Vilket är det bästa grafikkortet på marknaden nu?

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa grafikkortet på marknaden nu?

som sagt, vilket är det bästa? Går det att lira LoL och strema samtidigt utan något lagg på högsta av både spelet och stream då?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

som sagt, vilket är det bästa? Går det att lira LoL och strema samtidigt utan något lagg på högsta av både spelet och stream då?

Du behöver absolut inte det bästa för lite causal LoL, det är typ det spelet som kräver minst utav ett graffe. Sen för att streama behövs inte så mycket där heller. Du klarar dig nog bra med ett GTX 460.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Ett gtx 680 ned gigabytes kylare som släpps på tisdag, kanske du klarar lol på.

Nej men du klarar dig super bra med ett gtx 560ti eller så, 460 är ett bra kort med

Permalänk
Medlem

Men jag menar inte bara för LoL, undrar bara vilket som är det bästa också

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk

GTX 680 är bäst

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

troll? Tror 6990 fortfarande klassas som det snabbaste men det är ju 2st 6970cf. singe gpu är det ju 680.

Visa signatur

PC# intel Core i7-3770k @ 4,4ghz | Corsair H60 | Asus Sabertooth z77 | Corsair Vengeance 8gb | Corsair 750w Hx | Cooler Master 690 | HDD Samsung 128Gb 830 Series | Gigabyte Gtx 670 Oc |
Labtop# MacBook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wiland:

Men jag menar inte bara för LoL, undrar bara vilket som är det bästa också

Just nu är GTX 680 det bästa på marknaden. Men det kostar också

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Är inte readeon 7970 det bästa då? var kostar GTX 680?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem

ASUS MARS II är väl det snabbaste men det är limited edition och det finns nog inga nya kvar.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

Ett HD6870 har väl inga problem att maxa LoL? Om HD6550D på min llano kan köra smidigt på high/med 1080p så bör ett 5 gånger bättre kort klara det galant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Ett HD6870 har väl inga problem att maxa LoL? Om HD6550D på min llano kan köra smidigt på high/med 1080p så bör ett 5 gånger bättre kort klara det galant.

Han ska streama också.

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Är inte readeon 7970 det bästa då? var kostar GTX 680?

bara den kostar mer är den inte bäst..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, kollade på bara vad sweclockers hade skrivit, och det skrev att det var det bästa på resultaten som dom har haft på något grafikkort där.

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem

680 är bästa singlekortet. Punkt slut.

Permalänk
Skrivet av simme300:

Han ska streama också.

och det kvittar fullständigt då det endast är nätverket som blir belastat om han skall streama... -.-

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

och det kvittar fullständigt då det endast är nätverket som blir belastat om han skall streama... -.-

nej ... Har du streamat förut? tar på FPS'en.

Permalänk
Skrivet av simme300:

nej ... Har du streamat förut? tar på FPS'en.

Det är CPU, RAM och internet bandbredd som tas kol på steam. Grafikkortet blir inte påverkad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Det är CPU, RAM och internet bandbredd som tas kol på steam. Grafikkortet blir inte påverkad..

precis.

ska herren streama så bör han grotta sig in på lite mer än enbart grafikkortet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Vad bör jag kolla på mer då? Jag har 100/10 tror jag som bredband, det borde väll räcka? Vad mer behövs?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem

Vad behöver du? Vad är din budget? Om det är typ 10k så är ett gtx 560ti ett bra val:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

Vad bör jag kolla på mer då? Jag har 100/10 tror jag som bredband, det borde väll räcka? Vad mer behövs?

En i7 2600k och 8Gb RAM skulle klara det utmärkt.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

jag vill ju ha det bästa grafikkortet som finns

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Wiland:

Vad bör jag kolla på mer då? Jag har 100/10 tror jag som bredband, det borde väll räcka? Vad mer behövs?

