BF3, jag och brorsan kan inte joina samma server

Permalänk
Medlem

BF3, jag och brorsan kan inte joina samma server

Tjenare!

Min bror fyllde år i tisdags och fin en ny dator, och idag köpte jag battlefield till honom för att han ville ha det. så nu när vi tänkte spela lite så kan vi inte gå in på samma server. Vi kan spela på olika servrar, men inte på samma! Vad är problemet? Någon som vet?

jag har googlat och det är fler som har samma problem och jag har inte hittat något bra svar till mitt problem.

Så jag vore väldigt tacksam om någon smart person här vet hur man kan göra. Tack!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk

Antagligen för att ni delar uppkoppling och har samma IP.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Om du har ComHem och deras Netgear så måste du stänga av UPnP. hade samma problem.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Antagligen för att ni delar uppkoppling och har samma IP.

Men vi kan spela på olika servers...Vad är skillnaden om vi spelar på samma då? Och hur fixar jag detta?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Googla "Static outgoing port mapping". Kan vara det som spökar.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Det är UPNP som skapar detta problem, 100%. vi hade samma problem nämligen. UPNP stänger du av i routerinställningarna

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cryqer:

Tjenare!

Min bror fyllde år i tisdags och fin en ny dator, och idag köpte jag battlefield till honom för att han ville ha det. så nu när vi tänkte spela lite så kan vi inte gå in på samma server. Vi kan spela på olika servrar, men inte på samma! Vad är problemet? Någon som vet?

jag har googlat och det är fler som har samma problem och jag har inte hittat något bra svar till mitt problem.

Så jag vore väldigt tacksam om någon smart person här vet hur man kan göra. Tack!

Det är väl en vanlig serverinställning för att stoppa fuskare.

Permalänk
Medlem

Om det inte räcker i routern så får ni stänga av UPNP och SSDP Discovery i services.msc

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robzzi:

Om det inte räcker i routern så får ni stänga av UPNP och SSDP Discovery i services.msc

Har gjort det, men det fungerar ändå inte. Gjorde det på båda datorerna. nå mer tips?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaskulan:

Det är UPNP som skapar detta problem, 100%. vi hade samma problem nämligen. UPNP stänger du av i routerinställningarna

har gjort det nu. Fungerar ändå inte :/ mer tips?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Antagligen för att ni delar uppkoppling och har samma IP.

Man har ju inte samma ip för att man bor i samma hus.

Permalänk
Medlem

Hejsan MartenKL,

Skrivet av MartenKL:

Det är väl en vanlig serverinställning för att stoppa fuskare.

Nja, att blockera två olika spelkonton som försöker joina med samma IP# känns inte som fusk.
Då är det bättre att blockera när samma spelkonto försöker joina mer än en gång, oavsett IP#.
Men det känns som att den funktionaliteten borde ligga i Battlelog.
(det borde vara möjligt att vara inloggad på samma Battlelog-konto från flera IP#, så länge enbart en inloggning spelar)
Det blir snabbt krångligt...

Permalänk
Medlem

Hejsan Tholun,

Skrivet av Cryqer:

Har gjort det, men det fungerar ändå inte. Gjorde det på båda datorerna. nå mer tips?

UPnP-ändringen skall du framförallt göra i din router, vilken för det mesta sitter i ditt modem.
Man brukar nå routern genom att "surfa" till 192.168.0.254 eller någon liknande address, kolla i dokumentationen för din router

Jag antar att ni har var sitt konto i Battlelog.

Vad för felmeddelande får den som försöker joina?
Har ni försökt använda "invite"-funktionen?
Kan ni spela co-op?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Man har ju inte samma ip för att man bor i samma hus.

Jo det har man. Man har samma external IP, men olika internal IP.

Gå in på den här adressen på olika datorer till ditt hus så kommer du se att du har samma ip
http://whatismyipaddress.com/

Men om du går in i cmd och skriver ipconfig så får du upp din internal och den är olika

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Tholun,

UPnP-ändringen skall du framförallt göra i din router, vilken för det mesta sitter i ditt modem.
Man brukar nå routern genom att "surfa" till 192.168.0.254 eller någon liknande address, kolla i dokumentationen för din router

Jag antar att ni har var sitt konto i Battlelog.

Vad för felmeddelande får den som försöker joina?
Har ni försökt använda "invite"-funktionen?
Kan ni spela co-op?

Tjenare!

Jag tror faktiskt inte att jag behöver någon hjälp nu. Jag gjorde såhär: http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/lox0a/how_to_pl...

Och det verkar fungera!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Burks:

Man har ju inte samma ip för att man bor i samma hus.

Nej, men han skrev "om ni delar uppkoppling", dvs "om ni är anslutna genom samma router". Då har man samma externa IP-adress.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Nej, men han skrev "om ni delar uppkoppling", dvs "om ni är anslutna genom samma router". Då har man samma externa IP-adress.

Inte riktigt sant, i många fall ja men inte alla, själv har jag ett bryggat modem och 5 globala IP vilket betyder att jag endast kan koppla upp 5 enheter i modemet utan en extra router och då går alla som går genom routern på samma globala IP. Men beroende på leverantör och modem kan man mycket väl ha olika globala IP så länge man är ansluten via kabel/trådlöst direkt till modemet.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av som99:

Inte riktigt sant, i många fall ja men inte alla, själv har jag ett bryggat modem och 5 globala IP vilket betyder att jag endast kan koppla upp 5 enheter i modemet utan en extra router och då går alla som går genom routern på samma globala IP. Men beroende på leverantör och modem kan man mycket väl ha olika globala IP så länge man är ansluten via kabel/trådlöst direkt till modemet.

Det känns dock rimligt att anta att TS delar IP-adress med sin bror.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Det känns dock rimligt att anta att TS delar IP-adress med sin bror.

Ja just nu om dem går på samma router men jag pekade ut att det inte är en omöjlighet med flera globala IP och det är relativt vanligt om man har ADSL från bredbandsbolaget och bor i en stad, då får många dem bryggade modemen med telefoni och 5 globala IP. För här på tråden skrevs det friskt att man har samma globala IP om man bor i samma hus vilket absolut inte stämmer i alla lägen, så då är det inte konstigt att jag påpekar det så inte folk tror att så är alltid fallet.

Så det kan kan mycket väl vara så att trådskaparen har ett bryggat modem följt av en router och då behöver hans bror bara koppla upp sig direkt via det bryggade modemet så kan dem båda spela på samma server.
Bara för att han har en router betyder inte det att vi vet vilken typ av modem och anslutning han har då många sätter router efter bryggade modem för att alla bryggade modem inte har wlan.

edit: så jag frågar nu TS, vad har du för typ av anslutning samt modem/router lösning hemma?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ja just nu om dem går på samma router men jag pekade ut att det inte är en omöjlighet med flera globala IP och det är relativt vanligt om man har ADSL från bredbandsbolaget och bor i en stad, då får många dem bryggade modemen med telefoni och 5 globala IP. För här på tråden skrevs det friskt att man har samma globala IP om man bor i samma hus vilket absolut inte stämmer i alla lägen, så då är det inte konstigt att jag påpekar det så inte folk tror att så är alltid fallet.

Så det kan kan mycket väl vara så att trådskaparen har ett bryggat modem följt av en router och då behöver hans bror bara koppla upp sig direkt via det bryggade modemet så kan dem båda spela på samma server.
Bara för att han har en router betyder inte det att vi vet vilken typ av modem och anslutning han har då många sätter router efter bryggade modem för att alla bryggade modem inte har wlan.

edit: så jag frågar nu TS, vad har du för typ av anslutning samt modem/router lösning hemma?

Om du läser längre upp så verkar TS ha löst sitt problem

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Det är väl en vanlig serverinställning för att stoppa fuskare.

Hur? jag har kör i samma aerver med vänner från mitt hus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Tjenare!

Jag tror faktiskt inte att jag behöver någon hjälp nu. Jag gjorde såhär: http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/lox0a/how_to_pl...

Och det verkar fungera!

Kan någon översätta och förklara på svenska? Jag hittar inget som heter HKEY med mera?

Permalänk
Medlem

Hejsan Evolved,

Skrivet av Evolved:

Kan någon översätta och förklara på svenska? Jag hittar inget som heter HKEY med mera?

Enligt inlägget skall man gå in i registret i sin dator.
Det gör du med kommandot "regedit" (register editor)

Om du inte har någon vana av att editera i registret skall du vara extra försiktig.
Om du gör fel kan du göra registret korrupt och då kan i princip vad som helst hända med din dator; allt från att ett visst program slutar fungera till att datorn slutar fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Antagligen för att ni delar uppkoppling och har samma IP.

Det har aldrig varit ett problem för mig och min fru som ofta spelar på samma server. Vi delar uppkoppling och jag misstänker har samma ip.
Aldrig stött på problemet sen bf3 släpptes... och aldig under alla bf2 åren heller.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB