Ipad 2 wifi 116gb.... need help

Permalänk
Medlem

Ipad 2 wifi 116gb.... need help

Ska min ipad 2 wifi 16gb kunna använda sig av imessage och facetime eller behöver man ett simkort för det?:S För det verkar inte funka för mig...

Permalänk

Min iPad 2 kan köra Facetime utan sim-kort, se mig själv och skicka meddelande. Även Internet fungerar via mitt lokala WiFi.
Jag kör inte iMessage utan imo.im .

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Står att jag ska titta min nätverksanslutning...... Har startat om, kopplat ifrån wifi, etc.. Inget Verkar funka.... Vad kan man göra..:)

Permalänk

Du måste ju ha någon form av Internet anslutning.
Om du kör med varken GSM(med sim-kort) eller trådlös WiFi... hur skall det kunna fungera då ?!
Facetime programmet startar men sedan kan du inget mera göra.

Det blir ju samma sak som om du ställer om inställningar till Flygplansläge... det funkar inte heller.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Kör wifi men funkar ändå inte:s

Permalänk

Då kan du inte surfa på Internet med Safari heller !?
Då har du ingen WiFi -uppkoppling. Kör du WiFi med annan dator så du vet att WiFi fungerar ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Jag kan surfa på safari men det skiter dig bara när jag ska logga in med mitt Apple id på iMessage/FaceTime, då det helt enkelt inte funkar.. Kör trådlöst med mitt ps3 till datorn annars så det funkar., är väl någon inställning bara eller något på mitt modem som ligger där o hindrar mig från att kunna logga in

Permalänk

Du måste aktivera iMessage i Inställningar annars fungerar det ju inte... I vänsterkollumnen finns både FaceTime och Meddelanden, som du måste ställa in.

Om jag stänger av Meddelanden och kör FaceTime så kan jag inte skicka och om jag startar iMessage så kommer rutan upp att jag måste skapa konto till iTunes...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Just där den säger nej.. Att jag måste kontrollera min nätverksanslutning... Väldigt konstigt... Det som är hela problemet , att jag liksom inte kan aktivera.

Permalänk

Hittade du "Meddelanden" i Inställningar, och är den aktiverad/påkopplad ?
Där lägger du även in Apple-ID uppgifterna.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

jaa, jag hittade det och facetime men kan inte logga in med mitt apple id på någon av dem:S så kan inte aktivera.. har inte gjort det tidigare heller då jag fick ipaden idag.... man ska väl inte behöva göra ett nytt apple id liksom? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

jaa, jag hittade det och facetime men kan inte logga in med mitt apple id på någon av dem:S så kan inte aktivera.. har inte gjort det tidigare heller då jag fick ipaden idag.... man ska väl inte behöva göra ett nytt apple id liksom? :S

Har du köpt den begagnad?

Permalänk
Medlem

nej, helt ny på cdon

Permalänk

Har du kopplat in iPAD på PC'n med USB-kabeln och aktiverat kontot ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

hade ett konto sedan tidigare.. men har kopplat in till datorn, ja.

Permalänk

Med USB-kabeln kopplad till PC'n och med iTunes startat så skall iMessage fungera, även om både GSM/sim-kort och WiFi är avstängt.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Ända meddelandet jag får när jag försöker är: "Kunde inte logga in. Kontrollena din nätverksanslutning och försök igen."

Permalänk

Så ditt problem är inte WiFi eller sim-kort, utan Apple-ID kontot/lösenordet ?!
Kan du inte ens logga in via USB-kabeln så är det inte nätverksproblem för iPAD'en.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

jaaa, det är väl antagligen mitt modem det är fel på eller något:S eller kanske någon bugg i ipaden för jag har annars ett fullt fungernade apple id liksom...

Permalänk

Har du startat om modemet och kan du se att du får giltiga IP-adresser i iPAD's WiFi uppkoppling ?

EDIT: Av någon anledning så får min PC ingen kontakt med iTune Store just nu...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

JA!! jag hittade lösningen.. ganska långsökt om man säger så. Jag var tvungen att ställa in DNS på wifi till 8.8.8.8 istället för det jag hade innan. Hittade lösningen på nätet riktigt glad nu! tack för tiden ni tog er!

Permalänk

Ahhh... du kör med Googles DNS server

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

vet inte ens vad DNS är för något:) finns det någon risk med att byta som jag gjorde nu?

Permalänk

Dynamisk Namn Server översätter www.apple.com till en IP-adress 184.50.173.15 som nätverket kan använda.
Helt okay att byta ut vem som översätter adresser åt dig så länge som de fungerar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

okeej tack för svar!