Abonnemang med både telefon och surfplatta?

Permalänk
Medlem

Abonnemang med både telefon och surfplatta?

Hej!

Jag skall precis uppgradera min gamla HTC Desire till en Samsung Galaxy S2, och är även sugen på en Samsung Tablet. Är det någon som vet om man kan kombinera ett abonnemang med båda två?

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Permalänk
Medlem

beror på vilken operatör du har. tror bara telia har sk tvillingkort numera.

Permalänk
Medlem

Såg att "the phone house" hade erbjudande med just dessa två i ett paket. Vet dock inte hur dom har löst abbonemangsfrågan.

http://www.phonehouse.se/Kampanjer/1492861

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Såg att "the phone house" hade erbjudande med just dessa två i ett paket. Vet dock inte hur dom har löst abbonemangsfrågan.

http://www.phonehouse.se/Kampanjer/1492861

Spännande! Ska se närmare där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Permalänk
Medlem

Det är en WiFi tab som ingår i paketet hos thephonehouse, så man får köra wifi-hotspot från telefonen om man vill surfa på den.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Det är en WiFi tab som ingår i paketet hos thephonehouse, så man får köra wifi-hotspot från telefonen om man vill surfa på den.

Jo, men det gör ju inget. Abonnemanget har fri surf, så man använder ju mobilen som hotspot. Synd att det bara är Telenor som har erbjudandet - värdelöst här uppe i norr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Maximum Formula // Intel Q8200@2.8 gHz // Thermaltake Macho HR-02 // MSI HD Radeon 6950 2gb Twin Frozr III // 2 gb corsair dominator 5-5-5-15 800mHz // Corsair CXV2 500W // 2 x 500gb 7200RPMdiskar // 1 x 1 Tb 7200 RPMdisk

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på - om du inte har tillgång till ett eluttag så ÄTER Wifi-hotspot upp batteriet på en halv dag...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Inaktiv

Köp ett mobilt bredbandsabonnemang för plattan, Tele2:s Smallabonnemang kostar 79 kr/mån, 2 GB surf.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på denna http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil57/ men det verkar för bra för att va sant - vad är haken?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Haken är att det bara är 1Mbit i sekunden som max.

Permalänk
Medlem

Fine för 57 spänn kan man knappast begära mer för flatrate svtplay/youtube går ju bra på 1mbit, eller? Jag har även läst det finstilta och det jag annars hittar är 3 månaders uppsägsningstid. Så om man ångrar sig så lär man få ligga ut med WOOPING 171kr..

Jag hittar iaf inga fler dolda avgifter

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag kör med detta i min ipad. Det är ju dock bara datatrafik och inget annat men det går ju liksom inte att ringa med en ipad ändå

3Bredband Surf.
Pris 89 kr/mån
Nedlänk Upp till 6 Mbit/s
Upplänk Upp till 1,4 Mbit/s
Inkluderad data 2 GB
Uppsägningstid 1 mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Jag funderar på denna http://www.universal.se/mobiltelefoni/mobil57/ men det verkar för bra för att va sant - vad är haken?

Intressant, frågan är hur täckningen är. Får hem en laptop snart där det troligen finns uttag för simkort men saknar själva modemet. Så med ett reservdelsmodem(till en annan modell eftersom den inte finns med modem) och det simkortet blir det ju en väldigt smidig dator med billigt internet överallt(där täckningen tillåter).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Det är telenors nät dom kör på - aldrig använt det.

--------------

Mailade Dom....

den 6 februari 2012 frågade Du:

Ert abbongemang - Mobil57 för endast 684kr/år. Hade varit perfekt till min surfplatta. Men vad är haken? Hur kan det vara så billigt? Ingen är ju ens i närheten. Jag vet ni endast har 1mbit ner och uppsägsningstid på 3 månader men ändå? Var är haken?

... Kanske snart kund

------------

Universal svarade:
Ärendenummer: 1077754 Skapad: den 6 februari 2012
Klicka här för att svara på detta mail.

Hej!

Tack för ditt mail.

Det finns ingen hake, detta är de pris vi på Universal Telecom har för denna tjänst.

Med vänlig hälsning

Nicklas Larsson

Kundtjänst
Universal Telecom

Är Du inte nöjd med svaret? Klicka här för att ställa en följdfråga!

Mobil 18. Det billigaste mobilabonnemanget! Läs mer här www.uvtc.com/sweden/Mobil/Default.aspx

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Det är telenors nät dom kör på - aldrig använt det.

--------------

Mailade Dom....

den 6 februari 2012 frågade Du:

Ert abbongemang - Mobil57 för endast 684kr/år. Hade varit perfekt till min surfplatta. Men vad är haken? Hur kan det vara så billigt? Ingen är ju ens i närheten. Jag vet ni endast har 1mbit ner och uppsägsningstid på 3 månader men ändå? Var är haken?

