Permalänk

London, saker att göra?

Ska vara i London under veckan med familjen och har inte direkt hittat någonting att göra som faller mig i smaken. Har ni några tips på saker för en nörd att göra i London?

Har redan besökt Science Museum.

Tack på förhand

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Besök parkerna. Gå på trädgårdsutställningar i förorten. För det är så Londonianskt :q
Ta en sväng förbi HMV på bl.a. Oxford street. Vält några kristallhyllor på Harrods. Besök Tate Modern.

Men vad man som nörd med konto på Swec gör vet jag inte :/

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast

Finns ju massa roliga museum som är gratis. Imperial War Museum är kul om man tycker om sånt. Hoppa över vaxdockorna bara. Svindyrt att gå in och tämligen meningslöst.
Du kan ju ta en sväng ut till Abbey Road och gå på övergångsstället också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Skippa oxfordstreet, en kass turistgata som är fullsmockad med folk. Som andra har sagt så ska du besöka olika museum. Att gå runt på bigatorna till oxfordstreet är riktigt kul med massa grymma affärer.

Om du är musikintresserad så ska du besöka Denmark Street med massa olika musikaffärer och en inspelningsstudio som Rolling Stones och Jimi Hendrix spelat in musik i.

Permalänk

Imperial war museum ar bra och hyffsat latt att ta sig till samt gratis.

Natural history museum ar bra ocksa

Om du ar applefetishist sa borde du aka till apple store, covent garden

London Zoo i regents park ar trevligt och familjevanligt

Carnaby street ar shoping om du gillar att slass med lite andra turister och shoppa en del udda marken och en del mindre udda

soho om du ska kopa en dildo till flickvannen (eller dig sjalv, vi dommer inte), aven bra kinamat i china town

Tottenham court road ar dar alla teknikaffarer haller till men det ar inte direkt billigt jamfort med internetshopping dock kan det vara trevligt att pilla pa allt

HMV ar ratt bra, spel ar billiga i storbritannien

TM Lewin pa Jermyn street vid piccadilly om du ar i behov av skjortor, fantastisk kvalite och billiga. 4-5 skjortor for £100.

Waterstones pa samma gata ar en valdigt stor bokhandel med mycket i lager

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Parkerna och museeum. Sedan finns det massor med dyra turistgrejer som är väldigt hypade, men knappast värt inträdespriset. Det finns dock som sagt en hel del saker som är gratis också.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Entusiast

Towern är ju lite av ett måste. Det är rätt trevligt att gå förbi towern, sen över tower bridge och förbi stadshuset. Man behöver ju inte gå in i alla turistfällor men det är rätt kul att se grejerna från utsidan också. I det området finns en del kul arkitektur att titta på också.

Sen har vi Hyde park med alla dess ekorrar. Palatset är ju lite av ett måste också.

Millenium bridge är rätt fin och om jag inte minns fel ligger nya Bowl Theater där i närheten och även St. Pauls Cathedral. Men det var ett tag sedan jag var där. Eller var det Tates som låg i det området? Tates är rätt fräckt att gå in och kolla i. När jag var där var delar av det gratis. Tror det var den fasta utställningen som var gratis men olika gästutställningar kostade pengar.

Något jag kan rekommendera om man är där under sommaren är att gå på The Proms i Royal Albert Hall. Väldigt kul att få uppleva lite klassisk musik av en bra symfoniorkester. Ståplatserna är billiga och har man minsta lilla musikintresse är det helt klart värt det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Mina rekommendationer är Camden och Tate Modern. Har dock bara varit i London en gång, under bara några dar dessutom.

Sen så är ju varenda pub värt ett besök. De kanske inte (alltid) är något särskilt, men det finns ju alltid åtminstone öl där

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

London dungeons är ju ett måste(nästan), om jag kommer ihåg namnet rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Tates är rätt fräckt att gå in och kolla i. När jag var där var delar av det gratis. Tror det var den fasta utställningen som var gratis men olika gästutställningar kostade pengar.

Tate ligger vid sodra anden av millenium bridge

Skrivet av Xburk:

Mina rekommendationer är Camden och Tate Modern. Har dock bara varit i London en gång, under bara några dar dessutom.

Camden, turistfallan i basta spanska marknadsstuk? Naja, det finns bra delar av camden men de ar svara att hitta

Skrivet av LTsm:

London dungeons är ju ett måste(nästan), om jag kommer ihåg namnet rätt

Nasta turistfalla, ligger vid london bridge

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Nasta turistfalla, ligger vid london bridge

Det är roligt att gå runt på lite "turistfällor" under någon dag eller två, madame tousaudes(staving?) och hamleys är roliga ställen att ha varit på;)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på att jag fick ett tips om att passa på att gå på musikal när man är i London. Ska tydligen inte kosta så mycket, men ofta hålla mycket hög kvalitet och finns i de flesta olika genrer. Inget man kanske kommer att tänka på bara sådär.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Kom att tänka på att jag fick ett tips om att passa på att gå på musikal när man är i London. Ska tydligen inte kosta så mycket, men ofta hålla mycket hög kvalitet och finns i de flesta olika genrer. Inget man kanske kommer att tänka på bara sådär.

