Går det att använda en 7" surfplatta till pdf:er, blir det för litet?

Permalänk
Medlem

Går det att använda en 7" surfplatta till pdf:er, blir det för litet?

Har en Asus transformer som fungerar riktigt bra men är ute efter en billig platta till, såg att det finns HTC Flyer för under 2k men duger det med 7" för pdf:er, eller blir det för litet?

Permalänk
Medlem

Det är gränsfall med iPadens 10" och 1024x768, tycker jag. Iallafall PDF:er som är tänkta som A4:ans utskrifter.

Permalänk

Håller med. Tycker 10" är på gränsen. Fungerar, men inte mer. 7" tror jag inte en sekund på.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk

Jag tycker de går bra att läsa på min iphone?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av Perc:

Det är gränsfall med iPadens 10" och 1024x768, tycker jag. Iallafall PDF:er som är tänkta som A4:ans utskrifter.

9,7" för att vara exaxt.

10 är ju nästan 15 och 15 är ju nästan 20. Ser du vad lätt det drar iväg

Permalänk
Medlem

Funkar bra på Galaxy Note med

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tycker det nästan är för litet och för dålig upplösning på galaxy tab 10.1, så 7 tum, nae...
Det beror lite på formatet på pdf-dokumentet, ezpdf har ju cropfunktion så man slipper massa döyta, men 1920x1080 eller liknande hade vart bättre, då kan man hålla skärmen närmare och ännu ha detaljerna på bokstäverna.

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att zooma ändå, eller?

Permalänk
Medlem

7" räcker gott för mig. Sitter på en galaxy note och tycker den är i största laget

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det är väl bara att zooma ändå, eller?

Tror inte du vill zooma varje sida om du läser bok m.m.

Om han ska ha den speciellt till PDF så är de antagligen inte bara en sida.

Permalänk
Medlem

Om du bara ska ha den som platta nr.2 så kör på den:-)

Tänk på att i flyern så sitter det "bara" en 1Ghz motor;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

En sak du kan tänka på är att google av någon anledning gjort så att du förlorar en liten bit av skärmytan i honeycomb till en list med knappar. Så just flyern har inte 7" effektiv yta om du inte kör gingerbread eller någon annan verision.

Skrivet av jonthan:

Om du bara ska ha den som platta nr.2 så kör på den:-)

Tänk på att i flyern så sitter det "bara" en 1Ghz motor;)

1,5ghz faktiskt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En sak du kan tänka på är att google av någon anledning gjort så att du förlorar en liten bit av skärmytan i honeycomb till en list med knappar. Så just flyern har inte 7" effektiv yta om du inte kör gingerbread eller någon annan verision.
1,5ghz faktiskt

Helt korrekt:)
Fel av mig;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jag skulle påstå att det beror helt på pdfen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har en 7tums, i de flesta fall fungerar det bra, men till vissa webbsidor blir det för litet. att den sen ryms i inner fickan på vinterjackan är ett stort plus.

Permalänk
Medlem

Det är klart att det går att läsa på en 7-tums skärm. Många läser ju tom på sina mikroskopiska Iphone skärmar.
Själv tycker jag att det blir alldeles för liten text för att det ska kännas bekvämt, såvida man inte zoomar (och det tröttnar man ganska snabbt på att göra hela tiden..).
Jag brukar läsa på en Asus transformer (som har ungefär samma yta som en Ipad, men med lite andra mått). Det går bra vad gäller textstorleken, men ska man se en hel sida av en PDF på en gång så blir det för liten text i min smak.

Skulle verkligen uppskatta om det dök upp någon större(till ytan) läs eller surfplatta. Kanske någon med uppvikbar yta ?
Det lär väl komma om ett par år.

Men som sagt, tom en Iphone går utmärkt att läsa på om man står ut med textstorleken.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

På en Kindle Fire (7 tum, en upplösning på 640·1024) så är det definitivt för litet. Först och främst ligger problemet i upplösningen, 7 tum och 768·1366 skulle nog fungera rätt bra.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!