... Kanske snart kund

------------

Universal svarade:
Ärendenummer: 1077754 Skapad: den 6 februari 2012
Klicka här för att svara på detta mail.

Hej!

Tack för ditt mail.

Det finns ingen hake, detta är de pris vi på Universal Telecom har för denna tjänst.

Med vänlig hälsning

Nicklas Larsson

Kundtjänst
Universal Telecom

Är Du inte nöjd med svaret? Klicka här för att ställa en följdfråga!

Mobil 18. Det billigaste mobilabonnemanget! Läs mer här www.uvtc.com/sweden/Mobil/Default.aspx

Jag använder sedan en månad tillbaka Universal som operatör till min privata mobiltelefon och är mycke nöjd vad gäller tjänster, drift och kundservice. Priset var det som från början verkade orimligt, men, fakturan blev likförbannat så trevlig som dom sagt, 89 kr.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Sweet, Tack för input Golf_ men du kör "Mobil 18" förvisso men det är ju bara en annan prisplan men tjänsterna, service/support är ju detsamma. Hur fick du det till 89kr? Ja det kostar ju 18kr så har du väl ringt/sms:at lite också Dessutom verkar Telenors nät rätt vettigt.

Ska beställa. Kan inte bli dyrare än 3x57kr om man passar på att säga upp abonnemanget direkt.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Värt att tänka på - om du inte har tillgång till ett eluttag så ÄTER Wifi-hotspot upp batteriet på en halv dag...

Håller din så länge?

Skrivet av El_Raspberry:

Köp ett mobilt bredbandsabonnemang för plattan, Tele2:s Smallabonnemang kostar 79 kr/mån, 2 GB surf.

Tror inte att Tele2 tillåter tvillingkort?

Permalänk
Medlem

Har haft mobil 57 sen i somras. Har fungerat fint. Inga dolda utgifter men faktura skickas ej ut under 250kr. Gjorde mig lite nervös...tog lång tid innan jag fick första fakturan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Håller din så länge?

Vet inte, testa de för första gången här om veckan...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Har haft mobil 57 sen i somras. Har fungerat fint. Inga dolda utgifter men faktura skickas ej ut under 250kr. Gjorde mig lite nervös...tog lång tid innan jag fick första fakturan.

Jaha? Jag tänkte bara använda surf-delen, så jag kommer aldrig över 57kr, kommer ju ta 4,3 månader för min första faktura fan va NICE

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Sweet, Tack för input Golf_ men du kör "Mobil 18" förvisso men det är ju bara en annan prisplan men tjänsterna, service/support är ju detsamma. Hur fick du det till 89kr? Ja det kostar ju 18kr så har du väl ringt/sms:at lite också Dessutom verkar Telenors nät rätt vettigt.

Ska beställa. Kan inte bli dyrare än 3x57kr om man passar på att säga upp abonnemanget direkt.

Så lite så, kände att det var tvunget då jag är nöjd med vad de har erbjudit så här långt.

Exakt, 89 kr kommer från den användning jag står för.

Telenors nät är helt okej, ingenting för den som bor i de norra delarna av landet (som jag tidigare). Men, bor man i närhet till en större stad så skall det inte vara några problem.

Lycka till!

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite och passar på att fråga ifall det finns något sätt att "kopiera" simkortet så att man kan ha sitt vanliga simkort på mobilen för att ringa och surfa med. Samt samma abonnemang på paddan men där räcker det att kunna surfa för min del.

Permalänk
Medlem

Finns säkert semi-kriminella som kan kopiera ett simkort åt dig men räkna med en kostnad på tio-tusentals kronor.

Mig veterligen är det bara Telia som erbjuder tvillingkort idag, kostar väll runt 50kr / månad. Fungerar enbart på vissa abonnemang, ej de nya "Flex" abonnemangen tex.

Annars har Telenor en schysst deal via återförsäljare, "Maxdealen" Du får Iphone 4S + Ipad 2/3 3G/4G för 799kr / månad. Då är det fastpris på telefonen och obg med surf på båda enheterna (tvillingkort i Ipaden).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

"iPhone 4S 16 GB Svart + iPad 2 16 GB Svart WiFi med 3Total. Du betalar endast 499:-/mån i 24 månader. Samtal, surf, sms och mms ingår. "

Den är ju prisvärdare....

Permalänk
Skrivet av kallabaz:

Håller din så länge?

Tror inte att Tele2 tillåter tvillingkort?

Tag sedan nu men tänkte svara med att Tele2 har tvillingkort, kostar men gör telias också, har reklam på tvn nästan varje dag om det.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 2000+:

Mig veterligen är det bara Telia som erbjuder tvillingkort idag, kostar väll runt 50kr / månad. Fungerar enbart på vissa abonnemang, ej de nya "Flex" abonnemangen tex.

Även Telenor har tvillingkort. Kostar 29 kr i månaden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

skulle inte rekommendera någon att köpa något från Universal Telecom pga deras ondskefulla telemarknadsföring där de försöker lura personer