Let's Play - Något utöver det vanliga!

Permalänk
Medlem

Let's Play - Något utöver det vanliga!

Tjenare, alla bröder därute!
För tre dagar sedan startade jag en youtubekanal, där jag tänkte lägga upp lite klipp där jag spelar skräckspel och skiter ner mig. Ville testa på "entertainment scenen" lite, eftersom det alltid varit något av en dröm för mig att få stå ute som offentlig person och få människor att skratta i den annars så ofta dystra tillvaron.

Hittills tycker jag att mina klipp håller en väldigt okej klass för att vara en såpass nybörjare inom området, kanske tillochmed snäppet bättre än PewdiePies då han precis började! Jag ogillar dock att ha så höga tankar om mig själv, så jag håller mig ödmjuk och säger istället hellre att de åtminstone inte suger. :3

Mitt problem är att få människor att kolla in min kanal. Om de inte ser den så kommer de aldrig få de goda skratten som jag vill bjuda på, och mitt arbete kommer försvinna ut i tomma intet.

Därför ber jag er alla: Kolla in min kanal, se om det är något som passar er. Tycker ni det jag gör är bra, så lämna gärna en tumme upp och lägg kanske någon av mina videos som "favorit". Det hade gett min dröm en oslagbar lyckospark på traven, och jag är verkligen uppriktigt tacksam för allt sådant!

*länk borttagen* - Här har ni den! Se till att skratta, skrika, och låt er bli underhållna under klippen. Det förtjänar ni, och det bjuder jag på!

Ödmjuka hälsningar
Viewtish

marknadsföring
Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk

Kollade runt lite och det liknar pewdie pie lite men om du kunde hitta ett skräck spel där det finns co-op och du kör med nån annan skulle sätta videorna bort från mängden.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FudgieCars:

Kollade runt lite och det liknar pewdie pie lite men om du kunde hitta ett skräck spel där det finns co-op och du kör med nån annan skulle sätta videorna bort från mängden.

Jo, det är lätt att det liknar Pewdie lite eftersom vi gör samma sorts commentary på ungefär samma spel.

Därför har jag valt att till största delen välja spel/mods som han inte gjort något på ännu. Övervakar flera sidor flera gånger dagligen för att kunna vara först ut med custom stories. Dessutom försöker jag undvika att falla in på hans spår så mycket som möjligt, och försöker istället bygga en "egen karaktär", so to speak.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem

Svengelskan är inte att leka med i dessa klipp! Dessutom är det alldeles för uppenbart att du spelar spelen bara för att försöka vara rolig. Känns inte naturligt alls.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Svengelskan är inte att leka med i dessa klipp! Dessutom är det alldeles för uppenbart att du spelar spelen bara för att försöka vara rolig. Känns inte naturligt alls.

Min engelska kan jag inte göra något åt rent spontant, uttrycken lär jag mig under tiden jag spelar.

Naturligtvis "försöker jag vara rolig", det är ju mitt främsta mål. Att ge den stunden av glädje till människor. Visst kan jag försöka mig på att göra ett videoklipp där jag endast kommenterar vad som händer, men då hade jag lätt försvunnit bland massorna av Let's playare.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk

Känns som att du försöker härma pewdie, eller som att du tittat alldeles för mycket på hans klipp, tycker det blir lite löjligt när du säger "bros" och "broah" hela tiden, precis som pewdie. Sen eftersom jag inte tycker pewdie är speciellt rolig heller så kan du kanske ana varför detta inte riktigt heller går hem hos mig.

Håller med Goldfinger om att det känns väldigt onaturligt, när du i en video säger "what's dat?" till ett ljud precis efter du dött av det som lät för 30 sekunder sen.

Men mitt tips är att fortsätta så länge det är roligt, och försöka att skaffa dig en egen stil, och faktiskt försöka att skaffa dig en så egen stil som möjligt, för att slippa bli kallad pewdie-kopia

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Känns som att du försöker härma pewdie, eller som att du tittat alldeles för mycket på hans klipp, tycker det blir lite löjligt när du säger "bros" och "broah" hela tiden, precis som pewdie. Sen eftersom jag inte tycker pewdie är speciellt rolig heller så kan du kanske ana varför detta inte riktigt heller går hem hos mig.

