Upphottad nostalgitripp: Pharaoh och snart Zeus samt Emperor i HD

Permalänk

Upphottad nostalgitripp: Pharaoh och snart Zeus samt Emperor i HD

Halloj!

Letandes efter en schyst city builder och besviken på det senaste utbudet inom genren kom jag att tänka på dom gamla goda klassikerna från 90-talet och början av 2000. Trots att ett antal år har gått så är fortfarande, enligt mig, Pharaoh och Zeus med deras deras respektive expansions: Cleopatra och Poseidon, bland de bästa stadsbyggare-spelen någonsin.

Så jag drog helt enkelt fram min dammiga gamla Pharaoh-skiva och installerade spelet. Väl inne i spelet kom jag dock genast till en insikt: spelet är ju gammalt som gatan och har därför inte stöd för högre upplösningar. Då internet har alla svar letade jag efter en lösning och kom efter ett tag fram till en necrobumpad tråd från 2007 där en utvecklare helt nyligen hade bestämt sig för att göra egna patcher för alla dessa underbara spel och expansions med stöd för alla tänkbara upplösningar inklusive kommande stöd för Eyefinity och liknande.

Än så länge finns det bara patcher för Pharaoh och expansionen Cleopatra men utvecklaren ska även släppa uppdateringar för Zeus och co. inom de kommande veckorna.

Så kvällen är kort sagt gjord och jag kände mig tvungen att dela med mig av detta smärre mirakel:
http://widescreengamingforum.com/forum/7252/pharaoh-zeuson-wi...

Permalänk

FAn skrivit i denna tråden 2 gånger nu. Försöker igen:

Tack så hemskt mycket för nyheten. Detta är så jäkla underbart. Det är flera på forumet som jag vet gillar city-builders

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

FAn skrivit i denna tråden 2 gånger nu. Försöker igen:

Tack så hemskt mycket för nyheten. Detta är så jäkla underbart. Det är flera på forumet som jag vet gillar city-builders

Kul att någon annan gillar dessa klassiker!

Permalänk

Installerar Pharaoh nu! Ska bli kul att spela igen. Kom aldrig igång med det spelet. Zeus har jag spelat ihjäl mig på. Hoppas på release snart.

Kommer ihåg när jag och min granne spelade Zeus hos honom. JÄVLAR va kul det var. Det roliga var att hastigheten var så långsam så det hackade fram. Vi trodde att det skulle vara såhär. Och det var när jag fick en ny dator som jag märkte att vi hade fel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Han har släppt Zeus nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tack för info TS, får installera detta gamla spelet igen.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Avstängd

Galet, Detta måste testas.

Pharaoh, Zeus och Emperor är fruktansvärt bra spel.

Tack för tipset!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Provat Zeus nu och det funkade galant.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Lirade igenom Farao för nån månad sedan, grymt roligt spel.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Han har släppt Zeus nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oh, najs! Blir att testa!