Paket till Norge borta vems ansvar ?

Permalänk

Paket till Norge borta vems ansvar ?

Den 25:e Aprill skickade jag ett paket med kolli nummer : CC182489736SE www.posten.se för att spåra. Kostade 344 kronor att skicka vilket jag bjussade köparen på. Hursomhelst det står fortfarande att paketet ligger på Konsum...Det rör sig om 16 tv spel som jag har sålt till en kille i Norge han har inte betalat ännu utan jag litade på honom och skickade det. 1900 Kronor skulle han betala. Hursomhelst Konsum skyller på Posten och Posten skyller på Konsum...Jag vet ärligt talat inte om jag orkar bråka för att få mina pengar tillbaks. Vad tycker ni ? Kan jag ens få tillbaks mina pengar om paketet nu är borta ? Och hur i hela friden kan ett paket med spårningsnummer försvinna ???!!! Det är ju därför man tar med nummer för att det inte ska komma bort :(. Blir ledsen och förbannad samtidigt snälla ge mig råd jag lär ju inte vinna mot ett så stort företag som posten va ???.

Permalänk
Avstängd

Posten kan du vinna mot men det är svårt kalla in en super advokat

Permalänk
Medlem

25e April förra året?

Inte så svårt att vinna. Reklamera försändelsen bara, den är ju tydligen borta så de kan inte säga annat.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att någon som jobbar på Konsum såg vad ditt paket innehöll och beslöt sig för att ta hem det till sig själv.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om det är Konsum eller posten. Konsum agerar ombud åt posten och det är då posten som du ska reklamera till. De får sen i sin tur gnälla på konsum men det ska inte drabba dig som slutkonsument. Har paketet aldrig lämnat lokalen efter incheckning så är det en ganska enkel reklamation, förutsatt att du har kvitton på alla spelen då.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Hedersmedlem

Det har alltså inte ens lämnat Konsum eftersom det inte scannats för upphämtning... Har du frågat Posten om de kan dubbelkolla? Dvs ring Posten, fråga om några andra upphämtningar scannats det datumet. Om inte så borde det vara Posten som failat att scanna, däremot om andra paket scannats så känns det ju som att Konsum inte ens lämnat det till Posten...
Trist oavsett dock. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Jävla härke att läsa, http://www.posten.se/img/cmt/PDF/pav.pdf
Men om jag inte har fel för mig så är försändelsen försäkrad för upp till 5000 spänn om du har kollinummer. Någon får gärna rätta mig om jag har fel. Hursomhelst får du ligga på Posten. Och kanske vänta lite längre, stod något om två månader i pdf:en jag länkade. Men ring deras kundtjänst är mitt bästaste tips.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Jag fick fylla i en lapp på paketen vad det innehöll och värdet etc. 16 spel 1900 kronor skrev jag. Hon i konsum sa att jag inte kan få ersättning av posten om jag inte kan bevisa vad paketet innehöll...Ja menar ska man göra en videofilm varje gång man packeterar ett paket eller å sen filma hela vägen till inlämningsstället så dom ser att man inte plockar ut något ?. Mina bevis är ju bla våran långa mail konversation om vilka 16 spel han valde osv så det kan jag väl vinna på i en rättegång ?. Tycker det verkar krångligt lika bra att skita i det orkar inte bråka med varken konsum eller posten blir ju bara ännu mer deprimerad :(...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanoob87:

Den 25:e Aprill skickade jag ett paket med kolli nummer : CC182489736SE www.posten.se för att spåra. Kostade 344 kronor att skicka vilket jag bjussade köparen på. Hursomhelst det står fortfarande att paketet ligger på Konsum...Det rör sig om 16 tv spel som jag har sålt till en kille i Norge han har inte betalat ännu utan jag litade på honom och skickade det. 1900 Kronor skulle han betala. Hursomhelst Konsum skyller på Posten och Posten skyller på Konsum...Jag vet ärligt talat inte om jag orkar bråka för att få mina pengar tillbaks. Vad tycker ni ? Kan jag ens få tillbaks mina pengar om paketet nu är borta ? Och hur i hela friden kan ett paket med spårningsnummer försvinna ???!!! Det är ju därför man tar med nummer för att det inte ska komma bort :(. Blir ledsen och förbannad samtidigt snälla ge mig råd jag lär ju inte vinna mot ett så stort företag som posten va ???.

Om du söker på Posten.no så ser du att paketet kommit fram till utlämningsstället i Norge.

Sendingen er ankommet KIWI Greåker
28.03.2012 17:19, 1720 GREÅKER
Siste hentedato: 18.04.2012 Sendingen kan hentes på KIWI Greåker.
Åpningstider: Man - Fre: 0700-2300, Lør: 0800-2100

Permalänk

Solklart Postens ansvar. Du har betalat för en tjänst som innefattar försäkring från Postens sida. Har du reklamerat så borde du få igenom denna.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk

Lite OT, men skicka ALDRIG, NÅGONSIN varor i förskott! Speciellt inte till andra länder, han kan ju bara strunta i att betala och då kommer du inte att kunna göra någonting.

Permalänk
Avstängd

Som sagt så är ju ditt paket framme i norge, verkar som det har slarvats med scanningen bara...

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Om du söker på Posten.no så ser du att paketet kommit fram till utlämningsstället i Norge.

Sendingen er ankommet KIWI Greåker
28.03.2012 17:19, 1720 GREÅKER
Siste hentedato: 18.04.2012 Sendingen kan hentes på KIWI Greåker.
Åpningstider: Man - Fre: 0700-2300, Lør: 0800-2100

Fyfan vad gött nu känns det mycket bättre tack ska du ha ! Du ska ha medalj för det du gjorde riktigt bra att du sökte på posten i norge. Facepalm varför tänkte jag inte på det :P. Evigt dig tacksam har mailat köparen nu så vi får hoppas han hämtar det :). Konstigt att det har legat på hans utlämningställe sedan mars och han inte fått veta något ? fyfan för posten ska alldrig mer andävnda posten nästa gång blir det dhl tror jag.

Permalänk
Medlem

DHL är sju resor värre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanoob87:

Fyfan vad gött nu känns det mycket bättre tack ska du ha ! Du ska ha medalj för det du gjorde riktigt bra att du sökte på posten i norge. Facepalm varför tänkte jag inte på det :P. Evigt dig tacksam har mailat köparen nu så vi får hoppas han hämtar det :). Konstigt att det har legat på hans utlämningställe sedan mars och han inte fått veta något ? fyfan för posten ska alldrig mer andävnda posten nästa gång blir det dhl tror jag.

Ingen fara, bara kul att kunna hjälpa till, hoppas det löser sig för dig med kunden.

Permalänk

Idag så hämtade han ut paketet allt löste sig :). Blir bara så förbannad på Svenska postens otrevliga kundservice. Varför kunde inte dom nämt att dom glömt scanna och hänvisa mig till att söka på Norska posten ? Fyfan för inkompetent personal på posten. Killawife är DHL 7 resor dyrare med ?. Det är ju fel på hela svenska posten och deras hutlösa priser jag har köpt 30 KG spel ifrån Tyskland det kostade bara 400 kronor. Vad kostar det om du skickar 30 KG i sverige ? Mycket mer. Både Engelska posten och Tyska posten är mycket billigare fyfan för våran post varför betalar vi så dyrt bevis på att vi är dumma i sverige.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Datanoob87:

Idag så hämtade han ut paketet allt löste sig :). Blir bara så förbannad på Svenska postens otrevliga kundservice. Varför kunde inte dom nämt att dom glömt scanna och hänvisa mig till att söka på Norska posten ? Fyfan för inkompetent personal på posten. Killawife är DHL 7 resor dyrare med ?. Det är ju fel på hela svenska posten och deras hutlösa priser jag har köpt 30 KG spel ifrån Tyskland det kostade bara 400 kronor. Vad kostar det om du skickar 30 KG i sverige ? Mycket mer. Både Engelska posten och Tyska posten är mycket billigare fyfan för våran post varför betalar vi så dyrt bevis på att vi är dumma i sverige.

Skönt att det löste sig. Dock håller jag med, det lär ju inte vara första gången någon ringer om liknande, varför kollar inte posten dessa saker när problem uppstår?
Har också undrat ett tag varför t.ex. dessa norska scanningar inte visas på posten.se's tracking. Beställde t.ex. nyss grejer från USA, och kan följa händelserna hela vägen från avsändaren till mitt uthämtningsställe här hemma på USPS's hemsida. På Posten.se står bara vad som hänt sedan de ankom till Sverige...

Svenska posten ligger helt enkelt efter resten av världen... :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanoob87:

Idag så hämtade han ut paketet allt löste sig :). Blir bara så förbannad på Svenska postens otrevliga kundservice. Varför kunde inte dom nämt att dom glömt scanna och hänvisa mig till att söka på Norska posten ? Fyfan för inkompetent personal på posten. Killawife är DHL 7 resor dyrare med ?. Det är ju fel på hela svenska posten och deras hutlösa priser jag har köpt 30 KG spel ifrån Tyskland det kostade bara 400 kronor. Vad kostar det om du skickar 30 KG i sverige ? Mycket mer. Både Engelska posten och Tyska posten är mycket billigare fyfan för våran post varför betalar vi så dyrt bevis på att vi är dumma i sverige.

Vd:n ska ju ha 900 000 i månadslön med -.-

Som tur är fick han ju inte det i slutändan

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H