BF3 - Samma sensitivity i windows & ingame?

Permalänk
Medlem

BF3 - Samma sensitivity i windows & ingame?

Hej!

Jag undrar om det finns något sätt att få mouse sensitivity i BF3 och Windows att vara exakt lika? Det skulle nog hjälpa mig ganska mycket med att få ett bättre aim.

Använder mig utav SS Sensei ifall det spelar någon roll.

Permalänk
Medlem

Det är väll bara att ändra i spelet tills det känns bra, eller ?

Visa signatur

Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Neo RGB Vit - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Det är väll bara att ändra i spelet tills det känns bra, eller ?

Jodå men jag tror att det skulle hjälpa mig somsagt med att få ett bättre aim ifall jag har samma sensitivity när jag inte spelar. Lite konstigt att ha olika sensitivity inställningar hela tiden. Låter kanske väldigt onödigt det kan jag hålla med om men jag tror verkligen att jag skulle kunna få mer "precise" mouse movements.

Permalänk
Medlem

Bläddra i inställningarna i Bf3 så finns det där att ändra.

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att något sådant inte finns, och det är ju ändå ganska stor skillnad på att flytta runt kameran i ett spel och att röra på muspekaren i windows.

Visa signatur

Gigabyte B650E Aorus Elite X AX ICE - AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Trident Z5 Neo RGB Vit - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Den guiden visar dock bara hur du får bort all mouse acceleration.

Permalänk

Jag tror jag vet vad du är ute efter, gå in följande fil:

%userprofile%\Documents\Battlefield 3\settings\PROF_SAVE_Profile

Sätt värdet på GstInput.MouseSensitivity till 0.100000, det motsvarar mitten-läget i Windows. Jag är inte säker, men om du vill att reglaget i Windows ska påverka spelet kan du testa att ställa GstInput.MouseRawInput till 0

Själv vill jag alltid ha ett 1:1-förhållande så att jag behöver röra musen exakt lika mycket för att flytta siktet en pixel som att flytta muspekaren i Windows en pixel. I CS:S använder man 3.0 i sense och i cod kör man seta sensitivity "1.5"

Edit: Jag tror även att mittenläget på windowsreglaget ger en helt ofiltrerad inställning, dvs att en "signal" från musen motsvarar en förflyttning på en pixel. Om man har reglaget över halvvägs märker man att musen ibland förflyttar sig två pixlar.