Tipsa mig om skyrimquests! (spoilers)

Permalänk
Medlem

Tipsa mig om skyrimquests! (spoilers)

Hej. Har nu lagt ned 80 timmar (enligt steam) på det här spelet.
Jag är lvl 51 och har max i de skillträds som jag använder. Det känns halvintressant att börja levla i alla andra skillträd bara för att gå upp i level. Jag dödar allting utan problem och har kört på svåraste svårighetsgraden hela spelet.

Jag har därför tänkt att börja "bli klar" med spelet så att jag kan spela något annat rpg(paralellspelar sällan två spel i liknande genres).
Jag har därför nu tagit tag i mainquesten något. Har kommit tills att jag precis besegrat alduin för första gången på bergstoppen. Vilket jag inte tror är så långt.

Men, jag vill ha tips om quests och questserier jag "bara inte får missa" innan spelet är slut. Så vad har ni för favoritquests som ger wow-upplevelser? Som tar en till fantastiska miljöer, ställer en mot riktigt tricksiga fiender och ger en härliga loots?

Jag har tagit alla dragon priests sofar (inte han som man får längre fram i mainquesten och inte den sista när man har fått ihop alla quests).
Jag har mest questat ur Whiterun, Windhelm och Winterhold(samt college). En del ur Riften också, men det tyckte jag var lite tråkigt... Har funderat på Markarth eftersom det ser jättehäftigt ut Har hittills bara gått förbi utanför.

Och fråga: Får man spela vidare när man klarat ut storyn?

Permalänk
Medlem

Rekomenderar att du questar i markart som du funderade själv på och ja man får fortsätta spela när man är klar med mainquesten:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, du kan spela vidare efter main questet. Dark brotherhood, thief guild, companions, mage guild är några större quest lines som är kul Göra quest för deadric prinsar är kul också. Sen så kan du ju gå med stormcloaks eller imperial (och thalmor) och hjälpa en av dem att vinna kriget.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem