Vad finns det att spela?

Permalänk

Vad finns det att spela?

Jag har nyligen byggt en ny dator, specs i min sig. Det finns nästan inga spel som är krävande förutom bf3 och crysis och metro. Är det bara jag som tycker att alla spel är typ dx9 och att vi ska skylla på konsolerna? Jag skulle gärna vilja få några tips på spel som jag bör testa, genre spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Metro 2033 kanske? Anno 2070 är väl också rätt krävande?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Eftersom en stor del köper spelen till xbox och samma konsoller har funnits kvar i 7 år nu så går inte kraven på spel uppåt så värst så man får väl skylla på folken som fortsätter köpa spel till konsollerna? :S

Jag tycker att du bör testa Penumbra, alla tre och Amnesia - mina favvisar ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Total War serien brukar vara extremt krävande, prova Shogun 2 och Napoleon!

Permalänk

Shogun 2 total war är nog värt ett försök

Permalänk
Medlem

The Witcher 2 är väl dugligt krävande det med och visar det sig att din dator klarar hänga med i svängarna på Ultra settings så kan du alltid slå igång Ubersampling

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Tack för alla svar, har faktiskt funderat lite på anno, men det är billigare i butik och jag har inte varit till webhallen på länge. Ska kolla shogun och witcher 2 och dem andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Eftersom en stor del köper spelen till xbox och samma konsoller har funnits kvar i 7 år nu så går inte kraven på spel uppåt så värst så man får väl skylla på folken som fortsätter köpa spel till konsollerna? :S

Jag tycker att du bör testa Penumbra, alla tre och Amnesia - mina favvisar ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Du vill väll inte att han ska få en hjärtattack? Tycker att Mulle Meck Bygger bilar kommer passa honom mycket bättre! Väldigt krävande spel ! Samt behöver han inte få en hjärtattack på vägen!
Ne men OTP Metro 2033 som har nämnts samt såg jag att du kommer testa shogun 2 och wither 2, 2 grymt bra spel!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

stalker spelen med complete modden kanske

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5