till men det kan vara svårt för de att förstå vad man går igenom och därför borde man snacka med nån som har varit med förut. på större broar i kalifornien finns det skyltar där det står "there's always hope", bortsett från att svenska översättningen inte funkar lika bra så är det en bra sammanfattning. det kanske är skit nu men om en vecka fattar du inte vad som ens var problemet. kämpa på!

Permalänk
Inaktiv

Okej tack för feedbacken. Första gången jag gör en undersökning!

Ja, röra sig is the shiet. Jag väntar till söndagen sen återkommer jag med resultaten!

Permalänk
Medlem

Jag svarade så gott jag kunde.
Dock var det ett flertal frågor där inga alternativ stämde in på mig.
Exempelvis frågan om ensamhet och utstötthet. Man kan känna sig ensam utan att vara utstött.

Permalänk
Inaktiv

49 personer gjorde då denna undersökning, fasen svårt att få fler folk. Sedan blev det väldigt mycket killar!
Här är resultatet
http://imageshack.us/g/819/69399426.png/

De va intressant men väldigt tråkigt att se att så pass många faktiskt mår dåligt

Ps. fortsätt fyll i enkäten ni som kom efter jag publicerat detta

Permalänk

De flesta har negativa tankar , kanske dagligen, men det betyder inte nödvändigtvis att de dominerar eller överskuggar ens tillvaro. Jag tror det är en del av skillnaden i temperament och läggning som speglar ens självbild. Enkätsvaren tror jag kan ge en överdrivet svart bild.

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Tycka vad man vill om undersökningen i sig och de resultat man kan tro sig utläsa i resultaten, men creds till dig för att du de facto publicerar resultatet så långt – det är något som sker på tok för sällan när det gäller undersökningar som kommer upp här (inte minst de skolrelaterade som kommer upp stup i kvarten). Än större creds om du även publicerar dina egna slutsatser!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Sådär, nu tog man sig igenom den

Hoppas det kan bidra till något gott

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Allmänt är jag aldrig "lycklig" eller känner mig glad på riktigt senaste åren. Vet inte varför egentligen.

Svårt att förstå andra när de är "lyckliga" eller ja glada för inget speceillt kan man säga hmm....