Håller med Goldfinger om att det känns väldigt onaturligt, när du i en video säger "what's dat?" till ett ljud precis efter du dött av det som lät för 30 sekunder sen.

Men mitt tips är att fortsätta så länge det är roligt, och försöka att skaffa dig en egen stil, och faktiskt försöka att skaffa dig en så egen stil som möjligt, för att slippa bli kallad pewdie-kopia

Just "bros" är väldigt oturligt för min del att PewDie kör som sin stora grej, det sitter djupt rotat i mig efter många års WoW-lirande då jag kallat guildmates för "bros" i ventrilo.

Men som sagt, jag försöker för varje klipp separera mig mer och mer från PewDie-stilen. Tittat oroväckande mycket på hans klipp dock, så det är inte helt lätt!

Det är otroligt mycket man säger omedvetet medans man spelar in, munnen går mer eller mindre oavbrutet utan vidare mycket tanke före man säger. Därför sägs en hel del som ligger på "grunt vatten" i hjärnan, vilket i nuläget ofta blir något som Pewdie skulle sagt, tråkigt nog.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem

Tror ni vi kan nå upp till EN subscriber till idag? ;3 Hade verkligen kännt grymt att ha tio prenumeranter innan jag går till sängs, då har jag faktiskt nära nog dubblat antalet från att jag vaknade i morse!

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk

Amnesia är sånt klassiskt spel som alla väljer att youtuba om och verkar vara det som skrämmer folk mest, dock blir det tråkigt i längden att se på:/ Amnesia hit Amnesia dit.

Vad för sorts stil vill du ha?
Är det att du ska bli rädd, är skräckspel din grej du vill köra?
Jag såg att du skrivit Alice: Madness Returns som ett "horror" lir? Kollade lite på din part 1 av det, har själv spelat igenom spelet och vill nog kalla det mer Psykologiskt fantasy äventyr, man blir inte rädd av liret så jag tror inte det blir nån rolig film du gör om du fortsätter. Och som sagt din första del är juh inte kul att se på:/

Kanske testat F.E.A.R.2 ? Kan stark rekomendera det.
Jag vet att jag inte gör några videor bättre än dig, men man vill som flera andra säger se mer känsla, mer jävla skräck i dig.
Då är det kul och se.
Har nåt klipp från när jag lira F.E.A.R 2, så jävla rädd jag blev.
http://www.youtube.com/watch?v=MRJg-arFDE4&list=UUp-mtcHbqoMI...
http://www.youtube.com/watch?v=LmvotyYwcEk&feature=relmfu

Jag kan tänka mig att följa dig, men förväntar mig lite mer riktigt rädsla som gör det hela till kul, så man kan skratt åt dig:)

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem

Jag vill inte vara negativ för det är ett stort steg för vissa att blotta sig på nätet och dessutom få respons.
Men det känns en aning "krystat" om du förstår vad jag menar.

Försök istället att hitta din grej, din karaktär. Bästa vore väl om du slutade att kolla på pewdie som du uppenbarligen tittar på och påverkas av.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frontlack:

Amnesia är sånt klassiskt spel som alla väljer att youtuba om och verkar vara det som skrämmer folk mest, dock blir det tråkigt i längden att se på:/ Amnesia hit Amnesia dit.

Vad för sorts stil vill du ha?
Är det att du ska bli rädd, är skräckspel din grej du vill köra?
Jag såg att du skrivit Alice: Madness Returns som ett "horror" lir? Kollade lite på din part 1 av det, har själv spelat igenom spelet och vill nog kalla det mer Psykologiskt fantasy äventyr, man blir inte rädd av liret så jag tror inte det blir nån rolig film du gör om du fortsätter. Och som sagt din första del är juh inte kul att se på:/

Kanske testat F.E.A.R.2 ? Kan stark rekomendera det.
Jag vet att jag inte gör några videor bättre än dig, men man vill som flera andra säger se mer känsla, mer jävla skräck i dig.
Då är det kul och se.
Har nåt klipp från när jag lira F.E.A.R 2, så jävla rädd jag blev.
http://www.youtube.com/watch?v=MRJg-arFDE4&list=UUp-mtcHbqoMI...
http://www.youtube.com/watch?v=LmvotyYwcEk&feature=relmfu

Jag kan tänka mig att följa dig, men förväntar mig lite mer riktigt rädsla som gör det hela till kul, så man kan skratt åt dig:)

Haha, ett av mina största problem är att jag främst blir tyst när jag blir "lagom" rädd. Därför låter det ofta som om jag inte varit vidare rädd genom klippet, för jag har istället suttit närmast paralyserad, baktryckt i stolen och inte sagt ett ord då jag hållt på att skita ner mig. De gångerna man hör mig skrika är ofta då det är extremt, ett bra exempel är i "IT'S RAPING TIEM" videon jag gjorde där jag spelade Haunted Stairwell. Då hör man ett rejält skrik, men då satt jag också och kallsvettades i tjugo minuter efter att jag spelat in klippet.

Tror faktiskt att jag, som du på ett eller annat sätt sa, skulle få bättre respons om jag visade min rädsla och närmast skrek rätt ut oftare.

Angående Alice: Madness returns så upptäckte jag själv att det blev rätt trist, så jag har inte direkt haft lust att spela mer av det. Är helt öppen för att testa Fear dock.

Skrivet av Devil May Cry:

Jag vill inte vara negativ för det är ett stort steg för vissa att blotta sig på nätet och dessutom få respons.
Men det känns en aning "krystat" om du förstår vad jag menar.

Försök istället att hitta din grej, din karaktär. Bästa vore väl om du slutade att kolla på pewdie som du uppenbarligen tittar på och påverkas av.

Har påbörjat ett mindre, personligt "projekt" för att ändra på detta. Försöker rannsaka mig själv lite och hitta lite egna jargonger. Får se hur det går, förhoppningsvis bättre.

Tack för all feedback, mycket uppskattat!

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem

F.E.A.R 3, kan det vara något? Någon som spelat både tvåan och trean och kan jämföra? Kommer inte spela igenom och streama båda, utan jag tar då det som kan ge mest tjejiga skrik.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du har lite för bråttom. Pewdiepie blev inte stor över en natt, han jobbade sig fram gradvis och upptäckte sin stil och lyssnade på feedback. Kollade dina klipp och det märks hur influerad du är av pewdie. Saker som att titta fram bakom hörn och ropa "hellooo" i en gäll röst eller hur du döper dina klipp är saker som är så typiska för honom, och det känns helt enkelt lite för krystat. Det jobbiga med sånt där är att man måste vara först, annars drunknar man bara i ett hav av kopior av den som lyckades vara först. Lets plays är så otroligt populära just nu så alla vill syssla med dom, så det är svårt att slå sig in på marknaden. Det känns som att din främsta motivation för att göra det här är för att bli partner så det känns inte naturligt för fem öre. Ursäkta om jag är hård men jag tror uppriktigt sagt att du slösar din tid.

Men vill du fortsätta skulle jag vilja tipsa om Condemned-spelen, 1 och 2 till PC, dom är asläskiga (:

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kneegrow:

F.E.A.R 3, kan det vara något? Någon som spelat både tvåan och trean och kan jämföra? Kommer inte spela igenom och streama båda, utan jag tar då det som kan ge mest tjejiga skrik.

tycker du ska spela alla tre spelen i FEAR serien. själv tycker jag ettan har mest atmosfär medan tvåan har mer jump scares. trean skulle jag vilja säga är en blandning mellan ettan och tvåan. Alla spelen kommer garanterat ge mycket bra innehåll till din kanal. Se bara till att hitta din egna stil tills du gör let's play på FEAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kneegrow:

F.E.A.R 3, kan det vara något? Någon som spelat både tvåan och trean och kan jämföra? Kommer inte spela igenom och streama båda, utan jag tar då det som kan ge mest tjejiga skrik.

jag tyckte inte alls fear 3 va i närheten som de andra, dem andra har jag hoppat till flera gånger i, medans fear 3 va typ kill, kill, kill, kill, kill bara
men det är ju olika från person till person hur pass skrämd man kan bli, är inte så lätt skrämd själv så kanske kan vara de
skulle dock säga att det hade nog varit mycket roligare att kolla på om de va 2 personer som spelade (för då kan man ha kul åt hur ena personen är mot andra osv) men kan ju vara lite svårare att hitta spel för det.
har ej kollat på dina klipp än, ska göra det senare idag när man hittar lite vettigare internet

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Kneegrow:

F.E.A.R 3, kan det vara något? Någon som spelat både tvåan och trean och kan jämföra? Kommer inte spela igenom och streama båda, utan jag tar då det som kan ge mest tjejiga skrik.

Jag spelade igenom F.E.A.R.2 som jag skrev tidigare, och det är utan snack det bästa i serien.
Jag ville få ut mest "skita på mig upplevelse" av liret så jag hade släkt i hela lägenheten, headset på och bara lira efter 12 på natten.
Sinnesjukt läskigt på många ställen då.

Efter jag klarat igenom det så testade jag 1:an, sög totalt tyckte jag. Lira inte mkt. Man fick en hint om att nu blir det läskigt, så då vart man på nåt sätt beredd. Sen var juh grafiken sämre så det drog ner upplevelsen en del också.

Efter lång och spännande väntan på F.E.A.R.3 så kom liret tillslut.
Gjorde samma stäming som med 2:an i lägenheten å börja lira.
FY FAAAN! vad besviken jag blev. Allt läskigt från 2:an var som bortblåst.
Man gick bara runt och sköt hela tiden. Jag gick aldrig runt det helt, men kom nog bra nära slutet.
Jag ville så gärna uppleva samma sak som i 2:an, men icke.
Så jag kan bara rekomendera att lira 2:an. Till och från i liret blir det bara massa skjutanden och action, men kan man stå ut med det
så blire riktigt rysligt på många ställen:)

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laimolaito:

tycker du ska spela alla tre spelen i FEAR serien. själv tycker jag ettan har mest atmosfär medan tvåan har mer jump scares. trean skulle jag vilja säga är en blandning mellan ettan och tvåan. Alla spelen kommer garanterat ge mycket bra innehåll till din kanal. Se bara till att hitta din egna stil tills du gör let's play på FEAR.

Du menar, hitta min egen stil först, innan jag sätter igång med FEAR?

Har funderat på att spela Amnesia från början eller liknande, det kan nog vara ett bra sätt att finna sin egen stil. Vet dock inte hur populärt det skulle vara.

Har någon lite statistik på hur fort det gick för pewdie? Hur mycket views han hade under tiden han spelade in sina första klipp?

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

skulle dock säga att det hade nog varit mycket roligare att kolla på om de va 2 personer som spelade (för då kan man ha kul åt hur ena personen är mot andra osv) men kan ju vara lite svårare att hitta spel för det.

Det svåraste är att hitta någon som är intresserad av att göra det. En irl polare är mer eller mindre borträknat för tillfället, har inte överhuvudtaget introducerat dem till min youtubekanal ännu.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kneegrow:

Det svåraste är att hitta någon som är intresserad av att göra det. En irl polare är mer eller mindre borträknat för tillfället, har inte överhuvudtaget introducerat dem till min youtubekanal ännu.

Tipset är ju att presentera kanalen för polare osv.. SÅ kanske dom länkar vidare till mer vänner och så får du ett par första subscribers. Eller att du skulle försöka ta dig in som partner på någon sorts community. Har hört att det finns något som heter necessary gaming som söker folk för att göra youtube klipp åt dom.

Permalänk
Medlem

Har nu börjat spela Amnesia storyn från början. Krystar inte fram nåt, utan låter allt komma. Inte säkert jag kommer publicera dehär klippen, beror på hur kvaliten blir.

Tror iallafall det kommer hjälpa mig lite på traven att hitta min egen stil.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem

Håller med de andra när de menar att du borde köra din egna stil, även om du inte gör det medvetet eller om du nu gör det så är det sjukt likt pewdiepie. Försök bara att hitta din egna stil där du känner dig som mest bekväm

Permalänk

Angående hur detta liknar Pewdiepie så är jag kluven, hans scen är enorm och han spelar det mesta. Det enda jag kan tipsa om är att inte lira hans spel, leta efter spel som "behöver" recognition precis som du, det tjänar ni ju alla på. Försök vara först på spel som inte blivit stora alltså. Ta en titt på Robbaz kanal för inspiration, han e ett genius

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Äntligen hemma med nät som går att använda!
skumma igenom några videor och de första jag tänkte på va
fixa storleken på filmerna! så att man inte får en svart fyrkant runt hela i, mycket störigt.
sen va det också ljud kvalitén när du pratar, väldigt dålig kvalité på ljudet och det gör det hela jobbigare att lyssna på. (mycket flås mm.)

jobba lite på Engelskan, är ju ifs lättare sagt än gjort men just so you know liksom, lite lättare att lyssna om det är lätt att förstå och höra vad du säger.

märkte också att några klipp så lät spel ljudet väldigt mycket mer än din röst, vilket igen blir lite jobbigt att lyssna på då det är vad du säger man är ute efter mer eller mindre

och självklart, kör spel du vill spela! ta inte ett spel bara för att det är populärt eller för att ingen annan har gjort det (ifs bra om ingen annan har gjort det) men tycker du inte om spelet så blir det ju trist att spela och då blir det också trist att lyssna på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Äntligen hemma med nät som går att använda!
skumma igenom några videor och de första jag tänkte på va
fixa storleken på filmerna! så att man inte får en svart fyrkant runt hela i, mycket störigt.

Ärligt talat ingen aning om hur man gör detta. Förslag?

Kör med Fraps och Camstudio.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kneegrow:

Ärligt talat ingen aning om hur man gör detta. Förslag?

Kör med Fraps och Camstudio.

Det gör du i ditt redigeringsprogram. Man brukar kunna gå in i typ "rendering settings" eller något liknande och ändra, eller så brukar man kunna göra det i slutet när man exporterar filmen. Har dock ingen aning om hur man gör det i Camstudio, går det inte där rekommenderar jag dig att byta till något annat. Själv använder jag Sony Vegas Pro.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Något som skulle vara intresant enligt mig vore oldschool spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Något som skulle vara intresant enligt mig vore oldschool spel

När det gäller riktiga oldschool spel så kommer jag direkt att tänka på det gamla Amigaspelet Elvira : Mistress of the dark.
http://en.wikipedia.org/wiki/Elvira:_Mistress_of_the_Dark
http://www.youtube.com/watch?v=FuDzQLx4wP4
På sin tid var det en riktig höjdare. Sin tids Amnesia skulle man kunna säga.

Skulle mer än gärna se en modern remake på det.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Kommer ge mig på första FEAR nu en stund tänkte jag, kanske får ihop del ett i serien. Ska dock iväg på date om cirka en timme, så har lite pressat schema ikväll!

Förresten, håll tummarna för mig! En riktig toppbrud som jag lyckats få på kroken.

Visa signatur

Thou upset, brothren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kneegrow:

Kommer ge mig på första FEAR nu en stund tänkte jag, kanske får ihop del ett i serien. Ska dock iväg på date om cirka en timme, så har lite pressat schema ikväll!

Förresten, håll tummarna för mig! En riktig toppbrud som jag lyckats få på kroken.

Alma ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Inaktiv

Förlåt, men hela den här tråden dör du fiskar och ber att okända människor ska prenumerera på dina imitationer av en annan kille...det är bara sorgligt.

"Snälla, prenumerera på mig så jag vet att jag är poppis", kom igen?

AFV, det är kul!

Skickades från m.sweclockers.com