Permalänk
Medlem

Nyköpt musmatta ojämn/vågig/rynkig?

Köpte en musmatta till tjejen då hon gillade hur den såg ut. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=378665
Nu när den rullades ut så var den väldigt ojämn, så att säga vågig/rynkig.

Skall de vara så? Hur kan man ordna den att bli rak? Tips och trix?

Vänligen
Hzup

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Använd den

Jag har en steelseries qck+(samma matta men svart och större), den har nästan slätat ut sig helt och hållet nu efter två dagars användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Använd den

Jag har en steelseries qck+(samma matta men svart och större), den har nästan slätat ut sig helt och hållet nu efter två dagars användning.

Använt den en dag nu. Utan märkbar förbättring...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det dåliga:
Tubförpackat förstör mjuka musmattor tyvärr.
Har testat både den tjocka och den tunna qckmattan.. och även sedan provat pressa med viktade skivor (1 vecka eller 2).. De blir aldrig helt plana. Jag provade dock inte strykjärn innan ja kasserade dom men de ska man inte behöva.

Det bra: (eventuellt)
Har sett i en lokal datoraffär att det säljs Qck Steelseries spelmotiv TYG-mattor i platt låda.
(NU väntar jag bara på att de gör samma med en utan motiv :[.. och kör vidare med min gamla men plana påsförpackade eyepad).

Permalänk
Medlem

Dom blir visst helt plana, det tar tid bara.

Har 10+ Mjuka mattor och alla är helt plana, använd musmattan så blir den plan.

Behöver ingen tyngd eller något skit på, låt dom vara och använd mattan.

Permalänk
Medlem

Eventuellt kan det bero på hur länge det lagrats, isåfall om du har tur så. Men mina 2 mattor ville då inte (och inte bara jag).

Sen vill ja vara tydlig.. jag pratar om HELT plana.. alltså inte ens några 1/3mm vågor någonstans. Min tjocka hade 2st ~1+mm vågor (om ja minns rätt) fortfarande efter någon dryg månads användning efter press, det hade inte ändrats med mer tid det är jag säker på. Sen är det dåligt att man ska behöva vänta alls, dom borde övergå helt till de platta förpackningarna dom har för motiv-tygmattorna. Varför göra det tekniskt o-optimalt (annat än billigt). hoppas hoppas

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle inte acceptera att det ser ut på det viset, även om musmattan blir plan efter en vecka eller så. Köper man en produkt så vill man att den ska fungera korrekt direkt när man tar den ur lådan, inte efter några veckor.

Det är väl bara att skicka tillbaka den på öppet köp, alternativt reklamera den.

Permalänk

Har en likadan fast med Fnatic-motivet, blev efter en dag helt slät. Verkar som att du har fått ett ex som blivit dåligt packat.

Permalänk

Min "QPAD UC Large"-musmatta betedde sig likadant när jag fick den. Idiotiskt nog har någon gjort valet att rulla ihop musmattorna och sedan paketera ihop det hela, så när man får sin musmatta är den helt deformerad.

Hur som helst tog det inte särskilt många dagar innan majoriteten av musmattans yta blev slät, den första natten lät jag musmattan ligga under ett strykjärn – men det gjorde inte särskilt mycket om jag ska vara ärlig. Det bästa man verkar kunna göra är att använda musmattan. Helst med låg muskänslighet så att man måste göra stora rörelser med musen. Dock buktar den fortfarande ut en aning i dess nedre vänstra hörn, vilket nog aldrig kommer att lösa sig då jag aldrig drar musen över den ytan.

Permalänk
Medlem

Kanske testa att köra den i en tvättmangel om du har tillgång till en?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ja tydligen har inga andra gamers eller progamers problem med deras mjuka mattor att dom inte är plana iaf.

Jag har mjuka mattor ifrån alla större tillverkare och varianter och har aldrig ens haft problem med att mattorna inte blir plana.
Ja sure vissa tar längre tid att bli plana än andra, ex Qpad CT har en hårdare yta än QCK+ därav tar lite längre tid etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja tydligen har inga andra gamers eller progamers problem med deras mjuka mattor att dom inte är plana iaf.

Du verkar inte så petnoga med uttalanden iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Du verkar inte så petnoga med uttalanden iallafall.

Nepp.