Riktigt bra idé, när jag var där själv så gick jag på "We Will Rock You" musikalen som faktiskt var riktigt bra!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Camden, turistfallan i basta spanska marknadsstuk? Naja, det finns bra delar av camden men de ar svara att hitta

Som du säger, det behöver inte vara turistfälla. Och, dessutom, lite turistfällor behöver ju inte vara något negativt.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

När jag va i London för ett antal år sen så gilla jag Camden. Fanns en del trevliga butiker att kolla i och inte var det så "turistigt" när jag var där. Dock ett tag sen nu så de må väl ha ändrats.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Om Trocadero finns kvar så fanns där (1997) mycket kul arkadmaskiner..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Räcker väl att gå en runda med google maps, kan du köpa hårdvara för biljettpengen. Så gör en nörd.

Permalänk

Oj, här har det hänt grejer. Hittade precis ett öppet Wifi så jag kunde kolla tråden.

Det får bli någon blandning av museum, föreställning, affärer, promenader och sevärdheter.

Tack för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

TM Lewin pa Jermyn street vid piccadilly om du ar i behov av skjortor, fantastisk kvalite och billiga. 4-5 skjortor for £100.

Tack, såg att dom hade en hemsida där man kunde beställa, till och med gratis frakt just nu
Får kika närmare sen.

Permalänk
Skrivet av Inveramsay:

soho om du ska kopa en dildo till flickvannen (eller dig sjalv, vi dommer inte), aven bra kinamat i china town

TM Lewin pa Jermyn street vid piccadilly om du ar i behov av skjortor, fantastisk kvalite och billiga. 4-5 skjortor for £100.

Haha, dildon hoppar jag nog över men däremot lät skjortorna riktigt intressanta.

Tack för tipset!

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk

Se bara till att prova eller mät mot gamla skjortor, ärmarna är lite kortare än svenska skjortor men det finns extralång ärm i de flesta modeller. Nästan alla kräver manschettknapp. Kvaliten är fantastisk, mina sex-sju skjortor därifrån som jag cirkulerar under veckan ser nya ut trots att de är tre år gamla och har säkert tvättats 100 gånger

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Science museum gillade jag men det var 1993 jag var där så det kan ju ha ändrat sig. Minns att de hade en tysk V1-raket och annat intressant att titta på.

Edit: Dålig man var att läsa då, stod ju i första posten att han redan besökt science museum. Nej, då vet jag inget skoj i London...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nightcrawl:

Kom att tänka på att jag fick ett tips om att passa på att gå på musikal när man är i London. Ska tydligen inte kosta så mycket, men ofta hålla mycket hög kvalitet och finns i de flesta olika genrer. Inget man kanske kommer att tänka på bara sådär.

Var och såg en monty python-musikal när jag var där härom året. Minns att de hade en tävling på TV här i Sverige där vinnaren skulle få huvudrollen i just den showen. Jag var först inte så värst impad över att få gå på musikal då konserter, teater och liknande inte riktigt är min grej. Men jag skulle lätt pynta för att få uppleva samma sak igen (var på företagsresa och blev bjuden). Det var fan stört tufft!

Towern är väl en annan grej man kan gå och se, parkerna, speakers corner, carnaby street, harrods, madame tussauds m.m. m.m.

Får du möjligheten och är en aning sportintresserad så passa på att gå och se på en fotbollsmatch! På resan jag var nu senast så blev vi även bjudna på matchen Arsenal-Wigan. Även om jag är United-fan sen barnsben och hoppades på en torsk för Arsenal så var det en jävligt mäktig upplevelse. 60.000 pers tar de in på Emirates... De andra tar in ungefär ~40.000, men det är en mäktig upplevelse!

Alternativen till Arsenal är: Tottenham, Chelsea, Fulham och QPR i högsta ligan...

EDIT: Såg att du redan varit där... hoppas resan var skoj iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Var och såg en monty python-musikal när jag var där härom året. Minns att de hade en tävling på TV här i Sverige där vinnaren skulle få huvudrollen i just den showen. Jag var först inte så värst impad över att få gå på musikal då konserter, teater och liknande inte riktigt är min grej. Men jag skulle lätt pynta för att få uppleva samma sak igen (var på företagsresa och blev bjuden). Det var fan stört tufft!

Towern är väl en annan grej man kan gå och se, parkerna, speakers corner, carnaby street, harrods, madame tussauds m.m. m.m.

Får du möjligheten och är en aning sportintresserad så passa på att gå och se på en fotbollsmatch! På resan jag var nu senast så blev vi även bjudna på matchen Arsenal-Wigan. Även om jag är United-fan sen barnsben och hoppades på en torsk för Arsenal så var det en jävligt mäktig upplevelse. 60.000 pers tar de in på Emirates... De andra tar in ungefär ~40.000, men det är en mäktig upplevelse!

Alternativen till Arsenal är: Tottenham, Chelsea, Fulham och QPR i högsta ligan...

EDIT: Såg att du redan varit där... hoppas resan var skoj iaf

Jag själv var och kollade Arsenal - Wigan i December 2010 vid Emirates Stadium. Riktigt mäktigt. Jag var där en vecka och hälsade på min storasyster som bor där, blev att kolla runt i olika affärer, Oxford Street, Camden bland annat. Sen besökte jag Towern. En dag gick åt till att bara gå runt i stan och kolla runt. Sen mycket pub och mycket öl, nästan bästa med stället. Asskönt att bara chilla vid en najs pub en kväll. Sen åkte vi ut ti Wembley Arena och spanade in Pendulum på hemmaplan.

Visa signatur

Apple Macbook Pro