Ge en budget så kan nog de flesta ge dig en bra dator för pengarna titta även marknaden finns mycket i5 2500k datorer ( alla rekommenderar i5:an för stream ) Tar ganska mycket beroende på kvalite på streaming resolution på skärmen osv + partnership så du kan ha bättre kvalite oxå sådana saker finns det käppar för men en normal data för 8-10k lär klara stream galant chansar att du vill ha det bästa pga framtidssäkerhet? streamar själv 1050p+ med mitt partnership

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

GTX 590 från nvidia
6990 från AMD
Snabbaste grafikkorten, nästan samma prestanda.

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Jag vet inte, kollade på bara vad sweclockers hade skrivit, och det skrev att det var det bästa på resultaten som dom har haft på något grafikkort där.

Förmodligen för att 680 släpptes efter 7970, och därför inte fanns när de skrev det? Sök på 680 på sweclockers och kolla på testen där.

Dock är ju som sagt 6990 det snabbaste kortet, men har ju dubbla GPUer, så är lite fusk

Gällande ditt bredband så har du ju bra nerladdningshastighet, men är ju uppladdning som spelar roll under streaming? alltså 10mbit/s i ditt fall?

Vet inte huruvida det räcker eller inte om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

jag vill ju ha det bästa grafikkortet som finns

Inte för att jag tycker om att anklaga folk för att trolla men det börjar lukta lite nu...

Du menar att du ska ha ett grafikkort för 5000 som klarar att "maxa" LoL ca 7 gånger om på 1080p bara för att du ska ha det bästa? Du ska bara spela LoL och streama samtidigt. Det du klarar dig med är ett grafikkort för i runda slängar 500 kr och sen en phenom II cpu, nästintill vilken som, för att göra detta.

Sen visst kan du skaffa det bästa kortet för att kunna impa på kompisarna. Lägg hellre de pengarna på något annat roligt istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Ge en budget så kan nog de flesta ge dig en bra dator för pengarna titta även marknaden finns mycket i5 2500k datorer ( alla rekommenderar i5:an för stream ) Tar ganska mycket beroende på kvalite på streaming resolution på skärmen osv + partnership så du kan ha bättre kvalite oxå sådana saker finns det käppar för men en normal data för 8-10k lär klara stream galant chansar att du vill ha det bästa pga framtidssäkerhet? streamar själv 1050p+ med mitt partnership

OKej! Jag har en bra dator alltså, har i5 2500k osv, men kan inte streama alls bra, kanske är något fel på mina inställningar? Jag vill ju kunna maxa spelen och streamen liksom

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiland:

OKej! Jag har en bra dator alltså, har i5 2500k osv, men kan inte streama alls bra, kanske är något fel på mina inställningar? Jag vill ju kunna maxa spelen och streamen liksom

Vad är problemet med streamen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Ge en budget så kan nog de flesta ge dig en bra dator för pengarna titta även marknaden finns mycket i5 2500k datorer ( alla rekommenderar i5:an för stream ) Tar ganska mycket beroende på kvalite på streaming resolution på skärmen osv + partnership så du kan ha bättre kvalite oxå sådana saker finns det käppar för men en normal data för 8-10k lär klara stream galant chansar att du vill ha det bästa pga framtidssäkerhet? streamar själv 1050p+ med mitt partnership

Skrivet av Racka:

Vad är problemet med streamen?

När jag väl ska spela LoL så laggar jag fram och det blir likadant på streamen, och på streamen är det lite efter än vad det är på spelet, men det kan ska vara så.

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Skrivet av simme300:

nej ... Har du streamat förut? tar på FPS'en.

twitch.tv/nikl4s

Där har du den. Kolla upp fakta innan du gör det svårare för en som söker information. Det drar INTE på grafikkortet ett smack. möjligtvis 3-4 fps skillnad, och då är de på ram/cpu som problemet ligger... nätverket däremot blir ordentligt nertrimmat.

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown