Permalänk

Köpa lösa tangenter till chery MX red?

Jag tänker köpa ett tangentbord med chery MX red tangenter. Jag har inte bestämt mig för vilket bara.

Men i mitt sökande så upptäckte jag att Corsair Vengeance K60 Performance har tangenter med lite räfflat gummi. Se här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649421#extra
Fast efter att ha tittat lite på recensioner så är jag ganska övertygad om att jag inte vill ha just det tangentbordet.

Då till min fråga om jag köper ett annat tangentbord med chery MX red brytare kan man köpa lösa liknande tangenter och i så fall var?

Jag gillar iden med dessa tangenter för handen på hjärtat hur många gånger har man inte suttit och tryckt E S D F i stället.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Tack för tipset men det är inte just färgen jag är ute efter utan känslan i fingertoppen så man vet att man är rätt.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Sök på forumet om inget annat, vet att någon länkade i en tråd till nåt ställe man kunde beställa alla möjliga tangenter till cherry-mx på.

Permalänk
Medlem

Finns kanske någon som har ett corsair tangentbord som kan tänka sig att sälja till dig.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Geekhack brukar funka bra. Köpte zinc keycaps för nån vecka sen av en snubbe där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack. Men åter igen det är bara annan färg på dessa det är inte det jag är ute efter.
Färgen spelar ingen roll det kan vara svarta för min del bara det är räfflat gummi på.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Enligt den här tråden på geekhack så går det kanske att köpa dem från Corsair, maila och fråga.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Annars så är det bara du gör en sökning på ebay.com.
"Cherry mx keycaps"
Alla kommer passa och det finns en hel del att välja mellan.

Permalänk
Medlem

Jag har röda WASD och 123456 i rött gummi om du vill köpa. Fick med dem i Corsair K60 lådan.

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Annars så är det bara du gör en sökning på ebay.com.
"Cherry mx keycaps"
Alla kommer passa och det finns en hel del att välja mellan.

Hur många av dem är i räfflad gummi? Läs OP nästa gång.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SevenFour:

Hur många av dem är i räfflad gummi? Läs OP nästa gång.

Haha, allt som finns på marknaden kan man få tag på ebay. Finns mer än ebay.com, även taobao finns.
Lär dig att inte dryga nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Geekhack brukar funka bra. Köpte zinc keycaps för nån vecka sen av en snubbe där.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det och skriva på?
Tänkte mig att det borde bli lite hårdare för fingrarna speciellt om man skriver mycket.

Även jag är intresserad av vad TS söker, verkar inte finnas på ebay vad jag hittar men jag kanske letar fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Hur är det och skriva på?
Tänkte mig att det borde bli lite hårdare för fingrarna speciellt om man skriver mycket.

Även jag är intresserad av vad TS söker, verkar inte finnas på ebay vad jag hittar men jag kanske letar fel.

Dom är lite tyngre, kör bara wasd och esc. Är galet nice i fps spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av PierreB:

Dom är lite tyngre, kör bara wasd och esc. Är galet nice i fps spel

Skickades från m.sweclockers.com

Med tyngre menar du att det är lättare att trycka ner knapparna antar jag.
Tänkte bara klargöra det så att folk inte tror att det kommer göra switchen svårare att trycka ned.

Hittade denna tråd på deskthority, kanske vore något för TS.
http://deskthority.net/viewtopic.php?f=11&t=2386

Permalänk
Skrivet av SevenFour:

Enligt den här tråden på geekhack så går det kanske att köpa dem från Corsair, maila och fråga.

Jag har mejlat nu, får se om det nappar där

Skrivet av huttala:

Hittade denna tråd på deskthority, kanske vore något för TS.
http://deskthority.net/viewtopic.php?f=11&t=2386

Tack dom hade varit perfekta om det nu är gummi som det ser ut att vara. Men jag tror det är rubber dome tangenter

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Med tyngre menar du att det är lättare att trycka ner knapparna antar jag.
Tänkte bara klargöra det så att folk inte tror att det kommer göra switchen svårare att trycka ned.

Hittade denna tråd på deskthority, kanske vore något för TS.
http://deskthority.net/viewtopic.php?f=11&t=2386

Nä förutom att en av mina skrapar i kanten på esc

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Haha, allt som finns på marknaden kan man få tag på ebay. Finns mer än ebay.com, även taobao finns.
Lär dig att inte dryga nästa gång.

Okej. Länka till de efterfrågade tangenterna på Ebay.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Casper_83:

Jag har mejlat nu, får se om det nappar där

Tack dom hade varit perfekta om det nu är gummi som det ser ut att vara. Men jag tror det är rubber dome tangenter

Det är cherry switchar på det tangentbordet, eller ja, det är kinakopior av cherry switchar, men tangenterna ska vara kompatibla med cherry switchar iaf.
Vet inte om det är gummi eller inte men det ser iaf ut som det, bara skapa ett konto där och fråga honom om det skulle vara av intresse.

Permalänk
Skrivet av Casper_83:

Då till min fråga om jag köper ett annat tangentbord med chery MX red brytare kan man köpa lösa liknande tangenter och i så fall var?

Jag gillar iden med dessa tangenter för handen på hjärtat hur många gånger har man inte suttit och tryckt E S D F i stället.

Är det tangenter som utmärker sig från de övriga tangenterna du söker, eller är det just detta "räfflade gummit" du är ute efter? Jag vet inte hur det är med QPAD MK-85, men med QPAD MK-80 följer det i alla fall med orangea tangenter som man kan ersätta WASD med, om man tycker att man har nytta av det. Eller så kan du ersätta andra tangenter med de orangea.

Permalänk
Medlem

Detta är vad TS söker

http://imageshack.us/photo/my-images/853/k60dredkey.jpg/

Har tyvärr inget svar dock

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Skulle du vara intresserad av detta tangentbordet då du letar efter ett nytt med röda mx-brytare ?
http://cdn.overclock.net/5/50/505f7c16_vbattach220016.jpeg
skriv i sådana fall i "intressekoll ducky shine dk9008s" tråden eller skicka ett meddelande

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Är det tangenter som utmärker sig från de övriga tangenterna du söker, eller är det just detta "räfflade gummit" du är ute efter? Jag vet inte hur det är med QPAD MK-85, men med QPAD MK-80 följer det i alla fall med orangea tangenter som man kan ersätta WASD med, om man tycker att man har nytta av det. Eller så kan du ersätta andra tangenter med de orangea.

http://i41.tinypic.com/2rz4cj6.jpg

Va lustigt jag beställde MK-85 igår kväll Jag har även köpt tangenterna av en vänlig själ som var ägare till ett K-60. Hoppas det funkar nu ska ta kort och visa er i så fall. Det var inte färgen som jag var ute efter.

Yes!!! exakt.

Skrivet av Than00b:

Skulle du vara intresserad av detta tangentbordet då du letar efter ett nytt med röda mx-brytare ?
http://cdn.overclock.net/5/50/505f7c16_vbattach220016.jpeg
skriv i sådana fall i "intressekoll ducky shine dk9008s" tråden eller skicka ett meddelande

Tack men jag tror inte det hade passat mig. Dessutom har jag redan beställt ett QPAD MK-85

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Nu har jag nog löst det.
Jag beställde et QPAD MK-85 riktigt snyggt men dyrt imo.
Jag fick köpa tangenterna av en här på forumet som är ägare till ett K-60.

Men fortsätt gärna skriva verkar som det är fler som letar efter dessa tangenter.

Jag återkommer med bild på mitt moddade MK-85 och även svaret på mejlet jag skickade till Corsair.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk

Är själv intresserad av att slänga på sådana tangenter på mitt mk-50 så är det någon som har sådana liggandes i onödan är det bara att hojta.

Permalänk

Jag fick svar idag från Corsair. Detta är vad de skrev tillbaka när jag frågade om man kunde köpa dessa tangenter löst. Alltså De orangea gummerade som kommer med Corsairs K-60 Tangentbord.

Not yet. We are still making the accessories for the keyboard. Should be ready by late Q2. Thanks

Kristine Lagunilla

Sales Support/Distribution and System Integrator

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

vilka knappar kan man ha till cherry mx black?

Vad har du för t-bord?

Här finns skisser på olika t-bords layouter: http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Som du ser finns det olika layouter från olika t-bords tillverkare.

Har själv ett Ducky Shine 3 med Cherry MX Black, dock inte ISO layout (Nordisk, Engelsk), utan ANSI layout (USA).

Dessa tangenter/sets (keycaps) passar till ISO t-bord med Cherry MX Black, Red, Blue, Clear osv.
http://www.maxfps.se/keycaps

Om inget annat nämns i texten.

Här är en bild på mitt ISO/Nordiska Ducky Shine 3 med Cherry MX Red med Duckys ISO/Nordiska gula keycaps set, förutom dom 2 svarta "BEER BREAK" capsen.

Här är en bild på mitt ANSI Ducky Shine 3 med Cherry MX Black med ett ANSI Cherry MX rainbow keycaps set. Gammal bild.

Som mitt ANSI Ducky Shine 3 Cherry MX Black ser ut nu.

Cherry MX keycaps.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk